Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:46
  #457
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nazism och Zionism är samma sak.

Knappast.
Citera
2022-02-27, 18:47
  #458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det som har hänt är att Ryssland har nu satt ned tassen på Ukraina och vi kan nog räkna med kommande brutalitet i Ukraina nu. NATO och EU har hetsat på duktigt och nu skickar de vapen. Det inkluderar neutrala EU-länder som Sverige. Ryssarna ser antagligen detta som ett första steg till en krigshandling från NATO och EU sida. Det är därför de placerar ut kärnvapen. Det ser inte ut som ryssarna bluffar. Jag trodde de bluffade om Ukraina eller hoppades på att de inte gjorde det. Jag har också undrat vad det är för fel på svenskar. Man läser sociala medier och inser att folk inte förstår allvaret i vad som sker. Du hävdar fredskadade. Jag skulle tro att det är en kombination av detta samt en total jävla oförståelse för internationella relationer, krigsvetenskap, nationalekonomi och allt annat. Få i Sverige är intresserade av att sätta sig in i något djupt och i synnerhet inte svåra saker som internationella relationer. Svenskarna förstår inte att de nu skickar en krigsförklaring till Ryssland och där med gör svenskar till legitima mål. Som någon seriös person skrev i tråden.

I Ukraina har ryssarna fram tills nu spelat "snällt". De försöker vinna "hearts and minds" men detta kan vara över i natt och då kommer det tunga kavalleriet vilket kan betyda massdöd. När alla dessa vapen når Ryssland måste de svara. Det säger sig själv. Det kan handla om att förstöra infrastruktur in Ukraina och det betyder att de skjuter dessa transporter i Rumänien, Ungern, Slovakien och Polen. Det skulle krävas ett omedelbart svar från NATO. Ryssland kommer då svara med tunga vapen. Vi talar alltså om massiva missiler som förstör hela bataljoner. Sedan flippar allt ur i ett blodigt krig. Det som våra politiker och deras "know-nothing" väljare leder hos in i är krig med en kärnvapenmakt. Det är så jävla oansvarigt. Jag brukar inte kalla folk idioter men majoriteten av svenskarna är idioter. Vad skall hända med oss.

Allt är egentligen helt öppet nu vad gäller att konflikten eskalerar.
Citera
2022-02-27, 18:47
  #459
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det som har hänt är att Ryssland har nu satt ned tassen på Ukraina och vi kan nog räkna med kommande brutalitet i Ukraina nu. NATO och EU har hetsat på duktigt och nu skickar de vapen. Det inkluderar neutrala EU-länder som Sverige. Ryssarna ser antagligen detta som ett första steg till en krigshandling från NATO och EU sida. Det är därför de placerar ut kärnvapen. Det ser inte ut som ryssarna bluffar. Jag trodde de bluffade om Ukraina eller hoppades på att de inte gjorde det. Jag har också undrat vad det är för fel på svenskar. Man läser sociala medier och inser att folk inte förstår allvaret i vad som sker. Du hävdar fredskadade. Jag skulle tro att det är en kombination av detta samt en total jävla oförståelse för internationella relationer, krigsvetenskap, nationalekonomi och allt annat. Få i Sverige är intresserade av att sätta sig in i något djupt och i synnerhet inte svåra saker som internationella relationer. Svenskarna förstår inte att de nu skickar en krigsförklaring till Ryssland och där med gör svenskar till legitima mål. Som någon seriös person skrev i tråden.

I Ukraina har ryssarna fram tills nu spelat "snällt". De försöker vinna "hearts and minds" men detta kan vara över i natt och då kommer det tunga kavalleriet vilket kan betyda massdöd. När alla dessa vapen når Ryssland måste de svara. Det säger sig själv. Det kan handla om att förstöra infrastruktur in Ukraina och det betyder att de skjuter dessa transporter i Rumänien, Ungern, Slovakien och Polen. Det skulle krävas ett omedelbart svar från NATO. Ryssland kommer då svara med tunga vapen. Vi talar alltså om massiva missiler som förstör hela bataljoner. Sedan flippar allt ur i ett blodigt krig. Det som våra politiker och deras "know-nothing" väljare leder hos in i är krig med en kärnvapenmakt. Det är så jävla oansvarigt. Jag brukar inte kalla folk idioter men majoriteten av svenskarna är idioter. Vad skall hända med oss.

