2022-02-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Över 500 ryska stridsvagnar närmar sig Kiev från 3 olika håll, enligt källor från twitter. Och i krigstider kan man inte förvänta sig 110% säkra källor men det vore inte helt otroligt att det stämmer.

Detta har rapporterats om hela kvällen. Inte sett något av det ännu mer än de T72 som CNN filmade mot Kharkiv.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Och du tror på riktigt att det enbart vart Donbass och Krim som Putin var intresserad av?

Att han hade stannat där.

Hans tal om svunna Sovjeteran pekar på att så inte är fallet. Hans agerande att ta Ukraina från alla håll pekar på att så inte är fallet.
Att gå rätt mot huvudstaden istället för att fokuseta på - och hålla Krim och Donbass pekar på att så inte är fallet.

Vad är det för naiv tanke att tro att Putin, med sina våta Sovjetdrömmar är nöjd med smulor?

USA kunde placera ut trupper längs de nya gränserna.
Citera
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Förutom en jäkla massa naturgas och olja som väst är beroende av
Miljöpartiet blir glada, du vet omställningen.
Ligger ändå i linje med det politikerna lovat att sluta med det där.

Men visst det är sjukt att Tyskland satsa så hårt på naturgas, beror på den korrupta Gerald Schröder. Men betyder bara att tysken kommer få betala lite extra under vintern, dem har råd med det.

Ryssland får bygga nya pipeline till china o det är inte lika lönsamt, china kommer inte göra samma misstag.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Har hört att Zelensky nu beordrar barn att strida i Kiev med molotovbomber. Tragiskt
Allt som du hör från ryssar är till 99% lögn.
Citera
2022-02-27, 01:09
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas Putin vrider av gasleveranserna så pissluffarna i Tyskland får frysa.

Varför då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej de varar bara tills Putin har tvingats från makten. Liksom sanktionerna mot Irak. Efter att Saddam fångades i en jordhåla så togs sanktionerna bort. Ryssarna vet vad de måste göra.
I Irak tog det flera år, sanktionerna startade långt före kriget 2003. Det är ingen som har tålamod med så långvariga handelssanktioner mot storspelaren Ryssland.

Det blir inget folkuppror mot Putin, inte heller kommer han att tvingas bort av någon militärkupp eller liknande. Ukraina är realistiskt sett rökt.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Har hört att Zelensky nu beordrar barn att strida i Kiev med molotovbomber. Tragiskt
länka gärna källa på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Dödar dom presidenten så lär Ukraina falla. Detta vet ryssen och tror de kommer jaga efter presidenten med specialenheter

Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Detta har rapporterats om hela kvällen. Inte sett något av det ännu mer än de T72 som CNN filmade mot Kharkiv.

Jaha, på Flashback också? Trodde jag skulle bli den första
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart kan man kolla upp det?
Citat:
Nope, det har blivit debunked har jag för mig.

Jag vet inte om det är sant: https://www.thedailybeast.com/russia...hts-group-says
Citera
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jag har läst på nu om vad han håller på med och det är inte bra. Kommer ringa imorgon och fråga vad fan han håller på med.😡
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Hoppas Putin vrider av gasleveranserna så pissluffarna i Tyskland får frysa.

Varför då?
Citera
2022-02-27, 01:10
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har inte sagt att Ryssland invaderade Kiev. Men jag tittar på live-video från Kiev just nu där det är helt tydligt att Ryssland invaderar. Kan du inte bara kika runt lite på nyhetsmedierna så kommer du också se att Ryssland invaderar Kiev? Det känns ju konstigt att jag ska sitta här och recensera händelseförloppet för dig när det sänds live över hela internet.

Du skrev ju att Putin invaderade Kiev 2014.
Är du full?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in