2022-02-28, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hur nära bör den konvojen nu bara Kiev?

Dom har varit lite upptagna med drones strikes.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Definiera förlora!

Putin har redan förlorat oavsett om han intar Ukraina eller ej! Vad respekt som byggts upp efter kalla kriget är helt som bortblåst i och med detta så han kan kan säga vad han vill men Ryssland är nu heelt fucked på international mark! Kallar du det vinst eller? Enda som kan rädda Ryssland nu är att dom själva plockar bort Putin!
Instämmer, sa något liknande i början av tråden. Putin kan nog vinna någon sorts seger i kriget men kan knappast vinna freden. Kan inte se att de sanktioner som omvärlden har infört kommer att lättas så länge han sitter kvar vid makten. Det lär bli kännbara konsekvenser över tid efter det här debaklet.
Senast redigerad av Kloss 2022-02-28 kl. 04:03.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det enda sättet Ryssland kan komma vinnande ur den här konflikten är om man tar över hela Europa. Det faktumet gör Putin enormt oberäknelig.

Ovanstående skribent hävdade att Ryssland absolut inte har misslyckat med sin invasion ännu, trots att media får det att låta som det. Det var den analysen jag instämde med.

Eller i alla fall minst dom områden som ingick i USSR.

Och med ovanstående skribent så antar jag du menar personen jag svarade!? (då du inte citerade han)
Citera
2022-02-28, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Eller i alla fall minst dom områden som ingick i USSR.

Och med ovanstående skribent så antar jag du menar personen jag svarade!? (då du inte citerade han)

Ja, det var mig du svarade dock.
Citera
2022-02-28, 04:01
Medlem
Jirens avatar
Haha, alltså den där jävla rysskonvojen som är fem kilometer lång. Förstår ni vilket hejdundrans toppläge det vore för Nato att smyga in med 10 bombplan på hög höjd och lägga en 5KM bombmatta över hela plåtskrammelkaravanen!

Världen hade varit en så mycket bättre och roligare plats utan kärnvapen.
Citera
2022-02-28, 04:02
Medlem
I nexta live på telegram postades detta nyligen

Google translate,
02:45 En raket träffade ett bostadshus i centrala Chernihiv. En brand bröt ut, två nedre våningar brinner. Antalet skadade är i nuläget okänt. Informationen är uppdaterad.

Video https://streamable.com/1v87h8
Citera
2022-02-28, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Haha, alltså den där jävla rysskonvojen som är fem kilometer lång. Förstår ni vilket hejdundrans toppläge det vore för Nato att smyga in med 10 bombplan på hög höjd och lägga en 5KM bombmatta över hela plåtskrammelkaravanen!

Världen hade varit en så mycket bättre och roligare plats utan kärnvapen.

Det hade varit något!

Lite otäckt ändå att det inte längre går att göra en storskalig invasion utan att alla ser den flera dagar i förväg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Avsätta Zelensky och utsätta ny president vald av Putin: Medvedtjuk. Ukrainare har mördat rysk talande barn och kvinnor i snart 8 år, sök på: azov ukraine. Finns två sidor av ett mynt.
Det är en ond spiral som pågått i åtta år.
Mycket brutalitet från pro-ryska mot Ukrainska medborgare och militär också.
Båda sidorna har tappat det och det spårade ur fullständigt.

Att det är ett folkmord som Putin säger är bara skitsnack, en anledning för att gå in och ta över hela styret av Ukraina innan de närmar sig NATO för mycket. Nu är det point of no return för Putin, han har satt sig djupt i skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Medvedtjuk, kom ihåg namnet om Putin lyckas avsätta Zelensky.
Nu tror jag inte Putin kommer lyckas, Ukrainarna kommer slakta varenda ryss och han kommer bli kränkt och börja hitta på massa skit samtidigt som det blir uppror (redan börjat) i Ryssland
Citera
2022-02-28, 04:05
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det var ingen anklagelse mot dig på något sätt. Jag menade bara att det är svårt att veta hur stressad Putin faktiskt är, allt kanske går enligt plan såvitt vi vet?

Han hotade med kärnvapen om väst lade sig i konflikten redan i sitt tal innan han gick in i Ukraina, så det är inget nytt.

Det är en självklarhet att han är, han är människa precis som oss andra och situationen i Ryssland har förändrats mycket över helgen, bankomaterna har slut på utländsk valuta och att köpa utländsk valuta har ökat med mer än 200% i St. Peterburg och Voronezj enligt mina vänner där, Rubeln har rasat nästan 20% på asienbörsen nu på morgonen, många företag bojkottar både att jobba med Ryssland och med ryska varor.

Hanns uppgift är inte bara att vinna kriget utan också att hålla landet rullande med minimala försämringar för folket, när folket börjar känna av skillnaden så blir det såklart tuffare att styra som i vilket land som helst.

Du har helt rätt att vi vet inte vad hanns plan är, men det är en pressad situation oavsett vem du är eller vilket land du styr när det händer så mycket på en gång.
Citera
2022-02-28, 04:06
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Avsätta Zelensky och utsätta ny president vald av Putin: Medvedtjuk. Ukrainare har mördat rysk talande barn och kvinnor i snart 8 år, sök på: azov ukraine. Finns två sidor av ett mynt.

Ett tredje mynt också.
Att Ukraina har hittat enorma mängder av naturgas i Svarta havet.

Som du borde veta så tjänar Ryssland mest på naturgas och olja. Vad händer om Europa skakar hand med Ukraina istället?

Well. Ryssland påskyndade processen. Deras ekonomi kommer sjunka till svarta havet. Alla oligarkerna är inte särskilt nöjda med Putin.
Citera
2022-02-28, 04:06
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
I nexta live på telegram postades detta nyligen

Google translate,
02:45 En raket träffade ett bostadshus i centrala Chernihiv. En brand bröt ut, två nedre våningar brinner. Antalet skadade är i nuläget okänt. Informationen är uppdaterad.

Video https://streamable.com/1v87h8

Vad fint av Putin, From Russia with love...

Hung drowned and quartered är det enda han förtjänar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in