2022-02-28, 19:17
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Man kanske inte vill stötta krig och död.

Kan inte tänka mig att många människor gillar krig och död. Men skall man inte få försvara sig själv, sina närmaste och även sitt land.
Citera
2022-02-28, 19:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja absolut, men det förutsätter att Putin försvinner och att Ryssland krälar i smutsen och betalar för vad de ställt till med. Det kan tom komma att ställas krav på att Putin utlämnas innan sanktionerna lättas.
Att lämna ockuperade områden räcker långt.
Citera
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
De lär skicka in mer orcher till slakt inatt i Kiev.
Är det jag som är trög, förstår inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vi tycker alla synd om Ukraina och inte velat se denna invasion såklart. Men är man påläst så är inte invasionen något Putin bara hittat på. Som många här inne kallar alla rysstroll till höger och vänster är okunskap. Precis som när väldigt många i sverige varnade för massinvandring och blev kallade för rasister så fort de öppnade munnen. Inte speciellt nyanserat.

Det är flera här inne som blir varma i byxan av denna invasion. Och det är Putin som startat den, en paranoid kommunist. Du kan inte komma runt det hur du än försöker.
Citera
2022-02-28, 19:19
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Flyglarm över Kyiv nu.

Fake! Striderna ligger untanför städerna...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ukrainska drönare jobbar på, ytterligare en BUK lv-lavett sprängd

https://m.youtube.com/watch?v=bjF_oV...ature=youtu.be
Citera
Medlem
Synd att USA satte ribban så högt, det ger ju Putin massor av luft under vingarna
Citera
Medlem
SAPOSugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man ser ju sanningen varje dag barn gråter för familjen splittras pappa får stanna kvar får dem se pappa igen det vet dem inte, Zelenskyj är en hjälte i Ukraina för man ser hur folket kämpar för han och hans status!

David vinner mot Goliat alltid och så kommer det bli nu också!
Sant. Jag håller med dig till 100%. David kommer att segra stort. 👍
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ja absolut, men det förutsätter att Putin försvinner och att Ryssland krälar i smutsen och betalar för vad de ställt till med. Det kan tom komma att ställas krav på att Putin utlämnas innan sanktionerna lättas.
Det håller jag med om till 100%. Jag har förstått av medias beskrivningar att mycket ryskt kapital finns låst utanför Ryssland. Man kan ju börja med att konfiskera detta.
Det kommer inte vara snack om att den ryska befolkningen ska betala för återuppbyggnaden av Ukraina. Det kommer vara en ekonomisk käftsmäll som flyttar dem tillbaka till kamrat Stalins dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Känner ingen ryss. Däremot så har jag en serb i mitt umgängeskrets. Han tycker att det är NATOs fel och det enda han kan argumentera med är whataboutism gällande Jugoslaviska Krigen, och hur bra Slobodan har varit.
Orkar inte ens motargumentera, för att det hade garanterat slutat med vårt vänskap.

Ok. För människorna i Ukrainas skull tycker jag du ska motargumentera. Låt inte serben tro att han har rätt i sak.
Citera
2022-02-28, 19:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Roboten kommer väl uppifrån?

Ja, ryssarna har monterat ett ”soltak” på sina gamla vagnar, men det verkar inte hjälpa..
Citera
2022-02-28, 19:20
Medlem
Citat:
Om Ryssland avslutar krigshandlingar bör man lätta på restriktionerna, tycker jag. Naturligtvis inte allesamman men delvis. På så sätt ska det löna sig för Ryssarna att avsluta kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in