2022-02-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ukraina borde ge upp tycker jag. Både länderna lider och det är inte värt att fortsätta lidandet när Ryssland med 99% sannolikhet kommer vinna, om dom inte drar in kärnvapen då har vi ingen vinnare.

Onödig konflikt som hade kunnat undvikits.
Var går gränsen anser du? När bör man ge upp inför ondska? Tror du Putin blir snäll, om Ukraina bara ger upp? Det är dessutom folkrättsligt rentav tveksamt att ge upp, eftersom ett land förväntas försvara sig. Men detta kan andra bättre än jag, säker är jag inte i nuläget.

Men givetvis bör ingen underkasta sig ryssen utan strid.
Citera
2022-02-25, 23:43
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/put...-in-karnvapen/

Putin hotar med och sätta in kärnvapen enligt experter.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Jag hoppas personligen på att Putin fortsätter sin intensiv, så att resten av världen tar bort han från jorden yta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De kommande förlora ännu mer vänner under natten
Hoppas att Ukraina dödar 1000tals av parasiterna under natten

Jag tror inte det. Ryssarna är förbannade att det gått dåligt för dom och att deras polare dött, läste i tråden att minst 15.000 ryska soldater är bara några timmar bort från centrala Kiev. Om det stämmer så blir det att åka av.. 15.000 galningar.. de har ju redan bombat dagis o sjukhus o fan vet vad
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina borde ge upp tycker jag. Både länderna lider och det är inte värt att fortsätta lidandet när Ryssland med 99% sannolikhet kommer vinna, om dom inte drar in kärnvapen då har vi ingen vinnare.

Så är det nog. Åtminstone komma fram till någon förlikning. Väldigt konstigt att det bara pratas om att kriga mot Ryssland här. Det leder väl bara till ännu fler döda.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Ukraina överraskar och bjuder hårt motstånd runt om i landet.
Plus att dom ryska trupperna verkar vara sjukt ineffektiva.
En rysk seger kanske är oundvikligt men hatten av till dom ukrainska försvararna.
Citera
2022-02-25, 23:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Hur skulle det vara om, låt säga Ryssen ger upp?? Det är ju trots allt dom som attackerar Ukraina.
Citera
2022-02-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Ge upp vadå? Ukrainska armén hade redan kapitulerat samma dag som invasionen skedde, hur kan man annars inta ett HELT land på 24 timmar?

Dom styrkor som stridit är separatistgrupperna som inte representerar ukrainska armén, till exempel azovbataljonen för att nämna en:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Azovbataljonen
Öh, nej? Ukrainska armén har inte kapitulerat, utan har tvärt om mobiliserat och slagit tillbaka flera angrepp. Striden är asymmetrisk men inte över. Vad separatistgrupperna gör (som aningslöst är i rysk sold) vette fan, de larvar sig väl i Donbass.

Men jag förstår, du är i rysk sold och har börjat rapa vidare deras dumheter.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Tror ni Putin gömmer sig i någon bunker och kommer gå samma öde till mötes som Hitler?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Ja kanske, är lite osäker på vad det betyder, är lite av en cliché tror jag, samtidigt skulle man försvara sig på hemmaplan mot ett gäng miserabla ryska soldater. Läste någongång ”One Soldier's War in Chechnya”, typ Rysslands På västfronten intet nytt. Droger, extremt mycket pennalism, osv.

Det är som sagt pil ned på ”formkurvan” utan värnplikt osv, men nog finns det många många tusen svenskar fortfarande som skulle kunna hitta på både det ena och det andra om det begav sig.

Det skulle varit en helt annan sak om det blivit världskrig typ 1980 och man mött en någorlunda motiverad motståndare som ändå slogs för något.

Plus, Sverige kan väldigt lätt bli en kärnvapenstat. Inom tre månader skulle vi kunna ha kapacitet att placera en atombomb i St Petersburg. Det är ju inget som någon i officiell position skulle prata om, men…

Du får tänka på att Tjetjenien hände för 25 år sedan när Ryssland bokstavligen låg i avloppet som land. Det har hänt lite. Vi underskattar dem. Det är ingen knarkarmé längre. Vi kommer se de nästkommande dagarna.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Återigen denna bisarra tro att du vet vad som händer i Ukraina. Vem tror du att du är?

Det räcker med att följa rapporteringen i media för att veta vad som händer. Ryssland har redan knäckt den ukrainska krigsmaktens infrastruktur, slagit ut radaranläggningar, luftvärn och kommandocentraler m.m, samt tagit över luftrummet därtill. Ryssland tar kontroll över centrala kommunikationsleder. De går in och kommer att upprätta en landkorridor i söder.

Ukrainska sidan har nu hemfallit till civilister som skall utrustas med molotovcocktails och automatvapen. Det blir inte lätt medan stora delar av denna civilbefolkning redan flyr och många soldater har därutöver deserterat. Hårdingarna utmed gränsen till folkrepublikerna kommer Ryssland att ringa in och krossa, för det är så ryssarna brukar göra. De kommer att desertera i tusentalet.

Detta kan förstås stoppas om juntaledaren ger upp, går med på Moskvas villkor.
Citera
2022-02-25, 23:46
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
den här nya filmen säger Zelensky tydligen något om att Ryssland kommer gå all-in i natt. Att den här natten kommer bli det som avgör kriget. De har info om att ryssarna kommer in med termobariska bomber av en helt ny kraft och att nya trupper sätts in på samtliga fronter. Ryssarna är trötta på att förlora i striderna nu.

Ryssland har inte förlorat någon strid, det är dag två och huvudstaden är redan omringad. Kriget är avgjort. Ukraina har inget flygvapen, inget understöd, inga ammunitionsdepåer och Ryssland har knappt lyft lillfingret ännu. Till och med internet och mobiltelefonerna fungerar fortfarande i Kiev. Ryssland anstränger sig verkligen för att göra det hela so icke-störande för civilbefolkningen som möjligt. Det måste vara historien mjukaste invasion.

Ryssland och Ukraina diskuterar Ukrainians kapitulering nu. Förhoppningsvis är allt över innan måndag.

Ukraina kommer anta en pacifist konstitution som Japan, alltså ingen armé - pga övergreppen de begick i över 8 år mot folket i donbas, de kommer att skriva in i sin grundlag att det ska vara neutrala. Det kommer sannolikt också att erkänna Krim, LDPR som självständiga samt acceptera att bli en löst konfederation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in