2022-02-27, 21:28
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Spelar ingen roll vad alla har för åsikter. Om det blir världskrig så blir det världskrig. Låter på dig som att dom du diskuterar med har någon sorts makt att förändra det här.

Folks resonemang påverkar politikers ageranden och de har makt. En arg mob har politiker alla anledningar att följa. Sverige skulle tex inte skicka mer vapen till Ukraina.
Citera
Medlem
EU countries will provide Ukraine with 'fighter jets' under Brussels funding, says @JosepBorrellF
Källa: https://liveuamap.com/en/2022/27-feb...e-with-fighter
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du tror inte att Ryssland börjar fundera när man ser rester av bomber som bara finns i civiliserade västvärlden?

Jo men jag tänkte de kan använda samma bomber som Ukraina för jag antar Ukraina köpte sina från nåt annat land.
Citera
2022-02-27, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Senaste inlägget på Instagram tolkar jag som att han tagit sig ut från Kiev.

Högst oklart, svårtolkat. Men det känns väl ändå som att han är i säkerhet.
Citera
2022-02-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tack!
Kanske de bett om fri lejd, eller något liknande?

Blev citerad att flygförbudet börjar gälla 00.00 så kanske är det därför de passar på att dra nu.
Citera
2022-02-27, 21:30
Medlem
Schweiz president Ignazio Cassis ser det som "mycket troligt" att alla ryska tillgångar kommer att frysas. Det ska hållas ett extrainsatt möte i landets federala råd om saken kl 10 imorgon. Enligt Reuters fanns 2020 ryska tillgångar om ca 10 mdr CHF i Schweiz.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Åh stora starka ryssen..

Vad rädda vi blir.

Vet inte varför jag bemödar mig svara på detta men, väx upp, du är inte så tuff som du tror, det är inget tvspel.

Vadå "vad rädda vi blir"? Ja är man rädd för att dö blir man rädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Kan rekommendera att lägga knappt 20 minuter på att se den ganska välkända Youtuber:n Bald and Bankrupts senaste film som han la upp för några timmar sen.

Han gick över gränsen från Polen, besöker Lviv. Tar tåget till Kharkiv och ger sig sedan norrut till ryska gränsen. Detta dagen innan invasionen började. Undra vad de i filmen säger nu en vecka senare…

Den här filmen slutar där men han kommer säkert lägga upp fler filmer kommande tiden då han åkte till Kiev och var där tills igår. Sen tog han sig ut natten till idag vilket verkar ha varit i sista stund.

https://youtu.be/f2rBUvWKSZw

Kan bara instämma. Se hans video. Nära skildring av folket och verkligheten. Del två skall komma också.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Kan det vara de här muntra gossarna som är den stora konvojen på väg mot Kyiv som även svensk media rapporterar om nu?

Video

Nu kommer dom, de förbannade krigsglada och krigsskadade Dagestaner och Tjetjenerna. Far åt helvete med er packhelveten!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om detta stämmer, varför behöver Europa ens NATO? Då är ju den ryska militären ett skämt och våra makthavare vet om det. Enbart norden skulle kunna ge ryssen en ordentlig match.

därför människan (putin) har kärnvapen
Citera
2022-02-27, 21:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Putins planer är enkla, men folk väljer att inte förstå dem, misstolkar det Ryssland gör och vill bara ha ett världskrig med Ryssland? Varför? För att det känns bra, finns ingen reson i det hela.

Med tanke på folks korkade resonemang i tråden så finner jag världskrig ganska oundvikligt. Blir besviken.
Håller med. Putlers plan är enkel:
  1. Anfall Ukraina
  2. Ta över landet
  3. Ta över fler grannländer
  4. Bygg en mega-armé
  5. Anfall västländer
  6. Bli härskare över planeten

Härligt att världen så snabbt sätter stopp för den där jävla galningen. Och framförallt – tack Ukraina! Ni förtjänar fan guldmedalj från världens alla länder. Håll ut!
Citera
2022-02-27, 21:31
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Folks resonemang påverkar politikers ageranden och de har makt. En arg mob har politiker alla anledningar att följa. Sverige skulle tex inte skicka mer vapen till Ukraina.

Nä där har du fel. Det som händer just nu styrs av högre makter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in