2022-02-27, 05:27
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Det är lätt att alltid skylla på Usa. Men patrask som dig förstår ju inte bättre tyvärr.

Det är vad dom vill få dig att tro, men jag förstår att det är lätt att bli påverkad.
Citera
2022-02-27, 05:27
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Hur fan kan man så ignorera vad ett folk vill? Vem vill leva som slav under ett folk man numera hatar?

Fattar inte vad endgane är här... Putin bombar kärnavfallsdepåer och råolja reserver, sådant ,om de skulle börja läcka ut strålning, kommer ju ta generationer att få den att gå ned. Hur fan tänker de?

Är målet att Ukrainarna ska hata Ryssland i generationer?

Målet är Holodomor 2. Putin är Kaganovich reinkarnerad.
Citera
2022-02-27, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jo, men de är inte det längre, och bevisligen tycker ukrainare nu illa om ryssar.

Du måste förstå att man kan utvecklas åt olika håll även om man har samma ursprung. Ta oss nordbor som exempel. Norrmännen vill ha sitt eget land sedan mycket lång tid och har det också.

Tyvärr försvarar Putin inte Ukraina. Det är tvärtom, han anfaller landet och alienerar ukrainarna från den tanke han säger sig omhulda.

Man kan inte slå sig fram till att bli älskad och sedd som en befriare.

Även om din analys är korrekt kan man ändå inte använda våld för att få Ukraina att ändra uppfattning, och ukrainarna måste naturligtvis vara fria att göra sina egna val, utan stridsvagnar från Kreml, trots att någon tycker illa om "globalismen".
Det bor 15 miljoner ryssar i Ukriana.
Citera
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det är som med fotbollen där varannan jäveln på läktaren tror att han/hon skulle coacha laget bättre än lagets tränare.
Kanske så men var ser du var att taktiken brister?
Soldaterna först utsövda med bensodiazepiner flera dagar. Därefter fullpumpade med anabola och metamfetamin så att de kan strida varje minut effektivt en vecka i sträck utan sömn.

Kiev hade fallit som ett korthus definitivt innan soldaterna hade behövt vila. Hur många ryska förluster?

I läget som nu är. Dra tillbaka allting. Påstå förlust. Gör och gör rätt utan att meddela.
Citera
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det är vad dom vill få dig att tro, men jag förstår att det är lätt att bli påverkad.

Jag är inte lättpåverkad för fem öre, vilket min ton mot dig bevisar. Såna som dig är fan samhällets cancer.
Citera
2022-02-27, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jag förvånar mig över Putins dumhet eller brist på taktik. Så här borde invasionen gått till:

1. Skenanfall med tanks i söder, ost och norr med en ensam prostatacancersjuk gubbe i varje skrotfärdig stridsvagn
2. När ukrainska trupper kommer dit. Snabb info om att en halv kvadratkilometer i centrala Kiev kommer att jämnas med marken. En timme på er flytta er snabbt. Massiva bomber så fort mörkret lagt sig och ned med tårgas. Mörkersikten och gasmask på alla.
3. 5000 st. tungt beväpnade elitsoldater landar med helikoptrar och fallskärm tillsammans med militär utrustning. Cirkulerande med värmekameror flyg på hög höjd.
4. Därefter en enda oförutsedd stridsvagnsoffensiv västerifrån rakt ner vid polska gränsen och samtligt ett avbrott från vapenleveranser.
5. Sjöstridskrafter som vaktar Svarta havet.
6. Kiev faller. Övriga städer kan vara så länge. Omringa med bomber.
7. Om möjligt fångata presidenten och få honom eller hög general att gå ut i media att säga lägg ner vapen, vi har förlorat.
8. Varhelst nya motstånd och soldat grupperingar uppstår - bomba.
9. Rulla in kärnvapen och sätt en för Putin pålitlig gubbe vis avstängningsknapparna.
10. Håll demokratiskt val och utropa Ukraina som del av Ryssland.

Det finns nog en anledning till att han vill dra ut på det hela. Hade räckt med en enkel skenmanöver från ryska gränsen, sen skicka in allt man har från Vitryska gränsen och man hade haft Kiev på en 1h.

Appear weak when you are strong, and strong when you are weak. Det här är bara början.
Citera
2022-02-27, 05:29
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vill skona ukrainas folk.
Det är det viktigaste för mig.

