2022-02-27, 12:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det där är ju nästan lite kul. Såklart rätt beslut. Kanske kanske i framtiden han förstår att invasionen var fel och att bara Syrien, Vitryssland och en handfull tjetjener gav tummen upp.
Tror också det är helt rätt att gå på putin på det personliga planet, det svider nog som fan i hans judosjäl att bli förnedrad på detta sätt
Citera
2022-02-27, 12:31
Medlem
StigEngstroms avatar
Det är inte direkt svårt att tänka sig stämningen i Putins uralbunker idag, precis som taget ur kända untergang scenen när Hitler tappar det.
Citera
2022-02-27, 12:32
Medlem
Grisarna grillas av turkiska Bayraktar nära Kherson.
https://mobile.twitter.com/RALee85/s...3D1120926.8600
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Hur mycket du än vrider på det så har Ryssland attackerat en suverän stat. Har du missat att även rysktalande ukrainare slåss mot Putins invasion?

Och ja Ukraina är inte på demokratiindex plats 1-3 men Ukraina är mer demokratiskt än Ryssland.

Och som du vet om president Zelenskyy "Zelenskyy grew up in Kryvyi Rih, a Russian-speaking region in southeastern Ukraine.[3"

Wiki

Hur mycket du än vrider och vänder på det så har du nu slut på argument och framstår som en nyttig idiot åt USAs expansiva och hegemonistiska intressen på den europeiska kontinenten, obildad rysshatande nazist med låg IQ och 0 förståelse för kultur, historia och geopolitik. Det är precis detta den europeiska demokratin bygger på. Naiva, tröga pojkar som inte kan tänka med sin egna hjärna utan lätt blir offer för statens propaganda (CNN, BBC).

Självklart har USA och EU alltid haft rätt om allting allt från bombningarna av Lybien mördandet av Ghaddafi, invasionen av Irak och mördandet av Saddam Hussein, ockupationen av Kosovo, kriget mot Bashar Al-Assad, LGBTQ agendan, erodering av kärnfamiljen, världsekonomi, miljöpolitik, koldioxidutsläpp, Hollywood kulturen osv...Tur att du är intelligent nog och inser västvärldens perfektion på alla möjliga plan.

Alla borde nu kollektivt buga åt Ursula von de Leyen och pedofilen Joe Biden. De är smartast i hela världen och har rätt i exakt allt de säger om exakt allting. Allting Putin gör är fel, han är självklart en efterbliven liten tjockis som inte kan någonting. Biden, Ursula, Merkel, Scultz är våra befriare.

När Putin och Ryssland är utraderade från den politiska kartan så kan Ursula härja fritt och skapa den utopi som vi alla så intensivt suktat efter alla dessa år.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Finns rapporter om rysk soldater som byter sid eller deserterar? Verkar ju underligt med stående stridsvagnar?

Ingen stridande armé i världen tillåter desertörer som soldater i sina led.
Citera
2022-02-27, 12:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Det går att föra en diskussion utan att komma med lögner som du gör. Det får en att tro att du har en agenda här i forumet.

Ja jag kan inte svara på det, ja svenska har ratt, sen om det alltid har varit så vet jag inte.
Frågan handlade inte om huruvida bandvagnar har ratt eller inte utan varför det är okej för Ryssland att invadera Ukraina för att någon där uttryckt en åsikt om att de vill gå med i NATO?

Kan samma logik appliceras på fler områden? Om någon i Ryssland vill bygga en bilfabrik. Är det då fritt fram för Ukraina att invadera Ryssland och mörda ryska kvinnor och barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
När vi endå talar om propaganda.

De 13 gränsvakter som uppgavs ha dött när de försvarade ön Zmiinyi i Svarta havet kan vara vid liv, uppger den ukrainska gränsbevakningen.

Igår var de hjältar som offrade sina liv och det sista som sas vad go fu k yourself putin. Men idag verkar de helt plötsligt blivit jesus och återuppstått från det döda?

Vi vet att det endast är i Ryssland som informationen är fulländad och alltid korrekt! Skönt att ni alltid sitter på intell och sanningen, eller!
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ett ypperligt tecken att den ryska militära ledningen inte tar det här på allvar. Det verkar inte som om det är en riktig militär koordinerad operation med en "army group HQ" utan lite icke samordnade oberoende divisioner.

Fråga: har Ryssland en General som är ansvarig för invasionen eller är det Putin?

Frågan är om någon General har vågat informera Putin om att trupperna har låg moral och ej vill kriga. Eller att underhåll, tross, erc inte håller stridsduglig kvalitet. Är nog stor chans att alla bara har sagt det Putin vill höra pga rädsla att komma med dåliga nyheter. Resultatet ser vi nu i Ukraina.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
De borde sluta upp med det, de "goda ryssarna" intensiferar sitt mördande i Ukrania för varje dag som går, men det är kanske därför de protesterar istället för att göra något åt den onda putin, för dina länkar ska förmedla "de goda ryssarnas vilja"?

Vill du att jag ska uttrycka hur imponerad jag är över Ukrainas president och hur starka och modiga Ukrainare är när de slåss för sitt land gentemot en rysk invasion? Abslolut. Ska jag tala om Katyn, Holodomor och sovjets samarbete med Nazi-Tyskland? Här är jag, det kan jag skriva 100 gånger, och kanske kommer skriva det 100 gånger.

Vill du däremot att jag säger att alla ryssar är onda, sorry. Det stämmer inte, så det gör jag inte.
Citera
2022-02-27, 12:34
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Hur många har demonstrerat mot det här kriget i Moskva, 2-3000? Jag vet att de griper alla som demonstrerar men om moskvaborna samlades i tio- eller hundratusentals så kan de inte gripa alla. Jag har lite svårt att förstå varför detta inte har hänt.

2700 demonstranter greps, iofs inte i bara Moskva men det säger rätt mycket vilken kloak ryssland är som land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det här är en teori men Ukraina har nog förlorat färre då man har ett oerhört informationsövertag. Man vet var ryssarna kommer ifrån och vart dom är påväg. Ukrainarna kan gömma sig och i princip bestämma var konfrontationerna ska ske. Ryssarna dödade kanske fler första dagen men nu har nog Ukraina. Ett ganska stort övertag, Ryssland verkar ha logistik problem med konvojer av tanks som blir sitting ducks.

Det är inte så illa att offensiven för Ryssland går så snabbt på vissa platser att logistiken inte hinner med?

Jag är inte alls säker på att det går så dåligt för Ryssland som västmakterna vill låta påskina...

De Ukrainska förlusterna har säkert varit betydande om inte alla flyganfall och missilanfall och alla andra anfall varit helt misslyckade. Givet att Ryssarna avancerar på de flesta fronter så kan dom ju inte ha varit det...

Vi får hoppas att det blir så pass dyrt för Ryssland att intresset för Sverige och Finland svalnar... Att Ryssland vinner mot Ukraina är jag övertygad om. De har ju bara aktiverat en del av sina trupper vid gränsen och håller redan på att ta huvudstaden.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Danmark, island, sverige stänger sina luftrum. har svårt att se vad det innebär? antar att ryssland ändå ställt in sina charterresor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in