2022-02-28, 04:42
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var även många som trodde att Putin endast ville "flexa med musklerna" bara timmar innan han invaderade Ukraina.

Jag får en känsla av att många fortfarande underskattar Putins iskalla vinnarskalle. Han kommer löpa hela linan ut.
Vinnarskalle? Min gissning är att han kommer att 'insjukna' inom kort och bli ersatt. Alla i Ryska toppen är inte mentalt handikappade.
Vi får se vem av som får rätt. Jag hoppas att både du och jag lever då så jag kan återkomma med ett DM till dig.
Citera
2022-02-28, 04:45
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Kärnvapen tjänar framförallt i avskräckande syfte för alla vet hur hög insatsen blir om de verkligen används. Tror inte syftet med kriget är att jämna Ukraina med marken.

Tror mer att det är ett dolt budskap om att det finns x antal strategist placerade atomubåtar på diverse väl utplacerade platser i världen om något händer.
Citera
2022-02-28, 04:48
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ett tredje mynt också.
Att Ukraina har hittat enorma mängder av naturgas i Svarta havet.

Som du borde veta så tjänar Ryssland mest på naturgas och olja. Vad händer om Europa skakar hand med Ukraina istället?

Well. Ryssland påskyndade processen. Deras ekonomi kommer sjunka till svarta havet. Alla oligarkerna är inte särskilt nöjda med Putin.
De får skaka med vem de vill.
Putin skrev på kontrakt med Kina för 380 miljarder euro. Oligarker få gilla läget. Flera oligarker sitter i fängelse eller mördades tack vare Putin. Vad kommer att hända om gaskranen stängs nu? Reserver i Europa tar slut efter en månad och sen då?
Citera
2022-02-28, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Han har ingen återvändå, hoppas nån general vänder och tar ner Putin, innan han går för långt.

Han har massor av folk i sin närhet. Jag tror inte alla är särskilt sugna på att begå självmord/döda sina familjer (när USA jämnar deras land med marken), och i värsta fall slutligen utplåna mänskligheten.

Alla krigshetsare härinne får hitta något annat att runka till.

Dock tycker jag det är tråkigt att det inte är någon action på typ stortorget i Kiev ännu. Det tycker jag de borde lyckas med.
Citera
2022-02-28, 04:52
Medlem
AlbusPercivals avatar
Larmet börjar tjuta
Citera
2022-02-28, 04:53
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Larmet börjar tjuta

Som fan!

https://www.youtube.com/watch?v=jejrBrBCBPQ

EDIT: Frågan är vara vart! Den feeden kör ju från flera städer!
Citera
2022-02-28, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Han har massor av folk i sin närhet. Jag tror inte alla är särskilt sugna på att begå självmord/döda sina familjer (när USA jämnar deras land med marken), och i värsta fall slutligen utplåna mänskligheten.

Alla krigshetsare härinne får hitta något annat att runka till.

Dock tycker jag det är tråkigt att det inte är någon action på typ stortorget i Kiev ännu. Det tycker jag de borde lyckas med.
Fyfan vad vidrigt sagt. Handlar det här om att du ska bli underhållen? Räcker inte dina serier och foodora längre? Skäms
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Som fan!

https://www.youtube.com/watch?v=jejrBrBCBPQ

Äntligen action!! Varit lungt som fan !!!
Citera
Medlem
"Vad du ser är vad du får" - är ett ordspråk som brukar stämma.

De enda som kan stoppa Putin nu är de närmaste omkring honom. Men han omger sig med "ja-sägare". Det är ju det som är det stora problemet. För vanliga ryssar kommer inte in i hans bunker.
Citera
2022-02-28, 04:55
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Har du missat att Putin är ursinnig över sanktionerna och även vapentransporterna till Ukraina. Senast idag så antydde han att västvärlden redan begår krigshandlingar mot det ryska folket. Ekonomisk terrorism.

Hur tror du han tänker svara på det?

För några dagar sedan hotade han hela världen med kärnvapen om de "lägger sig i".
Putin var införstådd med att det kommer kraftiga ekonomiska sanktioner mot Ryssland om han anfaller. Så mycket stod helt klart på förhand. Bedömare sa att han kommer inte att bry sig om detta och det stämde verkligen. Allt kanske var tänkt att vara över på några dagar och då skulle omvärlden stå inför fullbordat faktum. Nu verkar sanktionerna bita kanske bättre än väntat och då kallar han dem för krigshandlingar fast han var införstådd med att detta skulle ske.
Citera
2022-02-28, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Äntligen action!! Varit lungt som fan !!!

Man undrar ju varför de kör på natten? Ryssarna verkar inte ens klara av att kriga när det är ljust ute.
Citera
2022-02-28, 04:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
De får skaka med vem de vill.
Putin skrev på kontrakt med Kina för 380 miljarder euro. Oligarker få gilla läget. Flera oligarker sitter i fängelse eller mördades tack vare Putin. Vad kommer att hända om gaskranen stängs nu? Reserver i Europa tar slut efter en månad och sen då?
Norge, USA, Qatar etc kan ju leverera gas. Visst, det kommer bli dyrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in