2022-02-26, 07:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Skitsnack och propaganda utav Putins stalinist-slödder i östra Ukraina. Det där om "Ukrainska nazistjuntan" är bara vad de vill rättfärdiga sin våldtäkt på Ukraina med. Anklagar alltid offret för det de själva tänker göra mot det. Samtidigt har de lyckats dupera incelnassar i väst till att Putin står upp mot globalism och multikultu och vänsterliberala tomtar att "Putler" är någon sorts fascist-tsar. Det är ett äckligt dubbelspel som pågår där de fått woke vänstern i väst att heja på nationalist-Ukraina och incelnassarna att heja på Putins stalinistiska och islamistiska våldtäktshord. Samtidigt som Putin och Zelenskyj kallar varandra för nazister. En jävla soppa helt enkelt.

Det är så bissart.
Håller med om att det är en soppa och bissart.
Min åsikt i frågan baserar jag på att jag haft två ryskor med Ukrainsk pass boende hos mig och jag vet att det inte varit lätt att vara etnisk rysk i Ukraina. Vad hela den här jävla soppan beror på vet jag inte men anar att det sett annorlunda ut om Trump var USAs preseident.
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Uppenbarligen litar du på Ukrainska uppgifter.

Nja, spelar väl ingen roll för mig personligen om de stämmer eller inte, förutom att jag mår bra av att höra höga ryska dödssiffror
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vad har hänt i natt? Ser nu att terrorstaten Ryssland har skjutit på ett vanligt flervåningshus på civila?????
Citera
2022-02-26, 07:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men Ukraina har inte haft allmän värnplikt på länge. Många av männen som fått ett gevär nu, vet inte hur de ska använda det. Men visst är det fint att det finns en så stor försvarsvilja! Ibland kan viljan förflytta berg.
De förstärker ofta existerande förband och får vägledning av dess soldater.
Citera
Medlem
Rallydumpens avatar
Hur mycket av de ryska förlusterna beror på Västs och Natos vapen, materiell och militär hjälp till organisation?
Citera
Medlem
https://twitter.com/IAPonomarenko/st...48650003423235
Ukrainas militär rapporterar 3500 Ryssar dödade, 200 tillfångatagna. Dessutom 14 flygplan, 8 helikoptrar, 102 tanks, 536 pansarbilar, 15 artilleripjäser och 1 BUK-1 system förstörda.
Senast redigerad av joxmoose 2022-02-26 kl. 07:49.
Citera
2022-02-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har hänt i natt? Ser nu att terrorstaten Ryssland har skjutit på ett vanligt flervåningshus på civila?????

Verkar inte ha gått så bra för Ryssarna i natt. Kiev är lugnare än på länge.
Citera
Medlem
Profanitys avatar
Inget nytt kanske som jag ämnar att berätta som nedan.

Det påstods att ett skepp som var flaggat med Rumäniens flagg blev beskjutet de facto var en Moldavisk flagga. Typ - ser i stort sett identiska ut.

Denna information kommer ifrån ett privat samtal med en rumän igår kväll.

All missinformation ger mig hjärnblödning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Om nu ryssarna själva börjar hata Putin varför går man inte bara hem till honom och slår ihjäl honom . Som dom i Libyen gjorde med Khadaffi?

Rätt säker att Putin har bättre livvakter är den sandlöparen.
Citera
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det där är skit samma vem som ställer frågan, det viktiga är att frågan ställs.
Jag tror Putin är villig att använda kärnvapen, jag tror inte han bluffar. Vissa människor gör allt för att behålla makten. Han har säkert någon lyxig bunker med hur mycket mat som helst så han kan klarna av nedfallet från kärnvapnet. Han bryr sig inte heller om dom döda ryska soldaterna. Han är feg jävel som gömmer sig i någon bunker nånstans.
Frågan är hur många ryska soldaters liv är han villig att offra.

Alla
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Sure, misslyckas ryssarna ta Kiev närmsta månaden så är det ett fiasko men jag är trött idioter som tror att Ukraina slaktar ryssarna bara för att dem stått emot i 3 dygn.

Det är inte så att de har all världens tid. De står någon mil utanför. Tar de inte kyiv idag så har de nog misslyckats helt. Då kommer moralen sjunka till botten. Vi vet att försvaret står redo. Har ni något alls att komma med på marken?
Citera
2022-02-26, 07:41
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Kila iväg och anmäl dig. Jag har den befängda åsikten att vi vinner på att hålla oss till sanningen. Ja jag ser att båda sidor skriver lite vad som helst i tråden, men jag hade föredragit det

Jag har funderat på det. Men jag saknar militär utbildning och kan inte det ukrainska språket, vilket får mig att befara att jag snarare skulle vara en belastning än hjälp. Just nu känns detta krig som fel plats för en gröngöling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in