2022-02-26, 11:08
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssarna döljer säkert egna förluster, men att Ryssland nu systematiskt för en kampanj i öster och sydost som kommer att slå sönder de ukrainska nationalisternas mest hårdföra styrkor kan vi vara ganska säker på.

Att den militära infrastrukturen till mycket stora delar har slagits ut kan vi också vara helt övertygad om.
Slagits ut kanske, men till vilken utsträckning? Det är den stora frågan som vi inte vet. Vad vi däremot vet med säkerhet är att ryska försörjningsmöjligheter till synes har havererat.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Låter ologiskt! Varför ge sig in i strid om man inte är förberedd? Lek med tanken att du är Putin ( halvt galen men..) . Hade inte du bidat din tid och inväntat rätt läge innan du ger dig ut i strid?

Putin har haft tid på sig att bygga upp Rysslands militära styrkor…. Och olja har de så tankning bör inte vara problem….
Ryska Armén är undermåligt upprustad ta dig lite tid och läs på så kommer du upptäcka alla brister bakom fasaden som Putin försöker måla upp, Flygvapnet har knappt råd att tanka upp sina plan desamma är flottan det är brist på pengar och medel som går till helt andra saker än vad Putin försöker spegla!
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja jag vet inte riktigt om jag vill stödja ett land som tillåter nazister i sin militär.

https://youtu.be/iDG_hWlVda4
Du kunde själv ha varit en nazist, det är komplicerat.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Det är ett otroligt tjat på dig om vad ett ev. svenskt NATO-medlemskap kommer att betyda. Vad är ditt syfte? Tror du att vi blir rädda eller?
Ja, jag tror definitivt du kommer bli rädd och ta första bästa tåg till Norge när Ryssland höjer retoriken.
Citera
2022-02-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Precis, plattfoten Putler kan dra tillbaka sina trupper från hela Ukraina och betala skadestånd för det som förstörts; och så är det över och freden tillbaka. Det ligger dock inte i barnamördare V.Puttins intresse eftersom det hade tvingat honom på pension långt ifrån statskassan.

Det behöver inte vara Putin, ryssland har styrts av andra ledare innan putin, och kommer styras av andra efter putin.

Men något alternativ till att ryslland ska backa tillbaks till Budapest fördraget ser jag inte. Thay broke it , thay fix it.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Ett magasin borde tömmas i ansiktet på honom.

Är det inte bättre att kulorna går genom pipan först?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Cypern har nu röstat för att utesluta Ryssland ur SWIFT.

Må låta obetydligt med lilla Cypern men den som vet, vet...

Appropå SWIFT. Anledningen till att globalisterna inte vill porta Ryssland från SWIFT är att då riskerar globalisterna förlora kontrollen över banksystemet. Ryssland tillsammans med ett gäng andra länder har skapat ett eget system, BRICS. Om Ryssland skulle bli portat från SWIFT skulle BRICS ta fart på riktigt. Plötsligt får globalisterna ett konkurrerande system som potentiellt blir större än SWIFT.
Citera
Medlem
Man undrar om de har internet i Ryssland. Finns det någon möjlighet för det ryska folket att få information om händelseutvecklingen. När man ser vad som händer i Ukraina så borde ju i princip varenda ryss gå man ur huse och demonstrera. Polisen kan ju inte arrestera hundratusentals människor.
Nu måste det sättas press inifrån Ryssland på att Putin skall avgå. Man måste ta ifrån honom nycklarna snarast möjligt innan han gör något dumt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Du å
Du är en fin människa. Blev helt varm om hjärtat när jag läste ditt inlägg.. Glädjer mig jätte mycket att få veta att någon som du vandrar på den här planeten samtidigt som mig. Uppskattar att du delade med..
Önskar dig all lycka i framtiden.

Tack, ska försöka hjälpa så många Ukrainska tjejer/kvinnor jag kan till Sverige så de får asyl här. Alla kan göra en insats
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag har svarat på det. Du gillar bara inte svaret. Men du har inte svarat på vad ditt underlag är för ditt säkra påstående om att det skulle ta lång tid för Nato att hantera en ansökan från oss.
Därför att det kommer kräva en blocköverskridande beredning från svensk sida. Tror du sånt sker över en natt? Rysk underrättelsetjänst kommer vara på alerten under denna tid.
Citera
2022-02-26, 11:10
Medlem
Såg en intervju med en pensionerad amerikansk general.

Han jämförde det uppror USA mötte i Irak med vad han tyckte sig se i Ukraina nu.

Skillnaden är att upproret i Irak startade månader efter att USA tagit landet och hunnit etablera sig.

När man ser tillströmningen av civila som vill försvara sitt land så är det redan nu folkligt uppror mot ryssarna.

Det här kommer bli riktigt riktigt svårt för ryssarna.

Känner med de unga ukrainska och ryska soldaterna som kommer dö på grund av att Gollum tappat det helt.
Citera
2022-02-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Vilket blir en feltolkning.
Korrekt formulering är isåfall

"Tjeckien kommer leverera vapen och ammunition till Ukraina". Sen om du vill lägga till att de överlämnas på ukrainsk mark så får du väl göra det.

Men Tjeckien går inte in i Ukraina. I sammanhanget så är ordvalet bokstavligt felaktigt

Synonymer till stödja · äv. stöda stötta, stadga, staga, stärka, förstärka; vila, luta; hjälpa, gynna, befrämja, bistå, supporta; grunda, bygga på, basera

Och Tjeckien säger enligt flera källor att de kommer leverera vapen INNE i Ukraina där Ukraina får bestämma vart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in