Sverige är inte neutrala, vi är alliansfria. Jävligt viktig skillnad där.
Citera
2022-02-27, 18:47
  #460
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Såg även jag detta. Frågan är om dessa labb strategiskt alltid ligger nära militära zoner. Vilket gör det hela till ett stort sammanträffande, på riktigt. Men, man vet aldrig. Låter onekligen fishy att amerikanarna har biolabb utspridda i Ukraina. Enda logiska förklaringen vore att man använder sig av ett europeiskt u-land för att bedriva olaglig verksamhet i dessa labb.

Oavsett så finns det många faktorer bakom detta som vi inte känner till.
Citera
2022-02-27, 18:52
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men vart är liken?
Ser en jävla massa bilder på skrotat pansar, men inte ett enda lik.
Känns lite märkligt.

Edit: fler ställer samma fråga.
https://twitter.com/vcdgf555/status/...Pt3P36F-74vaaQ
Då kan du inte letat länge:

https://twitter.com/Gadhwara27/statu...63720697237504
https://twitter.com/most_ks_ua/statu...75289089675265
https://twitter.com/GirkinGirkin/sta...79484815368199
Citera
2022-02-27, 18:52
  #462
Medlem
Vi vet mkt lite ja, detta är ett spel vinns av den som har bäst pokerface - ryssen o ukrainare kommer att skåla i vodka medans åskådarna står med byxorna nerdragna
Citera
2022-02-27, 18:55
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Det är exakt den här Ryska övertron på rysstödet i Ukraina som dina tre musketörer felkalkylerat. Du och Putin trodde det Ryska trupperna skulle mötas av jubel och blommor när dom äntrade Ukraina. Rysslojaliteten i Ukraina må ha varit 50% men det var innan 2014. Idag möjligtvis 15-20% men väldigt osäkert då även Ryssar i Ukraina ses skälla ut Ryska soldater och be dom åka hem till sitt land. Putins handlande i sedan 2014 har minskat hans popularitet bland befolkningen i Ukraina, han såg inte det komma! Hur bra strateg är man då?

Ukraina har 1,5 miljoner krigsveteraner och hunnit beväpna en del av dessa med moderna vapen skänkta av väst. Även här felkalkylerar du och Putin! Ryska värnpliktiga pojkar ligger utspridda på gator och fält i Ukraina. Dessa pissar du och Putin på genom att förneka Ryska förluster. Jag lider med deras fäder som förlorat sina barn, och som kanske aldrig får hem en kropp att begrava.

Ryssland kan inte vinna kriget. Han är politiskt död om han förlorar det. Därför kör han nu kärnvapenhotet, ett reellt hot då han är helt oberäknelig. Det som nu kan stoppa oss från en total katastrof, är om ryssarna cementerade igen grottan i Uralbergen som Putin sitter i. Vad Svenskar skriver på detta forum, att dom inte är beredda att försvara sitt land, representerar inte Svenska majoriteten. Men du och Putin får gärna tro det. Du som för en månad sedan bedyrade att Ryssland aldrig skulle använda sina styrkor mot sitt broderfolk i Ukraina. Det vore klädsamt med ett erkännande att du hade fel, sedan avlägsna dig från dessa forum för all framtid!
Alltså vem fan trodde att Ryssland skulle gå in Ukraina. Det är fullständigt jävla vansinnigt. Jag trodde det definitivt inte. Jag håller med dig om att Ryssland nog trodde de skulle mötas med jubel alternativt skrämma livet ur ukrainarna som omedelbart skulle vika sig. Det har inte hänt. Jag tror liksom du att ryssarna har förlorat en del soldater. Hur många vet jag inte med kanske något tusental.

Varken ledningen för Ukraina, soldaterna eller miliserna har backat. Nu har också NATO/EU skickat stöd. Detta betyder en aggressiv och våldsam lösning på Ukrainakrisen. Det är nog den enda utvägen för Ryssland. Det är möjligt att Ryssland kan vinna det i Ukraina men för varje dag som går blir konflikten större och farligare efter det här. Till slut stannar inte Ryssland vid Ukraina och ger sig på oss. Vad skall vi göra då? Jag vet inte hur du känner mig jag känner mig jävligt nervös inför detta.
Citera
2022-02-27, 18:56
  #464
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maufau
Då kan du inte letat länge:

https://twitter.com/Gadhwara27/statu...63720697237504
https://twitter.com/most_ks_ua/statu...75289089675265
https://twitter.com/GirkinGirkin/sta...79484815368199

