2022-02-28, 20:45
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ryssland och Ukraina har dock i praktiken varit samma land. Ingen större skillnad sedan Ukrainian SSR. Men det är intressant hur alla separatister ploppar upp ur lådan när ett fattigt land vill åka snålskjuts på EU. Man hör inte samma hejarop för Katalonien eller Skottland. Separatism inom EU är mycket obehagligare av någon anledning.

Nej, det är inte i praktiken samma land.
Det är skillnad på Demokrati och Diktatur.
Citera
Medlem
Ryssen har tappat de totalt.

RYSSLAND VARNAR LÄNDER SOM FÖRSER UKRAINA MED VAPEN

Ryssland varnar nu de länder, däribland Sverige, Norge, Finland och Danmark, som skickar vapen till Ukraina, rapporterar ryska nyhetsbyrån Interfax, som refererar till ett uttalande från det ryska utrikesdepartementet.

"EU-medborgare och institutioner som är involverade i överlämnandet av dödliga vapen, bränsle och oljor till den ukrainska militären kommer att ansvara för konsekvenserna av sådana handlingar i samband med den pågående, särskilda militära operationen. De kan inte annat än att förstå hur farliga dessa konsekvenser är", heter det i uttalandet enligt Interfax.

Det ryska utrikesdepartementet kommenterar även de sanktioner som riktats mot landet från EU.

"Det kommer bli ett hårt svar på EU:s agerande. Ryssland kommer fortsätta försäkra sig om att uppnå målen för avgörande nationella intressen oavsett sanktionerna eller hot om dessa. Det är tid för Västländerna att deras totala dominans i den globala ekonomin är över sedan länge", heter det i uttalandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kepplers
Sorry, slarvig post av mig. Har druckit några öl ikväll får skylla på det.

Det är ganska mycket pengar. Undrar hur man tänker som rysk soldat. I brinnande kriget undrar man hur avgörande faktor detta är och om ryssarna litar på det.

Känns som att det lär statueras exempel inom den Ryska militären för att motverka detta...

I sammanhanget skall sägas att 4 445 000 000 SEK är relativt små pengar. Svenska staten har skickat bidrag värt 1,4 miljarder, Svenska staten..?!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Så du menar att Ryssland ska betala för deserterade ryssar? Svårt att se de ske. Helt ärligt har jag svårt att tro att desertörerna skulle få pengarna. Men 2018 hade jag iofs inte trott att tiden 2019-2022 blev som den blev. Men absolut Ryssarna kommer få betala feta skadestånd men de kommer knappast kunna stå för allt.
Deserterande ryssar som vägrar mörda Ukrainska barn är raka motsatsen mot de ryssar som fortsätter att spränga Ukrainska barn i bitar. De sparar ryssarna både pengar och värdighet. Det bästa vore om hela den ryska armén kunde lägga ner sina vapen och försvinna från Ukraina.
Citera
2022-02-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vi behöver inte gå med i NATO. Ukraina är inte med i Nato men får hjälp som om de våre ett Natoland
De får de inte.
Hade Ryssland gått in i ett NATO land så hade militär satts in från alla NATO länder, speciellt USA.
Det är en jävla skillnad.

Om vi ska gå med i NATO vet jag inte, jag har inte satt mig in tillräckligt måste se över för och nackdelar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Baserat på att du frågar vart dem säger att "Ryssland är en bra ledare" förstår jag att du missade det, visserligen var det efter annekteringen av Krim som stöder ökade till 9 av 10.

Men har sett flera intervjuer som lyfter stöd för presidenten, dock inga i massmedia, märkligt.

Minut 6:44.
Ja visst är det märkligt.

Dom stödjer inte honom utan annekteringen av krim.
Vidare så är ju frågan om det är flera oberoende undersökningar eller en undersökning gjort på uppdrag av ryska staten.
Citera
Medlem
Manissas avatar
SCHWEIZ sanktionerar Putin precis som EU

https://www.washingtonexaminer.com/n...nctions-russia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad är ett BUK-system?

Någon sorts hängmage på artilleriet, nej jag vet inte
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det ser ut exakt som för ett par dagar sedan. Inspelad Slinga?

Fast tiden är aktuell nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det känns som att det borde vara lättare att trycka i försvarsposition än att avancera i mörker. Men du har säkert rätt.

Beror ju helt på vad för mörkerhjälpmedel man har.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Putin kan inte längre vinna. Han har hela världen emot sig och Ukraina har helgonstatys. Han är körd.

Ja, även om han lyckas ta Ukraina så kommer han att förlora. Han har tagit död på sitt folks framtid.
Citera
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Frågan är vad som menas med detta ny-uttalade hot?

Är kärnvapenrobotarna nu då programmerade med destinationer, eller är detta en tom burk som skallrar?
Eller skall han bedriva ett simultant mekaniserat anfallskrig mot varenda land som sänt material till Ukraina?
Vad annars för konsekvenser menar Putin?

Kan ukrainarna bjuda upp till dans kan vi också. Han är välkommen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in