2022-02-28, 13:22
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
https://www.dailymail.co.uk/news/art...d-Ukraine.html

tack igen!
intressant! jo då Sverige kan få stora problem om de sedan kommer till landet-lagom efter kriget!
Citera
2022-02-28, 13:23
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja ifrån dig ja.

Jobbigt nu när Rysk statsmedia är nedsläckt?

https://www.flashback.org/leave.php?...-of-ukraine%2F

Här har du ifrån ditt eget led

Nu var det ju inte jag som länkade till information, gå och lägg dig. Men om du hittar någon källa jag postat som är icke-neutral får du gärna delge mig det.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
källa på Zelensky släpper ut fångar för att kriga! tack

Tror jag såg nåt om det på CNN men då fångar med militär bakgrund. Frågan är ju vad dom gjort för att hamna i fängelse från början
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer

Oklart för mig i varje enskild fråga, men de är anpassade för natosamverkan.

Jag hittade lite information om de fd Tyska Mig-29 som polen köpte för 1€.

De är Nato anpassade men verkar sakna de mer avancerade kommunikationssystemen och Nato IFF system.

"Notably, Germany decided against sending the Fulcrums to Kosovo during Operation Allied Force. Even if they had been sent, German pilots reported that they would have been hindered by the MiG-29’s lack of more advanced NATO-specific communication tools and IFF systems that could not be fitted to the Soviet-designed fighter."

https://www.wearethemighty.com/artic...o-fighter-jet/
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Den brukar jag titta på.

Men det har varit så mycket påståenden att R. skulle vara så mycket djupare in i U.
Att jag började misstänka att sida ej är korrekt.

Så resonerar jag med. Jag tolkar sidan på två sätt

Antingen så uppdateras den inte korrekt, eller så är det helt enkelt inte så att ryska trupperna inte kontrollerar området tillräckligt för att det ska bli rött, att några pansarvagnar rullar i en stadsdel betyder inte att området är kontrollerat av ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Varför klarar inte ett världens största länder med en av världens största arméer, knappt av att ta över ett grannland som knappt har något försvar alls i jämförelse?

Invasion är svårt. Se bara hur väl USA lyckades i japan, vietnam och afghanistan.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Kan ryssarna mjukna om Ukraina överger tanken på Nato men fortsätter stegen mot ett EU medlemskap?

Man kan ju hoppas. Än så länge visar Ukraina att de klarar att mota bort Ryssland utan NATO, så ett formellt besked om att de pausar alla planer på ett NATO-medlemskap tills vidare bör kanske inte ha så stor betydelse rent praktiskt. I så fall kanske man kan ge Putin detta som en "win" så att han känner att han kan ta sig ur det här utan att helt tappa ansiktet.
Citera
Medlem
Märkligt med dessa fångar, dom har ju uppenbarligen ingen moral.

Dom kommer dra till "friheten" och ett land som Polen och därmed slippa sitt straff.
Citera
2022-02-28, 13:24
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man kan också säga att det är ett argument för hela världen att skicka trupp till Ukraina för att Ryssland ens hotade Ukraina för att Ukraina yttrade att de ville gå med i Nato.

Så med andra kan man säga att det finns ingen ensam "bad guy" i den här konflikten
Citera
Medlem
Korders avatar
Är det någon som förväntar sig att "fredssamtalen" som pågår nu kommer leda till något?

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
”Sveriges militära allians-frihet syftande till att vårt land skall kunna vara neutralt i händelse av krig i vårt närområde består.”

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...anser_GL02U407

Så du menar att riksdagens doktriner är felaktiga? Kanske är en typo bara.

"Sverige skrotade neutraliteten när den säkerhetspolitiska doktrinen formulerades om 1992." står det i meningen innan. "skulle kunna vara" är inte detsamma som att vara. Är du nyanländ till Sverige? Med din språkbegåvning börjar man ju undra.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
jo hörde det, även Lettland, men vet man om några åkt ?

Vet faktiskt inte. Är nyfiken på det också.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Alltså..

Samtalen mellan ryssland/ukraina började då vid ca. kl 10. Man håller på då fortfarande.., det är oväntat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in