2022-02-27, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Varför skulle Ryssland göra så när de kan slå ut transporterna efter dom passerat den Ukrainska gränsen så det aldrig når målet.

Hittills har inte Ryssland vågat bomba i västar Ukraina nära Polen. Lviv t.ex. har inte attackerats.
Citera
Medlem
Lustigt med alla som tycker det är okay att Ryssland går in i Ukraina för att USA invaderat en massa länder tidigare? Så får att man är less på USA så är det bra att Ryssland invaderar ett land som inte deltagit i någon form av invation av något grannland? Jag förstår inte logiken, kan någon förklara?

Läser man i denna tråd börjar jag undra om jag är den enda som är anti globalism anti massinvandring, tycker Sverige borde låta bli NATO, tycker att Afghanistan, Syrien, Irak och Libyen var bättre länder innan USA/NATO bestämde sig för att bomba fram "demokrati" (Sverige hade då haft minst 400.000 mindre blattar dessutom), höll Trump över Obama, tycker Covid-19 hysterin var brutalt överdriven mm men samtidigt fullt ut håller på Ukraina i det här kriget och hoppas att Putins generaler så snabbt som möjligt skjuter honom innan fler behöver dö på båda sidor?
Citera
Medlem
Någon som kan svara på varför inte tb-2 drönarna används mer mot Putins truppsamling ovanför och runt Kyiv?

https://www.reddit.com/r/CombatFoota..._turkish_made/

Sjukt effektivt, och de videos man sett så står ju ryssarna väldigt tight med fordon och allt.
Skjuts de ner om de kommer för nära Ryska och Vitryska gränsen? Eller används de redan för fullt utan vår vetskap? De är ju sjukt effektiva och pricksäkra, står i kommentarerna att de kan starta och flyga iväg från en vanlig väg, alltså behövs inte ens en flygplats.

Fattar det som Ukraina har närmare 20 stycken just nu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Baykar...ar_TB2#Ukraine

EDIT:
Youtube video om just denna drönaren:
https://www.youtube.com/watch?v=8H_qt4xTsZw

En kommentator:
Citat:
What makes tb2 very good is
Hard to be recognised by radar
Operate very harsh conditions
Cheap to operate.
Precise
Senast redigerad av tjollahopp85 2022-02-28 kl. 00:00.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jaså, vad skiljer den ukrainska "kulturen" från den ryska?
Plötsligt inser jag att vi i Sverige har skånsk kultur och norrländsk kultur. Skånska kulturen påbjuder gås, och norrländska lutar sig åt surströmmingshållet.
Nä, den kulturberikningen skojar man inte bort.
Tja, jämför Sverige och Norge.
Tror du Norrmännen skulle välkomna en svensk invasion?
Citera
2022-02-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Läs på både Poroshenko och Zelensky är för EU och Nato.

Tre rader var alltså för mycket?

Ukraina ville inte gå med i Nato 2014, förrän EFTER att Putin invaderat och tagit Krim.

Före det valde man neutralitet.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Har Putin skickat över en handlingsplan med instruktioner om hur han planerat att kriga?

Är folk verkligen så här ointelligenta?!

Mullvad, spion, hackade system...

Frågeställningen var om vi tror att det låg till så och inte i hur dom fått tag i informationen
Citera
Medlem
Fredsförhandlingarna som det har rapporterats om hela dagen, hur går det med de? Har letat mycket men hittar inget som talar för att de är över.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag är också sugen på att göra något konkret! Finns även tekniker hur man kan spåra IP-nummer vid fakead insamling etc.
Men man måste ha någon som kan ryska med på tåget

Ehum, förr fanns det ju gubbar som sålde tjänster på Black Hat forums.
Med cash kan du nog sniffa vem du vill, konsten är att en leverantör lämnar uppgifter vem det tillhör. VPN har ingen betydelse.
Citera
2022-02-28, 00:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Någon som kan svara på varför inte tb-2 drönarna används mer mot Putins truppsamling ovanför och runt Kyiv?

https://www.reddit.com/r/CombatFoota..._turkish_made/

Sjukt effektivt, och de videos man sett så står ju ryssarna väldigt tight med fordon och allt.
Skjuts de ner om de kommer för nära Ryska och Vitryska gränsen? Eller används de redan för fullt utan vår vetskap? De är ju sjukt effektiva och pricksäkra, står i kommentarerna att de kan starta och flyga iväg från en vanlig väg, alltså behövs inte ens en flygplats.

Fattar det som Ukraina har närmare 20 stycken just nu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Baykar...ar_TB2#Ukraine
Gissning: De har bättre luftunderstöd?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Verkar faktist som att vissa EU-länder kommer skicka stridsflyg och piloter;

"Medlemsländer i EU kommer att förse Ukraina med stridsflyg, rapporterar Wall street journal nyhetsbyrån AFP och Axios.

Den ukrainske utrikesministern Dmytro Kuleba har vädjat till EU:s medlemsländer att skicka både stridspiloter och stridsflygplan.

Under söndagen bekräftade EU:s utrikeschef, Josep Borrell, att vissa länder nu beslutat att skicka stridsplan – men att alla detaljer i frågan ännu inte är klara"

Skiten träffar fläkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är all propaganda och brist på intelligens som visar sig.

Du spelar dom rakt i händerna och du är inte ensam - 95% av forumet lider av samma sak.

De spelar på folks känslor och de dummaste, vilket är ca 80%+ av jorden faller för det och börjar hata och tappa allt sunt förnuft, kritiskt tänkande eller källor av något som helst värde.

Räcker med att nån idiot härinne postar en twitterlänk som är helt random eller uppenbarligen fake news, så länge det är negativt om Ryssland så är det sant.

Jag håller inte med. Har inte ens läst eller följt Twitter, vad pratar du om?
Det som tar är att Ukraina är (var...) ett välfungerande land med konst, musik, litteratur, intelligenta människor, en vilja att vara fria ftån stormakten och diktatorn Ryssland. Ryssland är inte roligt. Sade först att jag inte har kopplingar vare sig tlll Ryssland eller Ukraina men det är inte helt sant. Känner ca10-15 exilryssar varav några journalister som berättat saker som motsäger allt ditt vurmande för landet. Jag säger inte att allt är dåligt i Ryssland - har stor respekt för folket egentligen - men de lider under den diktator som nu invaderar Ukraina. Har inget med dina fantasier om twitter att göra. Jag är bara jävligt emot fängslande av oppositionsledare, mådde illa av att se dokumentären om Navalnyj. I samma dokumentär konstaterades att 1.8 miljoner ryssar lever i exil. 50 000 ryssar i Berlin som flytt tyranniet.

Och så ska skiten prackas på andra fria (om än bräckliga) länder med militär invasion!? Nej, bara nej.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jaså, vad skiljer den ukrainska "kulturen" från den ryska?
Plötsligt inser jag att vi i Sverige har skånsk kultur och norrländsk kultur. Skånska kulturen påbjuder gås, och norrländska lutar sig åt surströmmingshållet.
Nä, den kulturberikningen skojar man inte bort.

Skåningar och norrlänningar snackar samma språk. Det gör inte ryssar och ukrainare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in