2022-02-26, 11:18
Bannlyst
102 stridsvagnar, 536 pansarstridsfordon

Underbart! Skicka in lite lätta fordon som är till för att slå ut flygplan och fortsätt skicka NLAWS så blir ryssarna snart tvingade till att lämna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Haha, komiska rysstroll.
Gå ut i nästan vilken svensk stad som helst så kommer du inse att det muslimska hotet är högst verkligt.

Och nu vill ni islamifiera Ukraina också.
Denna kris, Ukrainakrisen, uppstod i direkt anslutning till coronakrisen när den förlorade sitt momentum. Vi följde alla coronakrisen och nu följer vi alla Ukrainakrisen. Du som är nazist tycker det är fantastiskt att äntligen din konflikt med muslimer är på dagordningen, dock så deltar ännu inga muslimer. Tjetjenerna har inte hunnit dit ännu.

Om du är lite uppmärksam här så ser du att det finns två sidor i coronakrisen, och nu också Ukrainakrisen. De som skapar dessa kriser är samma nätverk, de göder båda sidor. Det är ett klassiskt sätt att styra andra människor. Du har valt nazistsidan och tror att det är nazister som kämpar mot kommunister, du älskar idén väljer därmed att bortse ifrån det faktum att samma nätverk som iscensätter massmigration av muslimska män från mellanöstern till Sverige också försörjer dina nazister i Ukraina.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Du verkar snarare ha problem att förklara hans ståndpunkt (inte för att någon tror på Putin ändå..). Så jag skriver bara det jag gjorde från början. Sverige ska bestämma sin egna politik precis som Ukraina ska bestämma sin. Att du vill avskräcka Sverige från att gå med i NATO är uppenbart. Vi har sett mycket hot och användande av våld på sistone från Putin.

Faktum kvarstår, utan starka allierade kan inte ett land hävda sin frihet. Det är precis det vi ser nu.
Och sådana som du kan fortfarande inte svara hur Sverige ska kunna hålla undan ett ryskt angrepp sekunden vi skickar ansökan.

I praktiken har vi en ny säkerhetsordning även om teorin säger annat.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Stormning av Kiev är att vänta inom kort.

Det har man försökt med hela natten men alla försök har ju slagits ned av ukrainsk troop.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Stormning av Kiev är att vänta inom kort.

Nej det lär dröja ett bra tag till. Det handlar inte om en medeltida borg även om Kiev har mycket gamla anor utan om en miljonstad. Gatustrider är inte enkla för inkräktare men en fördel för försvarare som känner staden utan och innan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är det därför som flera Ukrainska transportflygplan sågs lämna västra Ukraina igår? Kanske för att flyga tillbaka med krigsmateriel?

Vi har även sett Natos flygplan flyga nära gränserna. Jag tror inte ryska flygplan vågar flyga över västra Ukraina. Dels med risk för nedskjutningar från marken men också risk att lämna Ukrainskt luftrum och flyga in över annat land.

Transporten som lämnade Ukraina i går är ett tecken på flykt och att de inte kommer att återvända till Ukraina av rädsla för den ryska militärens närvaro i Ukraina.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Håller Ryssland på att släcka ned internet i Ukraina?

I så fall blir det svårt med samordningen för alla rambokrigare med automatvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hej "Lucas49"
Tänk om du skulle ta ochbläsa på lite om bakgrunden till det vi ser idag??
Håll med om att det kanske inte skulle vara så tokigt..eller hur?
Men risken är väl att din vänsterglobalistiska syn skulle få sej en riktigt tung smäll när denninte går hand i hand med verkligheten..
Varför blundar du för verkligheten?
Sanningen är ju att Ukraina inte följt ingångna avtal.
Den nazistiska Zelinskyjuntan har inskränkt ryssarnas rättsliga befogenheter.
Drygt 13000 har fått sätta livet till i inbördeskriget.
Över 800.000 är hemlösa.

Det är de vänsterglobalistiska krafterna i världen som nu ser sin chans att erövra mer mark i egoistiska syften.
Fortsätter globalisterna på detta vis har vi snart betydligt större problem att lösa framöver.
Ok men jag har ju en konservativ syn så vad vänster tycker intresserar mig inte.

Fast om du byter ut ordet Ukraina mot Ryssland i inlägget så stämmer faktiskt ditt inlägg till punkt och pricka.
Men i originalskick är det ju inlägget inte mycket att hänga i julgranen med all sin politiska okunnighet och brist på fakta. Och ren oförfalskad rysk propaganda är jag immun mot tack och lov.

Du får söka nya jaktmarker med lättare villebråd.
Citera
2022-02-26, 11:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Uppar detta inlägg igen.

Skottlossning och sirener hörs också. Närmre än tidigare.

Uppar igen, med länk:
https://www.youtube.com/watch?v=iUkfhlIvvKQ

O repeterar:
Live-kameran över torget kan vara på väg att bli saboterad nu.
Röster på ryska och ljud hörs i direkt anslutning till kameran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Hoppas verkligen Ukraina står pall. Lyckas Putin med detta så fortsätter storhetsvansinnet och han går på nästa land i regionen.

Det jag fruktar allra mest är en direkt konfrontation med Nato. Då väntar kärnvapen. Och då är det godnatt.

Jag tror vi kan var helt trygga med att Putin inte kommer att attackera något mer land i närtid. Att gå in i Ukriana var en riktig mina som de inte kommer att hämta sig ifrån på generationer. Även om de lyckas tillsätta någon marionettregim så kommer det att pågå uppror och gerillakrig länge.
Rysslands krigsmakt visar sig vara svag med några undantag och att höja nivån kostar enorma pengar som de definitivt inte har. Normalt sett skall inte Putin kunna sitta kvar vid makten efter detta fiasko.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men din åsna. När ryssar attackerar NATO-mål, menar du att NATO då inte kommer besvara detta? Det är den sits NATO inte kommer vilja hamna i för att inte riskera ett världskrig. Hur trög får man vara?

Även om vi har NATO-trupper här eller förband så har NATO ingen skyldighet att försvara oss vid ett ryskt angrepp.

Mina motiv är att vi ska leva i fred och inte rubba balansen i onödan. Du vill skapa röra helt i onödan och riskera svenska liv och suveränitet.

Du är spektakulärt efterbliven.

Du frågade ju mig hur vi skulle kunna ansöka om medlemskap i Nato utan att bli invaderade. Svaret på din fråga är att vi kommer överens med USA om att det med stöd av värdlandsavtalet stationerar trupp här, för övningar, före det att vi ansöker. Då hamnar ryssen i strid med amerikansk trupp om han försöker sig på något överraskningsanfall och det törs han inte. Du har ju uppenbart fel, igen, om att jänkarna inte skulle våga det eftersom de för bara några månader sedan stationerade raketartilleri på Gotland, för övningar.
Citera
Medlem
Rysk flagg på Melitopol polisstation.

https://twitter.com/200_zoka/status/...0E_L0EHwYuuZfQ

Mig plan nerskjutet över Zhytomyr, förmodligen Ukrainskt då ryssar inte använder mig-29 utanför sina gränser.

https://twitter.com/200_zoka/status/...0E_L0EHwYuuZfQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in