prediction, om du svarar så kommer det enbart bestå av "klart du inte fattar, du är dum i huvudet"
Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
Det är när folk underskattar sin motståndare vi gör bort oss som du gör nu, tur att du inte är min general
Jag har inte gjort en bedömning av några motståndare överhuvudtaget. Jag skrev att det är frivilligt att gå med i nato som svar på svammel om att USA tvingar in Ukraina i något nato-avtal. Jag skrev att det är ett utomordentligt skydd mot Ryssland, vilket det de facto är.
Citat:
Nazityskland: "Sovjet har inte ens inomhus toaletter så lär inte slåss lika bra som Frankrike" , ja vi har många franska WWII skämt sen dess
Okej.
Citat:
Att Putin fått en "stroke"..
Ja, precis. Det är ingen som riktigt förstår hur fan han tänker. Utifrån sett så verkar han inte frisk. Det här har diskuterats flitigt redan.
Citat:
Visar att det är sånna som du som gör vi förlorar krig. Skulle han stå framför dig så hade du precis som Reinfeldt hållt tyst....du kanske missat detta de 20 år Putin vart i makten så har våra statsministrar fått stånd så fort han kommer på statsbesök...
Jahopp, sexigt I guess.
Citat:
Putin är ngn jag INTE skulle bjuda på fika, han är kall, hård,
Porrigt...
Jag fattar forfarande inte vad det är du är on about eller vad det här har med mitt inlägg att göra.
Citat:
och starta krig inga problem, men påstå att en KBG Överste är gaggig gammal gubbe som inte förstår krig,
Ärlig talat så är jag inte med på vad du är on about.
Citat:
tror du våran ÖB ligger på hans nivå? tror du seriöst det?.
Öh. I don't know, har faktiskt inte tänkt i de banorna. Men nu när du nämner det (och jag förstår inte vad det här kommer ifrån eller vad det har för relevans i den här diskussionen överhuvudtaget) så kan jag lätt tänka mig att en erfaren överbefälhavare med massiva utbildningar som har dedikerat hela sitt liv till det militära har mer insikt och kompetens i krigsföring än någon överviktig gammal KGB-diktator.
Citat:
Du förstår väl han kör inte Sovjet stilen mot Ukraina med total utplåning av sin fiende taktik,
Jag förstår inte ett ord utav vad det är du skriver. "total utplåning av sin fiende taktik". Va? Vad betyder det ens?
Citat:
utan går långsamt in då han är väl medveten finns landsmän där som bor där, annars hade du fått sett oavbrutna artelleri anfall från morgon till kväll, flygbombningar med deras bombplan... och då kommer finnas döda i 10000 tals eller mer så tro inte en sekund att det är allt han har att erbjuda.
Vet inte vad det här kommer ifrån eller vad det har för relevans. Men att begå krigsbrott gör man inte hur som helst, det handlar om inget annat än putlers självbevarelsedrift. Han har inte den möjligheten. Hans stab är vidrig och grisig nog redan som det är.
Citat:
Ukraina är en katt i ett hörn, så klart som f*n katten river och gör ett bra jobb , med all rätt.
Uhm okej. Därför nato something something (det som diskuterades) I guess.
Citat:
Men ser du är väldigt hatiskt på detta och ensidig och noll koll på militära operationer och politik som allt detta är mellan Ryssland/NATO = resulterar att Ukraina är slagpåsen..
Vet som sagt fortfarande inte wtf you're on about.
Jag skrev att nato är ett bra skydd mot ryssland och att man i egenskap av nato-medlem inte kan starta krig med ryssland även om man så skulle vilja. Nato garanterar skydd på nato-territorium endast. Fattar inte vad det har med hat att göra.
Citat:
Försök se från militär synpunkt nångång så förstår du att allt inte är svart och vitt.
Vet ej vad du är on about.
Citat:
Håller inte med Putin, men tro att han anfaller med risk av uteslutning av omvärlden bara för anfalla Ukraina för skoj skull så har du verkligen missat allt...då menar jag allt.
Nä, putler är fullständigt galen och han vill ha tillbaka det gamla sovjet. Detta krig är så irrationellt, illegalt och dumt som det bara kan bli.
Citat:
Så då har du inget emot om Ryssland lägger kärnvapen i Kuba, Syrien, Vitryssland, Iran ??
Vet för det första inte vad du är on about. För det andra hade jag inte brytt mig.
Citat:
Har en tyfoon ubåt 12 NM med 12 kärnvapen spetsar riktade mot Sverige?? om vi vänder på steken, tror inte USA /EU protesrera?
Ubåtar riktar inte kärnvapen. Men okej.
Alla kärnvapennationer har redan global reach med sina ICBM:s och de går praktiskt taget inte att försvara sig mot.
Citat:
Syrien kan säga "vi har rätt att skaffa kärnvapen " = konskvens, Israel anfaller
Reaktion Kommer alltid finnas oavsett vad du är.
Off-topic, irrelevant, hypotetiskt and I don't give a damn. Israel har inte ett skit med den här diskussionen att göra.
Citat:
Försök förstå finns alltid två sidor av myntet.
Finns inget dummare än folk som underskatta sin fiende
No idea what you're on about.
Citat:
1982 slog Israel ut 84 Syriska plan och förlorade 0 på 2 dagar
Okej. Therefore, Puttler, Nato, Ukraine something something, I guess. Take your pills mr.
Citat:
en IAF pilot sa "Vi antar ALLTID våra fienden är de bäst tränade i världen "
Lär dig från de är mitt råd.
Good life lesson. Ska fundera på det nästa gång jag sätter mig och skiter. Jag ska tänka på vad den där IAF-piloten sa. Hen låter mycket vis. Berätta gärna mer vid tillfälle, fast helst på PM eller i en annan tråd där det hör hemma.