2022-02-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Fler som har problem med att flightradar laggar

Dem har haft stora problem med upp till 20x besökare jämfört med normalt sen den Ryska invasionen.
Citera
2022-02-26, 22:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Cypern är en del av EU. Det bor över 40000 ryssar där, många är stormrika.

EU kan hota att utesluta Cypern om de inte skickar ut alla ryssar.
De har väl köpt sig medborgarskap i Cypern och därmed EU. Blir svåra att kicka ut då antar jag.
Citera
2022-02-26, 22:39
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du gör samma misstag som Väst gjorde innan Ryssland startade den fredsbevarande operationen: underskattar vilken vikt Ryssland fäster vid Ukraina för sin egen säkerhet och vilka åtgärder Ryssland är beredd att vidta.

Polen kan dras in i krig mot Ryssland och då ligger Polen riktigt illa till.

Åk hem till Ryssland, eller du är väl förmodligen redan där.

Skulle Ryssland gå på ett Nato land så skulle Ryssland försvinna från kartan på 5 minuter. Det måste väl ett troll som du till och med förstå, finns ingen nation som kan rå på Natos samlade styrka.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du gör samma misstag som Väst gjorde innan Ryssland startade den fredsbevarande operationen: underskattar vilken vikt Ryssland fäster vid Ukraina för sin egen säkerhet och vilka åtgärder Ryssland är beredd att vidta.

Polen kan dras in i krig mot Ryssland och då ligger Polen riktigt illa till.

Gör jag? Jag tror Putin är galen så undrar om jag då underskattar honom, tvärtom tror jag att han kan lägga Ukraina i ruiner och mata 10.000-tals ryska soldater och civila ukrainare i döden för detta.

Jo tack, Polen minns... molotov ribbentrop och hur Nazister och Sovjet gjorde gemensam sak, jo tack Polen minns Katyn och hur de fick slåss själva mot nazisterna under upproret. Jo tack Polen minns Rysslands roll i detta.

Nej jag ser inget bra i detta, och nej jag vill inte se döda ryska soldater heller.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
https://www.itemfix.com/v?t=giv05w

Ukrainska superhjältar är bra på att döda barn
Ryssar dödar barn. Putin invaderade Krim och startade kriget i Donbass. Ryssland har verkligen blivit planetens avskum. Att ryssarna följer sin psykopatiske ledare är obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Det är en självklarhet då västs media inte är toppstyrd av deras ledare.

Behöver du ens prova ifrågasätta den typen av självklarheter?
Du påstår alltså att västmedia är sanningsenlig? På riktigt?

Du förstår inte att väst och Ryssland nu står som motståndare och att ingen information från någon sida är pålitlig? Har du läst någon historia alls?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
De har väl köpt sig medborgarskap i Cypern och därmed EU. Blir svåra att kicka ut då antar jag.
Om de har dubbla medborgarskap.. ciao
Citera
Bannlyst
Undrar en sak. Skjuter ryssarna civil befolknkngen helt vilt? Hur gör de som inte vill kriga? Bär en vit flagga? Funkar lagarna i ukraina eller är det massa smash and grab som sker nu? Är det massa fångar på båda sidor? Våldtäckter? Eller är det lite mer civiliserad krig där man undviker skjjta varandra så mycket det går? Vad gör folk i östra ukraina?
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Känns som att Putins krig gått sämre än han tänkt och att han nu går all in för att få ett snabbt avslut.. Frågan är hur mkt Ukrainas president är beredd att offra innan dom lägger ner vapnen?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Cypern är en del av EU. Det bor över 40000 ryssar där, många är stormrika.

EU kan hota att utesluta Cypern om de inte skickar ut alla ryssar.
EU kommer givetvis inte hota ett EU-land på det sättet.
Citera
2022-02-26, 22:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Fråga i stället varför ryssarna har behandlat alla sina grannar så jävla illa att de så fort de bara kan vill bli medlemmar i NATO.

Precis. Borde vara en hint? Om Ryssland var så bra hade de bildat pakt med dom istället. Vilket bara skurkstater som tex Vitryssland gjort.
Citera
2022-02-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssarna bomba nyss en hel höghus länge i Kharkiv de har noll respekt och koll vad de håller på med.

Kan väl likväl varit civila som fått skjutvapen av Zelenskyj och skjutit från husen, det har ju delats ut en hel del vapen.. Så att säga att ryssarna dödar civila känns inte korrekt ifall de civila håller i en kalashnikov..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in