2022-02-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Källa? Och länka inte till något dassigt Twitter-inlägg där Ukrainas utrikesdepartement skriver "2800 soldiers dead", för det stämmer inte.
Ojoj. Du verkar vara irriterad. Flera har skrivit i tråden att Ukraina har gett upp. Jag påstår att det går dåligt för Ryssland och att Ukraina inte gett upp. BAB7 gav denna länk
https://www.focus.de/politik/ausland..._52139887.html

Om skrollar ner en bit så står det:

Citat:
22.13 Uhr: Der Kreml hat die Sanktionen von EU und USA als Zeichen für „Machtlosigkeit“ des Westens betitelt. Das russische Außenministerium teilte daraufhin mit, dass sich die Verbindungen zum Westen einem „Punkt nähern, an dem es kein Zurück mehr gibt“. Die Sprecherin des Außenministeriums, Maria Sacharowa, erinnerte am Freitagabend im Staatsfernsehen zudem daran, dass Russland eine Atommacht sei.

Fritt översatt. Ryska UD menar att banden med väst närmar sig en punkt utan återvändo samt att Ryssland är en kärnvapen makt. Samtidigt påstår Ryssland att sanktionerna är verkningslösa.

Det verkar ju inte gå så bra för Ryssland. De svarar med atombomber mot vad de kallar "verkningslösa sanktioner". Ni får göra era egna tolkningar. Om kriget gått på räls så behöver de inte påminna omvärlden att de har kärnvapen. Att Ryssland har många kärnvapen är känt sedan 50-talet. Att påminna om detta ger ett desperat intryck.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Jag tippar max 14 dagar och ordningen är återställd.

Det är för sent.

När kriget är över kommer vi ha en ny järnridå, det återstår bara att se var gränsen kommer att gå, det vet inte förrän kriget är slut.
Citera
Medlem
Ukraina borde ge upp tycker jag. Både länderna lider och det är inte värt att fortsätta lidandet när Ryssland med 99% sannolikhet kommer vinna, om dom inte drar in kärnvapen då har vi ingen vinnare.

Onödig konflikt som hade kunnat undvikits.
Citera
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag undrar hur viktiga Oligarkerna och andra maktspelare bakom Putin är.
Har han hittat på hela invationen själv eller är det ett gäng mäktiga ryssar som har krökat och snackat på Bunga-Bunga partyn i källaren på hans sommarstuga?
Han är knappast ensam. Tror isf mer på vodka och Bunga-Bunga. Eller mera ”klia min rygg så kliar jag din”. Alla (utom resten av världen) nöjda.
Citera
2022-02-25, 23:40
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ryssarna är bara några timmar bort från att ha övertagit Kiev, cred åt ukrainarna att dom lyckades hålla staden men nu blir det tuffare, många ryska soldater är nog lack att dom förlorat stor del av sina polare så jag skulle verkligen inte vilja va i Kiev nu

De kommande förlora ännu mer vänner under natten
Hoppas att Ukraina dödar 1000tals av parasiterna under natten
Citera
2022-02-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
kan någon förklara detta???

Ukrainska sjukhus hjälper ryska skadade soldater!!!!!!

https://www.instagram.com/tv/Caaqxsf...on_share_sheet
Vad behöver förklaras? Det är förstås nödvändigt och bara för att ryssarna på drygt ett dygn förmodligen begått alla krigsbrott som går, så kan inte bara ukrainsk sjukvård bete sig hursomhelst.

Det bästa är kanske att försöka se till att ryssjäveln är död, så han slipper belasta vården.
Citera
2022-02-25, 23:41
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ukraina borde ge upp tycker jag. Både länderna lider och det är inte värt att fortsätta lidandet när Ryssland med 99% sannolikhet kommer vinna, om dom inte drar in kärnvapen då har vi ingen vinnare.

Håller med. Fast ledarna vill till varje pris klamra sig kvar vid makten, så tyvärr ser det inte så förhoppningsfullt ut. Lider med det Ukrainska folket.
Citera
2022-02-25, 23:42
Medlem
Citat:

Ge upp vadå? Ukrainska armén hade redan kapitulerat samma dag som invasionen skedde, hur kan man annars inta ett HELT land på 24 timmar?

Dom styrkor som stridit är separatistgrupperna som inte representerar ukrainska armén, till exempel azovbataljonen för att nämna en:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Azovbataljonen
Citera
Medlem
Citat:

Ryssland kan väl sluta attackera då om båda lider? sämst argument. Varför rusta i 7 år för att ge upp på 2 dagar? Jävla nöt
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
"BREAKING: Russia foreign ministry spokeswoman says there will be 'detrimental consequences' if Sweden and Finland try to join NATO" 30,000 likes dessutom vilket visar på hur allvarligt och vilken stor nyhet det uttalandet är Källa Hur många argument ska jag behöva presentera innan du ger dig?
Vad vill du att jag ska göra åt dina paranoida tolkningar?
I vilket stycke talas det om invasion av Sverige eller Finland?
Uttalandet var inte ens riktat till Sverige/Finland, utan USA, och troligtvis handlade om utplacering av nya vapensystem.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Min mest pessimistiska prognos:

Putins krig i Ukraina går i stå. Han erövrar möjligtvis Kiev, men regering flyttar till Lviv och befolkningen är inte kuvad på något sätt. Frustrationen hos Putin växer. Samtidigt växer protesterna i Ryssland på grund av fattigdom och misär, påkallat av sanktionerna. Putin är paria i väst och kastar alla meningsmotståndare i fängelse.

Sen, någon form av konfrontation med något av Baltstaterna eller Polen. Efter en eskalering:

https://www.youtube.com/watch?v=GeLrKDAn1x8
Citera
Medlem
Citat:

Helt onödig invasion, Ryssland behöver bara dra tillbaka sina trupper och betala skadestånd för allt de förstört, svårare än så behöver det inte vara. Men barnamördare V.Puttin accepterar inte att grannländer har demokratiskt valda ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in