• 1
  • 2
2022-02-28, 01:41
Medlem
Rallydumpens avatar
Vilka är era bästa militärstrategiska råd för Putin för att vinna kriget mot Ukraina och sionistlakejen Zelenskyj? Om ni vore rysk rådgivare/general...
Vad gör Putin och Ryssland bäst i denna stund för att på slagfältet vinna kriget mot Ukraina?

Hur tycker ni att Ryssland ska göra för att få ett snabbt avslut på Nato-marionetten Ukraina? Vad gör Ryssland bra och vad gör dom dåligt? Vad borde göras annorlunda?
Senast redigerad av Rallydumpen 2022-02-28 kl. 01:45.
Citera
2022-02-28, 01:50
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Vilka är era bästa militärstrategiska råd för Putin för att vinna kriget mot Ukraina och sionistlakejen Zelenskyj? Om ni vore rysk rådgivare/general...
Vad gör Putin och Ryssland bäst i denna stund för att på slagfältet vinna kriget mot Ukraina?

Hur tycker ni att Ryssland ska göra för att få ett snabbt avslut på Nato-marionetten Ukraina? Vad gör Ryssland bra och vad gör dom dåligt? Vad borde göras annorlunda?

I o m att Ukraina håller på att få övertaget p g a större numerär, högre stridsmoral samt teknologisk överlägsenhet så måste Ryssland göra en s k all in. De får sätta in miljontals soldater och ta de förluster som blir.

Ett annat alternativ är massförstörelsevapen av olika slag.
Citera
2022-02-28, 04:08
Medlem
Rallydumpens avatar
Jag vet inte om jag håller med Eerieye. Putin behöver slå ut allt i Ukraina för att därefter lätt kunna gå in och ta över.
Vägar, broar, dammar, elektricitet, vatten, gas, mat, oljecisterner, tv-master, antenner. Rubbet. Bomba palatset, alla polisstationer, regeringsbyggnaderna till grus. Därefter...
Citera
2022-02-28, 05:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jag vet inte om jag håller med Eerieye. Putin behöver slå ut allt i Ukraina för att därefter lätt kunna gå in och ta över.
Vägar, broar, dammar, elektricitet, vatten, gas, mat, oljecisterner, tv-master, antenner. Rubbet. Bomba palatset, alla polisstationer, regeringsbyggnaderna till grus. Därefter...

Det är precis vad jag säger. Jag pekade ut nödvändig taktik och nödvändiga vapensystem.

Ukraina har en stor och helt ok försvarsmakt och eftersom man har logistiskt stöd av väst, inkl Sverige, så klarar ryssarna inte av ukrainarna i konventionell strid.

Det som återstår är ett massivt anfall med miljoner soldater och/eller massförstörelsevapen. Då vinner de kriget men fred och samförstånd får de aldrig.
Citera
2022-02-28, 05:53
Medlem
Glostrups avatar
Ryssland kan inte vinna. De kan med stor möda tillfälligt ta kontroll över Ukrainas territorium och tillsätta en marionettregim, men ukrainarnas kamp mot invasionsstyrkorna kommer att fortsätta i gerillaform medan omvärldens sanktioner fortsätter driva Ryssland in i en bottenlös ekonomisk kris.

Ryssland har visat sig vara en numerärt stor men inkompetent och taktiskt svag stormakt som mot all förväntan misslyckas i strider mot en bestämd och motiverad motståndare. De förlitar sig på privata legoknektar och utländska styrkor och tvingas hota med kärnvapen för att kunna behålla initiativet.

Det råder ingen tvekan om att den ryska armén har enorm kapacitet, men nu vet vi att deras bristande ledarskap, dåliga moral och klena taktiska förmåga sannolikt gör dem extremt svaga mot målmedvetna och väl beväpnade försvarare.
Citera
2022-02-28, 10:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Well. Skall ha ha nytta av landet får han bygga upp det igen. Inte gratis.

44 miljoner i ett mycket stort land. Svårt att ta över. Enkelt i teorin.. Putin borde se filmen Stalingrad. Då trillar nog poletten ner.
Citera
2022-02-28, 10:31
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Vilka är era bästa militärstrategiska råd för Putin för att vinna kriget mot Ukraina och sionistlakejen Zelenskyj?

Beror på vad som menas med att VINNA kriget?
En ockupation av Ukraina kommer aldrig att kunna lyckas. Ryssland har efter flera månader av förberedelser inte lyckats ockupera en enda by i Ukraina.

Att däremot vinna genom att bomba sönder Ukraina så har Ryssland det som krävs.
Men till vilken nytta?
Citera
2022-02-28, 17:36
Medlem
Rallydumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Beror på vad som menas med att VINNA kriget?
En ockupation av Ukraina kommer aldrig att kunna lyckas. Ryssland har efter flera månader av förberedelser inte lyckats ockupera en enda by i Ukraina.

Att däremot vinna genom att bomba sönder Ukraina så har Ryssland det som krävs.
Men till vilken nytta?
Tillsätta en ny regering och propaganda så att ukrainarna tror sig vilja tillhöra Ryssland precis som dom nu tror sig vilja tillhöra EU.
Citera
2022-02-28, 18:07
Medlem
Citat:

Fjanten puttler ska lägga ner sina vapen be armen åka hem o när det är gjort skanhan hänga sig själv. End of story
Citera
2022-02-28, 18:10
Medlem
Så vad är vinna enligt ts?
Låt säga att han avsätter dom som styr nu och tillsätter nån egen. Hur länge kommer det hålla? Inte länge för folket kommer garanterat göra ett uppror och helt enkelt döda dom tillsatta.
Så det blir en förlust för putin.
Senast redigerad av El-Strutso 2022-02-28 kl. 18:16.
Citera
2022-02-28, 18:12
Medlem
Som det verkar nu så är Rysslands resurser begränsade så man siktar nog in sig på ett fåtal nyckelområden.

Kiev + några större städer nära gränserna.

Givetvis utbrytarregionerna och såklart området närmast Svarta havet.

Kan man dessutom tillfångata regeringen så är det en bonus.

Men vinna kriget mot Ukraina känns alltmer långsökt. Det krävs helt enkelt för stora resurser att ta kontroll över landet och såsom världen reagerat på kärnvapenhotet så stängs ju ekonomin och alla handel ner.

Jag tror att vi ser slutet på Putin-eran. Motståndet är helt enkelt alldeles för massivt på precis alla fronter. Ryssland rasar ner i ett tillstånd som närmast får liknas med Nordkorea.
Citera
2022-02-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Som det verkar nu så är Rysslands resurser begränsade så man siktar nog in sig på ett fåtal nyckelområden.

Kiev + några större städer nära gränserna.

Givetvis utbrytarregionerna och såklart området närmast Svarta havet.

Kan man dessutom tillfångata regeringen så är det en bonus.

Men vinna kriget mot Ukraina känns alltmer långsökt. Det krävs helt enkelt för stora resurser att ta kontroll över landet och såsom världen reagerat på kärnvapenhotet så stängs ju ekonomin och alla handel ner.

Jag tror att vi ser slutet på Putin-eran. Motståndet är helt enkelt alldeles för massivt på precis alla fronter. Ryssland rasar ner i ett tillstånd som närmast får liknas med Nordkorea.

Jag tror putins dagar är räknade
Oavsett hur han gör så känns det som han förlorat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här