2022-02-28, 21:08
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
omöjligt??? skojar du eller de har 6500 kärnvapen!
De kommer inte att använda kärnvapen för att vi skickar lite gamla pansarskott. Putin vill att dottern tar över.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Hoppas jag blir förvarnad när ryska ambassaden töms så jag hinner lämna stan i god tid.
Tur att man bor i Göteborg!
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
En rysk general påstår att de inte dödar civila, och att de som dör används som mänskligasköldar av ukrainska trupper. Snacka om att vara rubbad.
Citera
2022-02-28, 21:09
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
De har demokratiska val och är enligt konstitutionen demokratier. Sedan att det är genomkorrupt och man kan ifrågasätta legitimiteten i demokratin må hända, men det gäller även Ukraina som knappt rankar högre än Ryssland i demokratindex. Belarus är en Diktatur.

Ryssland ligger på plats 150 i demokratiindex. Tror Ukraina ligger runt 100
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Helt ärligt vad tror du den logiska svaret mot en nato invasion skulle bara av ryssarna? Jag är rätt då säkert med att man atombomber flera av Natos strategiska militära positioner. Du kanske vill dö av ett atombomb krig men jag har en familj jag bryr mig om och tycker att ens 1 % chans till atombomb krig är för mycket och gör mig orolig. Jävla keyboard krigare som inte tänker mer än 1 steg fram.
Och du tror att Putin skulle avfyra kärnvapen?? Herregud, hade han gjort det, så hade det varit slut för Ryssland också!

Det är bara tomma hot, och det är det som Putin vill göra - skrämma folk med hot om kärnvapen
Visar folk att de inte är rädda, så kommer han börja tveka.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra av Erdogan!

Russia-Ukraine war latest news: Turkey will limit Russian warship access to Black Sea, says Erdoğan – live
Putler kan inte vara alltför glad på Erdogan. Först säljer han drönare till Ukraina, sen det här. Om det nu stämmer och Erdogan blir hotad av Putin så lär det vara precis vad han räknat med, för turkarna är ju ganska nationalistiska och till och med de mer sekulära delarna av det turkiska samhället kommer att sluta upp bakom honom är mitt stalltips.
Senast redigerad av Herostratos 2022-02-28 kl. 21:11.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Fjollträsk kan sitta lugna. Vi i Norrbotten däremot har det knepigt. Boden - Stor militär knutpunkt, Luleå - Kallax, Sveriges längsta landningsbana (ironiskt nog utbyggd för fraktflygplan från Ryssland/Asien under GP:s ledning.....
SV: Luleå airport
Staten (med Göran Persson i spetsen) satsade 90 miljoner av våra skattepengar för att förlänga landningsbanan. Den öppnades med pompa och ståt 1999. 4 år senare hade Kallax Cargo inte lyckats knyta till sig ett enda fraktbolag som ville flyga "reguljärt" via Luleå. Dessutom F21 stationerat vid Kallax. Samt LKAB och all vattenkraft..... Gå Ni på Stureplan så kämpar vi på!

Om det nu skulle hända något så kommer det smälla i Sthlm, det är inte i Boden regeringen sitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Fjollträsk kan sitta lugna. Vi i Norrbotten däremot har det knepigt. Boden - Stor militär knutpunkt, Luleå - Kallax, Sveriges längsta landningsbana (ironiskt nog utbyggd för fraktflygplan från Ryssland/Asien under GP:s ledning.....
SV: Luleå airport
Staten (med Göran Persson i spetsen) satsade 90 miljoner av våra skattepengar för att förlänga landningsbanan. Den öppnades med pompa och ståt 1999. 4 år senare hade Kallax Cargo inte lyckats knyta till sig ett enda fraktbolag som ville flyga "reguljärt" via Luleå. Dessutom F21 stationerat vid Kallax. Samt LKAB och all vattenkraft..... Gå Ni på Stureplan så kämpar vi på!

Glöm inte den ovanför älvsbyn..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...llas-ansvariga

Nu hotar Putin oss för de där pansarskotten. Det tänkte jag från början, att det var för farligt. Det hade räckt att ge dem skyddsutrustning, förnödenheter och liknande, men inte regelrätta vapen. Det här känns inte bra... Frivilliga som åker ner på eget initiativ, och inte på Sveriges uppdrag, kunde ju ha fått med sig ett vapen eller två... men inte så här.

Jag fick lite ont i magen nu.

Dör vi så dör vi och tänk såhär att ingen vill nog uppleva Postapokalyptisk värld ändå. Lika bra att få den där jävla missilen i skallen om du Putin får lust att gå bananas.

Nu är jag inte så orolig för jag tror någon skjuter herrn innan det händer.

Menar varför skulle hela högsta ledningen sitta och ha dödslängtan som någon självmordsekt. Nä, dom lever nog hellre och lever gott samt blir vara fetare o fetare.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Dessa 20k soldater kommer ansluta till befintliga kamrater som finns runt om i staden. Kiev är omringat och faller inom dagarna.

Inte om de fått in mat. Tänk Stalingrad. Människor kan leva ett par år på råttor
och annat om man ej har något val.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag förstår inte hur Ryssland skall kunna underhålla alla dessa trupper. Det kommer inte att fungera.

Ryssland går under.

Tror inte förnödenheter är ett problem. På den punkten är Ryssland ett rikt land.
Citera
2022-02-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Få är så pass insatta och objektiva som Sven Hirdman.

https://samnytt.se/tidigare-ambassad...falla-sverige/

Där ser man. Vad har du att förtälja om länken då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in