2022-02-27, 19:30
Medlem
Bara dom inte skickar snuskburken till Ukrainska armén för då kommer alla att bli magsjuka

Men allvarligt. Finns det någon som förstår vad som hände i Charkiv? Staden var omringad och tungt beväpnade ryska förband gick in.

Det är viktigt att analysera. Folk tittade ut ur sina fönster och såg ryska styrkor. Hur kunde ukrainska försvarsstyrkor besegra dessa så lätt?

Finns det uppgifter om förluster? Någon säger att ryssarna bara lämnade staden men det fanns ju strider.

Blev dom psykade på något sätt? Vem vet något om detta?
Citera
2022-02-27, 19:30
Medlem
Det ända trösten i den är jävla soppan har väl varit att Ryssarna runt Kiev ännu verkar undvika att döda civila.

Så när den Ukrainska president uppmanar civila att attackera Ryska soldater så funderar jag om han blivit fullständigt galen? Den svenska polisen skulle väl tömma sina magasin av bara farten om de trodde sig bli beskjuta av någon i ett demonstrationståg. Så jag förstår inte ens hur presidenten kan hoppas på någon annan utgång än att civila dödas om de attackera soldater. När väl Ryssarna har passerat den gränsen riskerar det att bli mycket obehagligt.

Det känns som man själv tänker trappa ner, trappa ner trappa ner, medans resten av mänskligheten ropar trappa upp, trappa upp, trapp upp. Finns det andra på Flashback som känner lika eller har jag blivit fullständigt galen och bör lägga mig i Haldol bad ?
Citera
2022-02-27, 19:31
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Nåt rysstroll skrev i morse att Kharkiv har fallit, nu sägs det att ryssarna har lämnat, vad är sanningen?

Ryssen kringgår och delar landet i två. Då bryts linjerna till Donbass och kharkiev.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Lite mer drönare från idag då det plockar rysk konvoj.

https://youtu.be/k8cv5O8690k
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är nog vettigt att betänka att allt vi langar in i Ukraina nu antagligen hamnar på Malmös gator efter kriget.

Ukraina är ett korrupt land i klass med forna Jugoslavien.

Vapnena har skickats ut från Sverige så du behöver inte oroa dig.

Vad är då inte Ryssland?
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukrainska drönare plockar ryskt buk system.
Fantastiskt att man fortfarande har drönare kvar uppe i luften efter så många dagar.
https://streamable.com/mki0z1

Såg inte grupperat ut.
Citera
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Inte det minsta förvånad. Det här är fullt fungerande grejer från 90-talet som sedan dess legat på lager. Varje skyttegrupp i totalförsvaret släpade på minst ett par av dessa. Hemvärnet har fortfarande tusentals osv.
Intressant. Tack.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Är det verkligen genomtänkt att assistera Ukraina med vapen när Putin verkar totalt oberäknelig? Borde inte omvärlden försöka tänka lite mer långsiktigt?

Statsministern och våra politiker kommer man att sätta i en trygg och någorlunda nukleärsäker skyddscylinder under marken medan civilbefolkningen pulveriseras när kärnvapenkriget bryter ut på riktigt. Politikerna som styr våra öden kommer skydda sig själva till varje pris.

Det mest långsiktiga är att skicka material, då man nog inser att hotet från Ryssland är farligare än att låta dom ta Ukraina och på kort sikt tillåtas växa än mer i detta nu hotande kapital.

Putin kan mycket väl komma fram till att västvärldens vapen dödar ryska soldater, men bättre att låta honom komma fram till det nu, hellre än senare när han laddat om alla sina bössor.
Just nu är hela hans stab och 1/3 av hans militära förmågor upptagna och drivna nedåt. Liksom hela hans land politiskt & ekonomiskt.

Skulle Putin ta allting hela vägen till kärnvapen, kommer det bli hans land som först faller.
Många andra länder kommer drabbas katastrofalt, men hans land kommer jämnas med marken. Detta vet han.
Detta vi vi, att han vet. Därför skall man våga ta dessa steg.
Citera
Medlem
Min far åkte efter 25 år i Sverige ner till Kroatien som frivillig i kriget -91.

Han var då 45 år gammal. Han var där i 8 månader och blev skadad i benet av granatbeskjutning.

Men så stark blev och blir försvarsviljan i sådana situationer och kärleken till sitt fosterland.

Sedan så flydde min 24 åriga kusin samtidigt till Tyskland från Kroatien. Hans förmögne far lyckades få honom inadekvat som soldat vid myndigheten som skötte mönstringen vid krigsutbrottet och strax därefter.

Han får höra det än idag och mycket glirningar har det blivit under årens lopp.

Ni som förespråkar att desertera eller att fly ett krig om man är man i vapenför ålder tänk på att du ska kunna se dig själv i spegeln resten av ditt liv.

Ps. De män som stack fick omskrivningen ”Soldat i München-bataljonen”
Senast redigerad av Fleshsuckforum 2022-02-27 kl. 19:37.
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Det ända trösten i den är jävla soppan har väl varit att Ryssarna runt Kiev ännu verkar undvika att döda civila.

Så när den Ukrainska president uppmanar civila att attackera Ryska soldater så funderar jag om han blivit fullständigt galen? Den svenska polisen skulle väl tömma sina magasin av bara farten om de trodde sig bli beskjuta av någon i ett demonstrationståg. Så jag förstår inte ens hur presidenten kan hoppas på någon annan utgång än att civila dödas om de attackera soldater. När väl Ryssarna har passerat den gränsen riskerar det att bli mycket obehagligt.

Det känns som man själv tänker trappa ner, trappa ner trappa ner, medans resten av mänskligheten ropar trappa upp, trappa upp, trapp upp. Finns det andra på Flashback som känner lika eller har jag blivit fullständigt galen och bör lägga mig i Haldol bad ?

Håller helt med dig och tänker likadant
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ryssmongoliskt BUK system som hade en dejt med turkiska Bayraktar!

https://twitter.com/ArmedForcesUkr/s...97019515961347

Fuck you ruski!

Lite ironiskt, BUK systemet utslaget av just det ska skydda från. Duger tydligen bara till att skjuta ned passagerarplan.
Citera
2022-02-27, 19:32
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Så det är inget hot om Ryssland skickar 100-tals missiler mot svensk infrastruktur?

Tror du vi har Irondome eller?

Och varför försöker du lägga ord i min mun?

Håll dig till det vi diskuterar.

Det vi diskuterar är väl Rysslands invasion av Ukraina, inte huruvida Ryssland kan utgöra ett hot mot Sverige.

Skapa en egen tråd där du kan orera fritt istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in