Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 11:37
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Mina 2 öre i sammanhanget är enkelt.

Putin tillhör WEFs "Young global leaders", samma som Macron, samma som Bide'n, samma som Maggan Haggan, samma som Xi Jinping och så vidare.

Hela covid-19 spektaklet var styrt av Kina och WEF, och målet är NWO.

Allt är en distraction, medan ni läser detta tas dom nästa stegen mot NWO i bakgrunden.

Dom som håller på med detta styr hela världens ledare, dom styr hela världen.

Så kriget i Ukraina är inte ett krig av typen Operation Barbarossa, där Tyskarna jagade in en miljon man med allt dom hade österut.

Utan en teater, där den WEF kontrollerade Putin är ett av stegen mot att krascha ekonomin, och bilda medieskrammel, medan dina rättigheter plockas bort i bakgrunden.

Ett exempel på detta är att bankomaterna nu snabbt byggs om, du måste använda QR kod för att ta ut pengar.
Järnkoll på allas ekonomi, och naturligtvis stämplat covid-19 pass för att ta ut pengar.

Så "dom som styr världen" är med på att Putin hotar resten av världen med kärnvapen. Samt vill ha en i gänget som beter sig rent av jävligt märkligt åt mot sina egna. Min goda vän du bär nog se hur han är , hanns minspel och vad han säger till sin högsta spinonchef. Se hur mallig hans ser ut när han får visa sin makt, småler lite. Putin verkligen njuter. observera han blick på slutet där han liksom sneglar och ser less ut eller hur man nu ska tolka det. ha detta i åtanke, vem är kvar om ett par månader.

betänk att höga mäktiga män kring honom lyder allt från Putin och ser rädda ut. Hade Putin sagt ställ dig på ett ben och hoppa så hade den höga spionchefen gjort det. Om så Putin hade sagt dra ner byxorna och ställ dig på alla fyra så hade han gjort det.

Har kollat på grejer som vart för många många år sen där folk tittar och fan lyder mista vink och det ser ut som att man mest håller så diskret öga som möjligt mot pruttin utifall han skulle visa med blicken att det är något han inte gillar. Ta du och kolla runt lite så fattar du också att det är något har som inte står riktigt rätt till med den där mannen och sfären runtomkring. Alla är verkligen livrädda och det syns.

Det här är ett bra exempel

https://www.youtube.com/watch?v=0bKWxBuRzFY
Citera
2022-02-27, 11:37
  #254
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

En delfaktor som bidrar till att vi inte får se så mycket är att det Ukrainska folket blivit upplärda att de inte ska dela bilder där deras egna soldater och utrustning är med.

Men ja, på bilder med ryska grejer som rullat in som jag har sett, med både pansarvagnar och helikoptrar på rad, så har det väl varit närmare 10 åt gången än 100 åt gången. Lastbilar är väl det som de rullat in längsta raderna med.
Citera
2022-02-27, 11:39
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.


Allt är planerat in i minsta detalj.

The Great Reset.

Fas 1: pandemi och massvaccinering
Fas 2: Krig som avledningsmanöver och nästa steg.

Ingen pratar väl om vaccinskadorna som regeringen och makthavarna slängde i ansiktet på oss?

Nu kommer det sakta glömmas bort, och folk kommer att dö i cancer och annat och eftersom fokus inte längre är på vaccinet. Ja ni fattar.

Så uppenbart
Citera
2022-02-27, 11:41
  #256
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscountMonty
Fast... Det verkar ju onekligen som att det är feministiska Javelins som bränner ryska manliga stridsvagnar, PK-Stingers som gör slut på stentuffa luftlandsättningsplan, bög-NLAWs som förstörxdallt annat machmaterial som karlakarlen putler skickar fram. Kanske vårt genusförsvar inte var så uselt ändå?
Fast nu är det inte det materiella sm avses - utan det ”kulturella”.

Jag gillar inte cancel-kulturen och PK-ismen, för den är hämmande och leder bara till att vi ”styrs” av de som definierar vad som är PK och som skriker högst. Det är nåt auktoritärt och totalitärt över det.
Därmed inte sagt att man ska diskriminera andra, men PK i sig är ett medel för att medels false flag (t ex brunsmetning) underminera och diskriminera andra.
Vem är god och vad är godhet?
Citera
2022-02-27, 11:44
  #257
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Problemet du har är att dina källor är hårt ifrågasatta av alla utom just ryska beslutsfattare.
Det finns folk som har visat på övergrepp, men samtidigt har nog fler oberoende medier visat på att det är framför allt ryska militärer som hållt civilbefolkningen i järnhand under de här 8 åren efter den ryska invasionen som skedde 2014.

