2022-02-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding
Så jävla välplanerat hela skiten…

1 - Samla trupper vid gränsen
2 - ”Övning med Belarus”, ytterligare trupper nära gränsen.
3 - Doneskt och Luhansk blir egna
4 - Säger att Ukraina ska bomba Donbass
5 - evakuerar Donbass pga av ”Ukrainas hot”
6 - många egna har nu lämnat landet
7 - invasionsdags

Och världen stod och såg på. Man hade kunnat hjälp Ukraina så mycket mer under hela processen när Putin förberedde för invasionen.

Hur då, när Putin hotar med kärnvapen? Det är enda anledningen till att länder inte lägger sig i.
Citera
2022-02-26, 12:20
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Faktiskt ingen aning, de där i klippet var inga pansarvagnar och deras kanonrör är inte direkt tjocka.
Om jag inte minns fel så var det ett sådant fordon.

https://upload.wikimedia.org/wikiped...16demo-007.jpg

Får ju inte direkt plats med en flaska där inte. Sedan skall man ha bollar av stål att springa framför en tank och pricka in en flaska i kanonröret haha. De körde ju ändå rätt snabbt.

Nä det är nog tvärkört att få in en flaska i det lilla kanon hålet
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Exakt detta, bra summerat.

Precis som du säger så förstår inte personer här inne att Ryssland endast använder en bråkdel av sin kapacitet, folk tror att Ryssland har skickat 100% av sin arme för den här invasionen. Detta skulle vara över på mindre än 24 timmar om Ryssland faktiskt utnyttjade sin stora armé med specialstyrkor och artillieri. Tror ni påriktigt att ett så stort land med så stora resurser som Ryssland skulle ha det svårt att invadera Ukraina om det var ett fulskalig invasion?

Jag tycker dock man ska ge mycket cred till Ukraina som kämpar på bra i den här konflikten.

Ja, de använder så mycket som de kan avvara för attacken men de har helt missbedömt behovet. Om de skickar in för mycket så blottar de sig själva försvarsmässigt, särskilt känsligt nu när mer eller mindre hela världen är emot dem. En ypperlig chans för NATO att erövra Ryssland med goda skäl och litet motstånd.

Då finns bara två alternativ för Ryssland;

- Total war -> Jordens undergång
- Avsätta Putin och anpassa sig till världsordningen
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Enligt uppgifter har USA erbjudit att försöka få ut honom och fått svaret "jag behöver ammunition, inte skjuts".

https://www.indiatvnews.com/news/wor...2-02-26-761624

Jag är på Ukrainas sida här, men gillar då fakta är korrekt.
Jag tror att det är EXAKT det svar USA skulle ha fått om de frågat, men jag tror inte USA skulle positionera sig i konflikten genom att erbjuda en exit och på så sätt försvaga Ukrainas försvarsvilja.
Så jag tror nog inte att den där frågan har ställts.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
UKRAINSK KÄLLA TILL MIG.

Ryssland har ändrat strategi och vill göra mer skada.
Spränger stationer, dammar, göra naturkatastrof osv.

Inga dåliga kontakter du har.

Rysk källa till mig sa att Ukraina är beredda att ge upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vi måste slå oss fria från omvärlden. Ukraina, Ryssland, usa, NATO. Det är alla samma skräp. Det är det som är så sorgligt i dagens läge, hur våra kriminella ”ledare” gör allt för att få in oss i skräpet NATO med en majoritet av befolkningen som ivriga påhejare som väljer sida i en konflikt vi inte vet något om, och som vi inte har något att göra med.

Ut ur EU, släng NATO tillbaka till USA, och skapa en allians med våra nordiska bröder. En nordisk allians fri från dekadens, feminism och HBTQ skulle vara paradiset på jorden.

+1
Citera
Medlem
Putin säger att Ukraina historiskt ALLTID varit ryskt. Men fakta talar ett annat språk stora delar av Ukraina har mycket länge varit Polskt ( se bifogade länk https://sv.wikipedia.org/wiki/Polens..._of_Poland.png)
Ironiskt nog erövrades (ånyo) en stor del av Ukraina från polen 1939 då Sovjet i sitt vapenbrödraskap med Hitler delade på Polen.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
https://edition.cnn.com/europe/live-...-22/index.html

Putin har misslyckats med att få alla media att rapportera statsvänligt, och nu övergår han istället till att helt enkelt släcka ner oberoende media helt:

Russian communications regulator Roskomnadzor has warned 10 local news outlets that it will restrict access to their publications unless they stop spreading what it calls false information, including references to the military operation in Ukraine as an "attack, invasion or declaration of war.”
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du är så vänster manipulerad så det är otäckt, klart väst media ska dränka er i bilder hur de ukrainska militären står emot.

Samtidigt hör man ju inget från rysk sida, borde man inte utropa seger snart?
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Rysslands anfallskrig har gått i stå. Man kan inte inta Kiev eller någon annan stor stad utan att få scener som påminner om ...Dresden
Nu tänker du på den tyska stad som saknade militära installationer och var full med civila, som de allierade brandbombade till aska flera dagar i sträck.
Citera
2022-02-26, 12:21
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Allt går som på räls för Ryssland. Över 800 militära strukturer utraderade. Ukraina är i princip oskadliggjort. Nu kvarstår att knäcka Ukrainas östfront och efterstädningen, som dock kan ta några månader ifall det vill sig.

Det är bara i västs propagandamedia som Ryssland inte följer en påhittat tidsplan som Pentagon har fabulerat fram.

Hoppas Zelensky tar sitt förnuft tillfånga om han bryr sig om det Ukrainska folket.
Citera
2022-02-26, 12:21
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Minns att jag för flera år sen tyckte att Putin var en stark och bra ledare fram till 2014-15 ungefär nu har han lyckats få mig och flera av mina bekanta att se honom som en ond jävel och fiende nr.1 för Europa

Jag håller med. Erkänner att jag gillade honom t.o.m.,såg honom som en motpol till allt woke. Framförallt de senaste åren har han blivit en clown och en elak dvärg, hans senaste tal om historia var rent av bisarrt. Gamlingen är sjukare än Biden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in