2022-02-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Om du coolar ner känslorna och läser själva analysen så kommer du också förstå.

Han talar alltså inte alls om varför Ryssland skickat 6000 pojkar till slaktbordet?

Inget om varför man bombar civila byggnader heller? Förskolor, sjukhus, flerfamiljshus osv?

Lugna ner känslorna? Det är inte jag som heter Putin och bombar rysktalande i grannlandet. Är inte ditt fokus lite missriktat?
Citera
2022-02-28, 21:25
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ukrainarna har väldigt vackra kvinnor i armén!!

Så lyckligt lottade är tjetjenerna!

Alltid gött att dö i någon annans krig på främmande mark några jungfruar lär de inte heller få uppleva
Citera
2022-02-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provia100
Underbart vackert

Tack

Precis så. Nu har vi tassat runt och varit skräckslagen för ett virus i snart tre år och så dyker det upp en
rysk dvärg som börjar hetsa.

Han kan ta sina förbannade atomraketer och köra upp dom i ändtarmen

Vi viker oss inte en tum den här gången. Vi dör hellre stående än blir lydiga rysskramare

Ryssjävlarna skulle ha kuvas redan för hundra år sedan när dom börjar lalla med
kommunism och annan skit. Låt oss avsluta det kapitlet i världshistoria nu. Dom har gjort sitt.

Framåt i natten

Skräckslagen för ett virus i 3 år, hahaha give me a break! Vem är du egentligen som känt så, berätta? Har du tagit 4e spruta än?
Angående ryssen så har du en ensidiga mediabild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har vi redan gjort genom att ge vapen till Ukraina. Snyggt jobbat, Maggan! Nu har du gjort oss till Rysslands fiende. Statsministern är galen, hon borde avsättas omedelbart som drar in Sverige i den här konflikten.

Tramsinlägg. Förbaskade syltrygg. Självklart ska vi bistå Ukraina med hjälp. Vi har snarare gjort för lite. Att Ryssland dessutom riktar direkta hot mot vårt land bör inte passera obesvarat.

Jag förespråkar en direkt attack mot Ryssland.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Sveriges vapen bistånd!!!!

Länderna "kommer att hållas ansvariga" om vapnen används mot ryska trupper, enligt nyhetsbyrån Interfax.
Varningen gäller också de som skickar bränsle.
EU:s agerande kommer inte att lämnas utan ett tufft svar, skriver ryska utrikesdepartementet enligt nyhetsbyrån.
"De måste förstå hur farliga konsekvenserna kan bli", skriver departementet.
Försvarsmakten har i kväll inga kommentarer om det ryska utspelet.
– Men vaksamheten är fortsatt mycket hög. Det säger Fredrik Helmertz, jourhavande kommunikatör.
Försvarsminister Peter Hultqvist vill inte kommentera det ryska hotet.

Snart kallar Magda till pressträff och säger att man istället skickar 5000 portioner husmanskost till Ukraina.
Citera
Medlem
Lilla putler är mobbad.

Ryssland fördömer Fifas och Uefas beslut att stänga av ryska lag från all fotboll, och kallar avstängningen "diskriminerande”.

Det rapporterar AFP.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det stavas psykopatiska. Inte psykopatiske.
My bad. Hoppas att detta är tydligare: Störta er psykopatiska ledare! Ni måste få stopp på klusterbomberna som Putin avfyrar mot Ukrainska familjer! Det är ni som kommer stå till svars för de vedervärdiga massmord som rysk militär nu genomför i Ukraina.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.image
Alla dina emoji förstör ju en del när du försöker applådera ett seriöst inlägg.
Jag hålla för övrigt med om att denna tråd, precis som många andra fylls med trams.
Meeeen!
Ingenting förklarar ju varför i helvete Ryssland ska in i Ukraina...?
Om nu allt är USA's fel, och vi ska likana det vid schack, varför lägga sig platt med både kung och drottning framför NATO genom att göra precis det som bevisar att man är en galen idiot?
Borde inte Ryssland göra allt man kan för att bevisa sin goda vilja och intelligens genom att med alla fredliga och diplomatiska möjligheter skapa världsfred?
Istället för att starta krig, försöka mörda oppositionen och förbjuda det fria ordet?
Jag säger inte att demokratin i väst är perfekt eller felfri, jag undrar bara hur det som sker på andra sidan kan vara så mycket bättre och oskyldigare enligt er..

Var god kolla detta för att få svar på dina frågor

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Dom 2 klippen tar upp exakt allt man behöver veta.
Citera
Medlem
[quote=DirtyDiggerNick|79305364]
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345

Det är känslan jag har. Att det ligger där och moler lite för Polen.
Men då att de testar isen genom just mindre men ändå betydelsefulla insatser mot punktmål först för att se reaktionen.

En annan möjlig upptrappning:
Ukrainska piloter får lyfta från Polska baser med deras nya tillhandahållna MIG-29or
Upptrappningen kommer vara säker om dessa MIGs kommer fortfarande ha symbolen för polska flygvapnet på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ryska befrielsearmén har all rätt på sin sida. Hur hade du reagerat ifall din granne försökte gå med i en pakt med din dödsfiende samt låtit den placera missiler riktade mot ditt hem? Ryssland situation!!!

Ukraina har inte gått med i någon pakt. Men dom har rätt att bestämma hur dom utformar sin framtid.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Ryssland är på god väg tillbaka till 40 talet och Europa på väg till 90 talet, tack Putin.

Ukraina kunde bara skrivit på avtal om militär neutralitet, hur svårt ska det vara?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nä men ej utplånat, du syftade på något helt annat innan jag svarade
Jag använde aldrig ordet utplåna. Jag skrev att landet inte skulle existera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in