Jag räknar till 10 totalt, tycker det känns lite.
Citera
2022-02-27, 18:57
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det som har hänt är att Ryssland har nu satt ned tassen på Ukraina och vi kan nog räkna med kommande brutalitet i Ukraina nu. NATO och EU har hetsat på duktigt och nu skickar de vapen. Det inkluderar neutrala EU-länder som Sverige. Ryssarna ser antagligen detta som ett första steg till en krigshandling från NATO och EU sida. Det är därför de placerar ut kärnvapen. Det ser inte ut som ryssarna bluffar. Jag trodde de bluffade om Ukraina eller hoppades på att de inte gjorde det. Jag har också undrat vad det är för fel på svenskar. Man läser sociala medier och inser att folk inte förstår allvaret i vad som sker. Du hävdar fredskadade. Jag skulle tro att det är en kombination av detta samt en total jävla oförståelse för internationella relationer, krigsvetenskap, nationalekonomi och allt annat. Få i Sverige är intresserade av att sätta sig in i något djupt och i synnerhet inte svåra saker som internationella relationer. Svenskarna förstår inte att de nu skickar en krigsförklaring till Ryssland och där med gör svenskar till legitima mål. Som någon seriös person skrev i tråden.

I Ukraina har ryssarna fram tills nu spelat "snällt". De försöker vinna "hearts and minds" men detta kan vara över i natt och då kommer det tunga kavalleriet vilket kan betyda massdöd. När alla dessa vapen når Ryssland måste de svara. Det säger sig själv. Det kan handla om att förstöra infrastruktur in Ukraina och det betyder att de skjuter dessa transporter i Rumänien, Ungern, Slovakien och Polen. Det skulle krävas ett omedelbart svar från NATO. Ryssland kommer då svara med tunga vapen. Vi talar alltså om massiva missiler som förstör hela bataljoner. Sedan flippar allt ur i ett blodigt krig. Det som våra politiker och deras "know-nothing" väljare leder hos in i är krig med en kärnvapenmakt. Det är så jävla oansvarigt. Jag brukar inte kalla folk idioter men majoriteten av svenskarna är idioter. Vad skall hända med oss.

Har följt dig i andra forum på Flashback och måste säga att du är en av de få som verkar förstå vad vår regering till galningar håller på att ställa till med. Humanitär hjälp kan ingen tyda som fientlig handling, men missiler. Fortsätt gärna att skriva med din utomordentliga logik till skillnad från många krigshetsare här på forumet.
Citera
2022-02-27, 19:00
  #466
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Såg även jag detta. Frågan är om dessa labb strategiskt alltid ligger nära militära zoner. Vilket gör det hela till ett stort sammanträffande, på riktigt. Men, man vet aldrig. Låter onekligen fishy att amerikanarna har biolabb utspridda i Ukraina. Enda logiska förklaringen vore att man använder sig av ett europeiskt u-land för att bedriva olaglig verksamhet i dessa labb.

Ganska många länder har kommit överens om att funktions-forskning inte får förekomma. Därav Usa's stöd till labbet i Wuhan.

Var det inte problem vid ett labb i Kazakstan nyligen?
Ryssar gick enligt uppgift in i labbet under oroligheterna som var då.
Citera
2022-02-27, 19:05
  #467
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Putin ka ske inte blir omvald/gillad.
Han tänkte att en stormakt säkrar hans position och enar folket.
Han tänkte en snabb invasion och att de ger upp. Och använda mkt fordon.

-Verkar snarare ena folket mot honom.
- fordon verkar bara göra hans armé till en dyrare och större måltavla
-Undraget krig och många civila döda skapar skräck inte stöd
- kommunism är förlegat, folk är för självständiga, har smakat den västerländska drycken och ser de positiva.Soviet som tanke är därför inte lika cool bland unga och har inte de fattiga arbetarnas stöd. Så hela hans grej är lite "ok boomer" i unga ryssar ögon. Han hade en cool aura av att va hård och bestämd. Men den coolheten försvinner lätt. När tjejer och vänner tycker han är en gubbe så inser folk att dom inte vill ha skiten.
skiten.
-Putin är maffia, han lyssnar inte, han e sneaky, gynnar sig själv. De fungerar bra ibland, men inte alltid. Han har inga riktiga vänner.
Citera
2022-02-27, 19:12
  #468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det borde vi inte alls. Reguljära förband fattar att man inte laddar upp massa "combat cams".

Har du någon militär träning eller?
Svar ja. Har du din tönt?

Och jag snackar om alla journalister och millioner smartphones
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in