2022-02-27, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin kan inte backa i detta läget, av flera skäl.

Därför måste Ukrainas regering ta sitt förnuft till fånga och erkänna sig besegrade och underteckna en villkorslös kapitulation.
Ukraina kan avsluta kriget idag, men de vägrar att kapitulera!
- och för varje dag som Ukrainas regering fördröjer det oundvikliga, kommer fler oskyldiga civila att dö.

Vad väntar Ukrainas regering på?
- tills Kiev ligger i ruiner med tusentals döda civila och de ryska styrkorna släpar ut presidenten ur hans bunker där han och den övriga regeringen ligger och trycker?

Ukraina kan avsluta detta lidande nu, och rädda tusentals, eller i förlängningen tiotusentals ukrainares liv genom att helt enkelt bara inse att loppet är kört, och kapitulera villkorslöst!

Bollen ligger hos Ukraina.

Väst övertygar dem fortfarande att de kan vinna kriget.
Deras vapensändningar uppmuntrar bara Ukraina att fortsätta göra motstånd i tron att de kommer besegra Ryssland.
De har fortfarande drömmen att de kommer att bli medlemmar i EU och NATO i närtid "bara" de besegrar Ryssland. Ukraina uttryckte igår i samtal med EU-ledare att de tycker de ska få ett snabbspår in i unionen och självklart hade de stöd för detta av de oansvariga östeuropeiska länderna
Enligt Reuters idag hade Joe Biden igår sagt till Ukrainas president att ett NATO medlemskap nu är helt upp till Ukraina själv, men att de fortfarande har lite kvar att arbeta med. Det är sådana uttalanden som gör att de är beredda att göra stora uppoffringar i tron att de snart kommer bli en del av EU och NATO.

Vapenleveranserna kommer bara provocera Ryssland att använda ännu mera potenta och dödligare vapen för att slå ut Ukrainas nya vapen. Enligt analytiker har Ryssland inte använt sina mer avancerade vapen/vapensystem i detta krig och inte heller använt alla sina disponibla förband i Belarus , öster och söder.
Senast redigerad av PackMan123 2022-02-27 kl. 05:40.
Citera
2022-02-27, 05:20
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Klart som fan de inte har det så fett just nu när Putin terrorbombar dem precis.

Ditt spån.

Ukrainas tillväxt var som bäst under Kuchmas tid då banden mellan Ryssland och Ukraina var starka. På senare tid har det sett rätt illa ut.

https://www.macrotrends.net/countrie...dp-growth-rate
Citera
2022-02-27, 05:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad jag vet finns det ingen konflikt mellan Ukrainare och Ryssar i grunden. Denna konflikt handlar om Öst vs Väst inget annat. Sen när man läser det här forumet är det ju uppenbart vilket system folk vurmar för hjärntvättade som dom är. Folk är oerhört kuvade under skendemokrati utan att förstå det. Politiken i Sverige är ett skrämmande exempel.
Tror mest att det finns en konflikt mellan Putin och Ukraina, vanlige Ivan Ivanovitj är nog inte sugen på att kriga mot ett "broderfolk".
Citera
2022-02-27, 05:21
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Jag vill skona ukrainas folk.
Det är det viktigaste för mig.

Många andra här i tråden skiter ett stort stycke i ukrainas folk, om de dör eller inte.. bryr ni er inte om.
Det viktigaste för er att klämma åt Putin och Ryssland, och för det är ni beredda att offra civila i Ukraina.
Precis som den Ukrainska regeringen!

Är Ukrainas regering verkligen måna om sitt folk, och vill skona civilbefolknings liv, så borde de omedelbart KAPITULERA VILLKORSLÖST!

Alternativt ser vi ett utfall likt Ungern 1956, med eller utan en ukrainsk seger. Oavsett kommer ryssarna behöva bära den sociala kostnaden för utfallet i många år framöver.