Vad som är sant eller inte får man väl försöka bedöma själv, men jag tror mer på oberoende medier och de personlig kontakter jag har med ryssspråkiga människor i Ukraina, baltstaterna och Sverige jämfört med rysskontrolerad media.
Det du ser just nu i svenskt och engelsktalande media är ENBART det hårt amerikanska perspektivet.
Du förväntas se Rysslands två engelsktalande källor och ryssar på sociala medier, som troll eller propaganda.
Det betyder att du bara ser den ena sidan i den här frågan. Om du nöjer dig med det så kan jag inte göra något åt saken.

Men om du är en svensk som vet att det ljugs i DN och SVT om massinvandring, vacccination m.m... Fråga dig då om du verkligen tror att de helt plötsligt är ärliga just i den här frågan? Eller är det möjlgit att de går globalisternas ärenden - medvetet eller omedvetet -även i denna fråga? Bara det att det är svårare för dig att genomskåda dem då du saknar kunskaper när det gäller Ryssland och Ukraina. Är Wolodarski nu plötsligt en man med rent mjöl i påsen?
Citera
2022-02-27, 11:47
  #258
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag reagerar också på att de visat samma spränga hus i tre fyra dagar nu. Nått är skumt med det precis som du säger.
Jag personligen har ingen aning om vem som förstörde huset MEN - Ryssland säger att det var en ukrainsk missil och att
Ukraina har flyttat in luftvärnet bland civila hus och byggnader - som skydd då de vet att ryssarna inte får beskjuta sådana... Enligt rysk media är detta på råd av "amerikanska rådgivare".

Rysk media har visat bilder på ukrainsk luftvärnsutrustning som ser ut att stå på innergårdar och mellan bostadshus. Är det en sanningsgaranti? Nej! Men det är ett ganska klassiskt knep som används flitigt av diverse USA-lierade aktörer i konnflikter de senare decennierna. Det finns en ganska stor chans att det faktiskt är sant.

Jag vet inte - men det finns två versioner här och den som bara läser svensk och engelsktalande media får bara den ena sidan.
__________________
Senast redigerad av merrymaiden 2022-02-27 kl. 11:50.
Citera
2022-02-27, 11:48
  #259
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
En sak som jag funderat en hel del på är den ”tekniska utrustningen” som Putin omger sig med när han sitter vid sitt lilla bord och hotar och har sig. Det finns några telefoner till höger som ser ut som sådana vi i väst hade på nittiotalet. Det finns även andra mackapärer som ser djävligt ålderdomliga ut om man googlar ”Putin table”

Ser ut som presidentens tekniska utrustning ligger 20 år efter oss. Om Putin har gammal teknisk skräputrustning vad har då inte de andra ryssarna?
Analogt kanske är säkrare?
Och om ryssarna nu kan påverka en supersupermodern stats val så måste det trots allt finnas ett tekniskt kunnande?
Så fort nåt krånglar här eller går emot ”maktens” narrativ så beror det på ryska (och kinesiska) aktiviteter …
Citera
2022-02-27, 11:51
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag reagerar också på att de visat samma spränga hus i tre fyra dagar nu. Nått är skumt med det precis som du säger.

Jag håller med, jag hittade bättre filmer på Twitter i går. Det är otroligt slappt av dom som faktiskt har lön och jobbar med det här. kan det vara så att allt ska granskas och godkännas i flera led ut flera aspekter.

men vi har ju en del att ta hänsyn till, det är krig och skulle du ta upp telefonen och filma när kulor viner och det dundrar runtomkring. Vi var och spelade paintball med jobbet förra sommaren och där var det fan ingen som filmade: vi hade fullt upp och att befinna sig bakom en vägg av armerad passt som bara smattrade av kulor var fullt tillräckligt ändå och då tänka att vore det där på riktigt så hade jag fan vrålat av skäck rätt ut.

Man kanske spärrar nätet, man kanske har en hel del strömavbrott så folk vill spara på batterier så mycket som möjligt. Förmodligen är man livrädda eller förbannade och då är det ju det sista man tänker på att ta upp sin mobil för att filma allt.

