2022-02-28, 21:48
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
De lever redan som i väst. Vart i Ryssland de senaste 20 åren?

Nej, men utveckla gärna vad du menar med att de redan lever som de i väst? Skulle jag ställa mig på ett torg i S:t Petersburg och skrikit "Stop the war".... så hade jag blivit gripen. Vilket annat land i väst hade gjort så?
Citera
Medlem
Hoppas det inte bedöms som off topic. Men opinionssiffror som kan påverkas av kriget är väl inte fel? Jag såg just nu att Joe Bidens popularitetssiffror har sjunkit katastrofalt idag.

Enligt sajten "FiveThirtyEight" är det nu bara 40,7% som är för honom och hela 53,3% är emot honom, i USA. Vad resterande procent hamnar kan jag inte bedöma.

Känner även amerikanska folket att Joe Biden inte gjort tillräckligt för att stoppa Putin eller vad tror ni? Allt har blivit så fucking fel.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Tror ni verkligen på propagandabilderna om "Turkiska drönare"?

Tror ni att Putin skulle låta det göras ostraffat?

Ja

Turkiet sköt ju ner "av misstag" en rysk fighter för inte så jättelänge sedan. Ingeg hände
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Ungefär 75.000 personer har kommit över gränsen idag till Polen.

80% är kvinnor och barn. Männen åker i de flesta fall tillbaka för att strida, eller är inte ens med.

De får inte lämna.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Gränsen går ju nånstans såklart. Den 30-åriga föredetta sovjetstaten Ukraina med 50 procent rysktalande invånare ligger bortanför min gräns.

Men inte din gräns, förstår jag. Borde vi hota med atomkrig kanske? Vad säger dina principer? Skulle vi gjort det med Georgien och Tjetjenien också? Det är lätt att vara "god" när det inget kostar.

Så få rysktalande? Tal om Sovjetstatens misslyckande. Så är det i alla f.d. ockuperade Sovjetområden.

Hur många talar engelska i Sverige? 90%?

Kvällens quiz: hur stor yta har Ryssland tagit fram till idag? Fortfarande runt 10% skulle jag säga. Och ekonomi rasar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ukraina är väl en gammal öststat? Slaver, kyrillisk alfabet. Har inget med västvärlden att göra, trots talet om EU och Natomedlemskap.

Men det var ju vi som började? Att skicka vapen till Rysslands fiende gör oss också till deras fiende.

Ukraina har sedan Sovjetunionens fall kommit att acklimatisera sig alltmer som ett land och en kultur av Europa.

Nej, ”vi” har inte börjat med någonting. Ryssland har invaderat Ukraina och sagt att inga andra länder ska lägga sig i. Därefter har Ryssland vädjat till Tadzjikistan, Kazakstan och Vitryssland om hjälp med att angripa Ukraina. Utöver det så har Ryssland uttalat direkta hot om kärnvapenattacker mot vårt land. Klart som fan vi då assisterar Ukraina.

Återigen; du är en feg syltrygg. Göm dig någonstans så kan vi andra sköta försvaret. Dig vill ingen ha vid sin sida när det hettar till.
Citera
Medlem
En sak som det inte snackas nog mycket om är risken för att Putin är en amerikansk agent.

Tänk så här — vad är det bästa som någonsin hänt USA och NATO?
Citera
Medlem
Skafferns avatar
En nästan 3 mil lång kolonn
Varför bombar man inte den undrar jag?
Är det någon som har förklaringar?
Citera
2022-02-28, 21:49
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Vad fan.. jag vill ta del av min intjänade pension först, så ryssen får vänta 30 -40 år innan..
Jaha du vill bli knullad av sossarna istället för Putin. Lång plågsam död...
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vore lika bra om dom erkänner att dom har stängt för gott. Putin har lyckats radera nästan allt värde i ryska bolag.

En bedrift i sig, Ivan och Katerina är enormt stolta såklart.
Xi Jinping måste vara glad, detta får ju Evergrande-konkursen att se ut som tillfälliga kassaproblem i ett kommanditbolag i Målilla. Men Putin spelar 3D-schack och han är så strategisk att ingen kan förutse hans nästa fantastiska drag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Inte regeringen som fattar beslut dock, det åligger riksdagen.
Okej! Dålig koll på detdär..
Citera
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han sitter nog i bunkern nu när han beordrat ryska invasionsstyrkan att skicka klusterbomber mot civila Ukrainare. Men tidigare höll han behörigt avstånd, även till sina närmsta generaler: https://images.wsj.net/im-494146?width=860&size=1.5

Till vänster står väl panelen han skjuter kärnvapen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in