Jag förstår att du kanske vill ukrainarnas bästa, men det ser ut som att de valt stolthet över överlevnad nu. Dags att acceptera det.
Citera
2022-02-27, 05:22
Citat:
Ursprungligen postat av livefree3344
Azov militants do not let people out of Mariupol. Azov militants shoot civilians right on the highway near Mariupol. Real scary video - Svodki Opolchenia Novorossii https://t.me/vicktop55/74

https://twitter.com/vicktop55/status...41709173358592

ja det här visar nog inte slaskmedia i sverige. vilka är nazisterna egentligen?

Finns många FSB murvlar som vill få vita nationalister i Ukraina att se fula och förkastliga ut i Azov. Just saying.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-27 kl. 05:24.
Citera
2022-02-27, 05:23
Citat:
Ukrainas tillväxt var som bäst under Kuchmas tid då banden mellan Ryssland och Ukraina var starka. På senare tid har det sett rätt illa ut.

https://www.macrotrends.net/countrie...dp-growth-rate

Ja Putin har ju bedrivit ett lågintensivt krig mot dem i åtta år som nu även urartat i en fullskalig invasion. Konstigt att de haft det lite knackigt ekonomiskt liksom.
Citera
2022-02-27, 05:24
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:

Många andra här i tråden skiter ett stort stycke i ukrainas folk, om de dör eller inte.. bryr ni er inte om.
Det viktigaste för er att klämma åt Putin och Ryssland, och för det är ni beredda att offra civila i Ukraina.

Är Ukrainas regering verkligen måna om sitt folk, och vill skona civilbefolknings liv, så borde de omedelbart KAPITULERA VILLKORSLÖST!

Det var ju Ryssland som gick in din dumma fan. Är du både förståndshandikappad och ful? Om Ryssland är måna om sitt folk så borde dom ge upp. Ukraina kommer ge Ryssland ett helvete och det här är bara början. Du förstår inte vilka hjul som har satts i rullning nu. Ryssland är kört som land nu för väldigt lång tid framöver.
Citera
2022-02-27, 05:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Du har sagt det flera gånger och du vet vad svaret är. Nämligen att Putin också kan ge order om att sluta anfalla och kalla hem styrkorna.
Citera
2022-02-27, 05:25
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja Putin har ju bedrivit ett lågintensivt krig mot dem i åtta år som nu även urartat i en fullskalig invasion. Konstigt att de haft de lite träligt liksom.

Haha visste någon skulle plocka russinen ur kakan där. Det förringar ju inte att det inte var krig mellan typ 2005-2015. Innan dess och innan USA blandade sig i så var banden starka till Ryssland och Ukrainas ekonomi stark.
Citera
2022-02-27, 05:26
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:

Hur fan kan man så ignorera vad ett folk vill? Vem vill leva som slav under ett folk man numera hatar?

Fattar inte vad endgane är här... Putin bombar kärnavfallsdepåer och råolja reserver, sådant ,om de skulle börja läcka ut strålning, kommer ju ta generationer att få den att gå ned. Hur fan tänker de?

Är målet att Ukrainarna ska hata Ryssland i generationer?
Citera
2022-02-27, 05:26
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Haha visste någon skulle plocka russinen ur kakan där. Det förringar ju inte att det inte var krig mellan typ 2005-2015. Innan dess och innan USA blandade sig i så var banden starka till Ryssland och Ukrainas ekonomi stark.

Det är lätt att alltid skylla på Usa. Men patrask som dig förstår ju inte bättre tyvärr.
Citera
2022-02-27, 05:27
Citat:

Tror jag vad jag vill om. Ni rysstroll har redan förbrukat det ringa förtroende ni någonsin erhållt från mig.

Nu bombar fanskapet Ukrainska barn med kärnavfall och annat skit också. Var det inte det ni gnällt över att USA gjorde i Irak och Serbien hela tiden?

Whataboutism är allt ni Dugintards har kvar nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-27 kl. 05:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in