2022-02-28, 04:19
Medlem
Belarus förbereder sig för att delta i Rysslands invasion av Ukraina, uppger en amerikansk myndighetskälla för Washington Post. Enligt tidningen ska belarusiska soldater sättas redan under måndagen.

Kyiv Independent uppger, med hänvisning till flera källor, att ett beslut redan är fattat och det första transportflygplanet med belarusiska fallskärmsjägare lyfter under morgonen.

Under söndagen ändrade Belarus sin grundlag i en ifrågasatt folkomröstning. Förändringarna cementerar diktatorn Alexandr Lukasjenkos makt och möjliggör kärnvapen på belarusisk mark.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina
Citera
2022-02-28, 04:19
Medlem
RusImperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
? vilken feed, Har du URL! Dom jag har visar bara snöflingor!

EDIT: Och några som var och natthandlade på någon nattöppen affär vid centralstationen...

Skitsnack bara. Kolla hans posthistorik... Förmodligen gravt funktionsvarierad, som det så fint heter bland lättkränkta.
Citera
2022-02-28, 04:20
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Jag blir mer och mer övertygad att ryssland faktiskt kommer att avfyra en hel del kärnvapen mot ukraina först och främst.
Ryssland har åtskilligt att ta till innan det kommer till kärnvapen. Från att har gått från att inte slå mot elförsörjning och infrastruktur (ännu) vore kärnvapen att hoppa över flera steg i krigsföringen. Kan Ukraina stå emot? Jag hoppas det men tiden får utvisa.
Citera
2022-02-28, 04:22
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ett tredje mynt också.
Att Ukraina har hittat enorma mängder av naturgas i Svarta havet.
Fake. Ukraina har försumbara källor att utvinna. Oklart varför de ljuger.

Den senast största upptäckten skedde i Östra Sibirien, Ryssland.
Citat:
It contains over 75 billion cubic meters of natural gas and 1.4 million tons of condensate.
Ukraina handlar helt om att hålla NATO på behörigt avstånd.
Citera
2022-02-28, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ryssland har åtskilligt att ta till innan det kommer till kärnvapen. Från att har gått från att inte slå mot elförsörjning och infrastruktur (ännu) vore kärnvapen att hoppa över flera steg i krigsföringen. Kan Ukraina stå emot? Jag hoppas det men tiden får utvisa.

Med tanke på vitrysslands lagändring och kärnvapenberedskapen så vetta fan om man ledsnat och hoppar några steg, jag var stupsäker att man inte skulle dra det så långt men nu är jag lite kluven..
Citera
2022-02-28, 04:24
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Nu tror jag inte Putin kommer lyckas, Ukrainarna kommer slakta varenda ryss och han kommer bli kränkt och börja hitta på massa skit samtidigt som det blir uppror (redan börjat) i Ryssland
Han har ingen återvändå, hoppas nån general vänder och tar ner Putin, innan han går för långt.
Citera
2022-02-28, 04:24
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Fake. Ukraina har försumbara källor att utvinna. Oklart varför de ljuger.

Den senast största upptäckten skedde i Östra Sibirien, Ryssland.

Ukraina handlar helt om att hålla NATO på behörigt avstånd.

Det har ingen betydelse.
Där förklarar de varför de attackerar Ukraina.
https://youtu.be/If61baWF4GE

Ta till dig och må bra istället.
Citera
2022-02-28, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Din jävla tölp.
Det här har övergått från Ukraina till att förbereda sig för kärnvapenkrig. Vad är det för fel på dig?

Ser du hur bra det går? Kolla på generalens ansikte. Och Putin. He is kaputsin.
https://youtu.be/7YIoniUeTjw

Titt på fan! Du bidrar med något konstruktivt till tråden, grattis till oss.

Hans generaler ser ju ut som att de får dödsstraffet utdelat. Detta håller på att utveckla sig till en mardröm. NATO får fan dra på sig silkeshandskarna nu.
Citera
2022-02-28, 04:30
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Med tanke på vitrysslands lagändring och kärnvapenberedskapen så vetta fan om man ledsnat och hoppar några steg, jag var stupsäker att man inte skulle dra det så långt men nu är jag lite kluven..
Det var även många som trodde att Putin endast ville "flexa med musklerna" bara timmar innan han invaderade Ukraina.

Jag får en känsla av att många fortfarande underskattar Putins iskalla vinnarskalle. Han kommer löpa hela linan ut.
Citera
2022-02-28, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var även många som trodde att Putin endast ville "flexa med musklerna" bara timmar innan han invaderade Ukraina.

Jag får en känsla av att många fortfarande underskattar Putins iskalla vinnarskalle. Han kommer löpa hela linan ut.

"kul" simulator

https://www.svt.se/datajournalistik/atombomb-simulator/
Citera
2022-02-28, 04:34
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Kärnvapen tjänar framförallt i avskräckande syfte för alla vet hur hög insatsen blir om de verkligen används. Tror inte syftet med kriget är att jämna Ukraina med marken.
Citera
2022-02-28, 04:42
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Kärnvapen tjänar framförallt i avskräckande syfte för alla vet hur hög insatsen blir om de verkligen används. Tror inte syftet med kriget är att jämna Ukraina med marken.
Har du missat att Putin är ursinnig över sanktionerna och även vapentransporterna till Ukraina. Senast idag så antydde han att västvärlden redan begår krigshandlingar mot det ryska folket. Ekonomisk terrorism.

Hur tror du han tänker svara på det?

För några dagar sedan hotade han hela världen med kärnvapen om de "lägger sig i".
Senast redigerad av Jiren 2022-02-28 kl. 04:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in