Man kanske inte vill filma att man förlorat manskap och därmed sänka moralen på det ukrainska folket och sina medmänniskor just nu. man kanske vill ge en bild av att det är ju ganska lugnt så gå ut och gör något. Om alla gör en grej om det så är att gå ut till en rysk soldat och fråga var fan du gör här och lägg ett solrosfrö i fickan så det gror i graven. eller göra ett litet sabotage. Det blir många som gör något om man är 30-40 miljoner invånare.

Om hudratusen soldater får 30 miljoner koktails kastat mot sig så är det nog tillräckligt.

Nä det är mycket som är konstigt det tycker jag också. Det är mest toma gator. jag håller med.
Citera
2022-02-27, 11:51
  #261
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Jag personligen har ingen aning om vem som förstörde huset MEN - Ryssland säger att det var en ukrainsk missil och att
Ukraina har flyttat in luftvärnet bland civila hus och byggnader - som skydd då de vet att ryssarna inte får beskjuta sådana... Enligt rysk media är detta på råd av "amerikanska rådgivare".

Rysk media har visat bilder på ukrainsk luftvärnsutrustning som ser ut att stå på innergårdar och mellan bostadshus. Är det en sanningsgaranti? Nej! Men det är ett ganska klassiskt knep som används flitigt av diverse USA-lierade aktörer i konnflikter de senare decennierna. Det finns en ganska stor chans att det faktiskt är sant.

Jag vet inte - men det finns två versioner här och den som bara läser svensk och engelsktalande media får bara den ena sidan.
Så du menar att ryska media är mer tillförlitlig? Ryssland är ju inte precis kända för att värna om om yttrandefriheten eller andra narrativ inom landet
Citera
2022-02-27, 11:52
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.

Att rt inte rapporterar något är för att dvärgen gjort det straffbart för medier att Rapportera om det som inte Krml godkänt. Man får inte heller kalla det för krig eller invasion utan måste kalla det för "operation"
Citera
2022-02-27, 11:55
  #263
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Analogt kanske är säkrare?
Och om ryssarna nu kan påverka en supersupermodern stats val så måste det trots allt finnas ett tekniskt kunnande?
Så fort nåt krånglar här eller går emot ”maktens” narrativ så beror det på ryska (och kinesiska) aktiviteter …
haha ja jag såg det också! Hans desktop såg ut som klassisk Windows XP vilket han retades för att han använde, redan 2014. Om Kremls IT team är något att ha, så har de bytt ut hans XP till någon Linux variant som ser ut precis som XP! Något annat vore chockerande!

När det gäller all IT så är gammalt analogt och trådbaserat säkrare än nytt som är digitalt. Där kan du ha förklaringen till telefonerna som onekligen ser 90-talsmässiga ut! Det kan hända att de har någon gammal och helt säker rysk telefonfabrik som har gjort detta med 100% rysk teknologi.

Spekulation - men vi IT folk går igång på snt här. Jag började gapskratta när jag såg Windows XP skymta i rutan! Hoppas verkligen det är Linux Mint med XP flavour eller dylikt!
Citera
2022-02-27, 11:56
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Det du ser just nu i svenskt och engelsktalande media är ENBART det hårt amerikanska perspektivet.
Du förväntas se Rysslands två engelsktalande källor och ryssar på sociala medier, som troll eller propaganda.
Det betyder att du bara ser den ena sidan i den här frågan. Om du nöjer dig med det så kan jag inte göra något åt saken.

Men om du är en svensk som vet att det ljugs i DN och SVT om massinvandring, vacccination m.m... Fråga dig då om du verkligen tror att de helt plötsligt är ärliga just i den här frågan? Eller är det möjlgit att de går globalisternas ärenden - medvetet eller omedvetet -även i denna fråga? Bara det att det är svårare för dig att genomskåda dem då du saknar kunskaper när det gäller Ryssland och Ukraina. Är Wolodarski nu plötsligt en man med rent mjöl i påsen?
Nu har jag ett ganska stort internationellt kontaktnät och jag brukar försöka få en bild av vad andra personer i andra kulturer har för åsikter.
Just i det här faller verkar de rysstalande(Etniska ryssar) som jag har kontakt med ha en liktydigt bild av situationen i ukraina(Sen en längre period) som västerländsk media förmedlar.
Då har jag en tendens att lita mer på de jämfört med den hårt styrda ryska propagandaspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in