Många andra här i tråden skiter ett stort stycke i ukrainas folk, om de dör eller inte.. bryr ni er inte om.
Det viktigaste för er att klämma åt Putin och Ryssland, och för det är ni beredda att offra civila i Ukraina.
Precis som den Ukrainska regeringen!

Är Ukrainas regering verkligen måna om sitt folk, och vill skona civilbefolknings liv, så borde de omedelbart KAPITULERA VILLKORSLÖST!
Med risk att jag blir tjatig. Putins agerande är knappast det bästa för hans egna landsmän! Men han kanske inte månar om Rysslands befolkning? De kommer att få lida för hans storhetsvansinne. Resten av världen kommer också att få lida.
Jag bryr mig mycket om Ukrainas befolkning. De kämpar på samma sätt som jag skulle göra om Ivan får för sig att ge sig på Sverige.
Citera
2022-02-27, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det verkar som om Putin och hans lakejer kraftigt underskattade den Ukrainska stridsviljan och deras egen förmåga. Jag gissar på att de förväntade sig att armen skulle kapitulera mer eller mindre direkt, att folket skulle stanna i sina hem och att Zelensky skulle fly med svansen mellan benen till första bästa land som var villiga att ta emot honom samt att "väst" skulle göra lite arga läten men i slutändan inte förändra sin inställning till hans regim särskilt mycket.

De baserade nog detta på hur det gick efter Krim och trodde att detta skulle utfalla på ungefär samma sätt. Vilket har visat sig vara den en minst sagt felaktig kalkyl, för att inte tala om ett enormt misslyckande för hans militära underrättelsetjänst och väldigt talande för den ryska armens status och doktrin. Om du inte redan har märkt det så "kör" man rätt så hårt med Ryssland nu.

Och som många Putin vurmare i denna tråd redan poängterat ut kommer detta i värsta fall leda till att de gör som de gjorde i Tjetjenien och provar brutalt och skoningslöst våld för att få sin vilja fram. Och om Putin tror att detta inte kommer leda till att omvärlden helt vänder honom ryggen så gör han ännu ett felaktigt antagande.
Putins plan var nog att starta mjukt för att ge Ukrainas arme en chans att lägga ner vapnen.
Nu kommer det att trappas upp mer och mer.
Citera
2022-02-27, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vill skona ukrainas folk.
Det är det viktigaste för mig.

Många andra här i tråden skiter ett stort stycke i ukrainas folk, om de dör eller inte.. bryr ni er inte om.
Det viktigaste för er att klämma åt Putin och Ryssland, och för det är ni beredda att offra civila i Ukraina.
Precis som den Ukrainska regeringen!

Är Ukrainas regering verkligen måna om sitt folk, och vill skona civilbefolknings liv, så borde de omedelbart KAPITULERA VILLKORSLÖST!
Finns inte på kartan att dom kapitulerar efter endast några dagar. Med ditt resonemang skulle ju alla krig ta max 2-3 dagar och sedan kapitulation.
Citera
2022-02-27, 05:32
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Putins plan var nog att starta mjukt för att ge Ukrainas arme en chans att lägga ner vapnen.
Nu kommer det att trappas upp mer och mer.

Jaja. Ryssarna har redan förlorat. Både kriget och ansiktet utåt.
Citera
2022-02-27, 05:33
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Det finns nog en anledning till att han vill dra ut på det hela. Hade räckt med en enkel skenmanöver från ryska gränsen, sen skicka in allt man har från Vitryska gränsen och man hade haft Kiev på en 1h.
Appear weak when you are strong, and strong when you are weak. Det här är bara början.
Jag vill hoppas det men jag börjar bli osäker vad hans taktik är. Vad tror du?
Kan det verkligen ha vart så billigt att först låta världen och Ukraina veta var man befinner sig och ens planer och därefter anfalla precis så?
Citera
2022-02-27, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Hur fan kan man så ignorera vad ett folk vill? Vem vill leva som slav under ett folk man numera hatar?

Fattar inte vad endgane är här... Putin bombar kärnavfallsdepåer och råolja reserver, sådant ,om de skulle börja läcka ut strålning, kommer ju ta generationer att få den att gå ned. Hur fan tänker de?

Är målet att Ukrainarna ska hata Ryssland i generationer?
Man slår ut viktig infrastruktur.
Krig är för jävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in