2022-02-28, 23:10
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ser en hel del män i krigför ålder som står och tackar Polen för att de fått bli mottagna där och slipper kriga. Det känns väldigt konstigt då jag fått för mig att krigföra män förväntades stanna och skydda landet. Önskar någon kunde förklara det här för mig - är det män som inte är medborgare i Ukraina och således "slipper" den lagen?

Enligt vad jag sett på polsk media är 8 av 10 som kommer kvinnor eller barn.

Har svårt att misstro polsk media om detta, förvisso så får inga stridsmogna män lämna landet, men dock, jag får känslan av att den större majoriteten män faktiskt självmant tar fighten än flyr där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Fungerar utmärkt.

Citera
Avstängd
zergrushs avatar
Lol, ryska medier och myndigheter vägrar ju tala om för befolkningen vad som pågår... så det är upp till andra att berätta för dem:
https://www.vice.com/en/article/y3vx...sualty-numbers
Citat:
Russian State Media Hacked to Show Casualty Numbers for Russian Soldiers in Ukraine War
Russia has not released the number of casualties it has faced in its ongoing invasion. Hackers aimed to change that.

Och ryssar som befinner sig utomlands och faktiskt tillåts hänga med i händelseutvecklingen är ändå ganska tydliga med att de, precis som vanliga människor, inte delar eller godkänner Putins erövringsplaner inne i Ukraina:
https://www.dailymail.co.uk/sport/sp...r-Ukraine.html
Citat:
'No War Please': Russian tennis star Andrey Rublev sends a visual message to Vladimir Putin in response to his country's invasion of Ukraine after writing on a camera lens following his thrilling three-set win in Dubai
Citera
2022-02-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ingen stoppade Nordstream 2, fram tills nu stoppades det.

Trump sade nej till NS2 och ja till keystone.
Biden efter inspärrandet omedelbart återtog trumps nej till NS2 och stoppade keystone istället.

Varför får du fråga någon annan om.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Svarar du mig nu eller blev det fel i citeringen? Jag tror inte att NATO är toppstyrt av USA. Det är ju en liten norrman som är NATO-chef.

Ja jag svarade dig. Hänvisade så klart till ryssarna, inte till dig.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Men man tycker att de borde kunna bättre än så.
Här har de odlat o kultiverat konton under långa tider. För att sofistikerat kunna påverka. O så bränner man detta arbete bara sådär.

Men är de så desperata på propagandastaben så kan de vara det även på andra ställen.
O då kan det bli riktigt farligt.
Om de börjar känna o förväxlar det med att tänka.
Det är riktigt farligt. Idag började de skicka klusterbomber in i bostadsområden där barnfamiljer bor. Ryssarna måste få stopp på Putin nu!
Du som är ryss och läser detta – det är ditt förbannade ansvar att sätta stopp för Putin och hans massmord i Ukraina.
Citera
Medlem
mats.nystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha! Mi Ridell står i Aftonbladet och leker kroppsspråksexpert på Putin. Nu kommer alla dårar in och vill få skina en stund.

Ja men va fan?!
När vi inte längre kan vara epidemiologer eller kriminologer kan vi väl få vara experter på militärstrategi eller mimkonst? 😃
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
För vad det nu är värt

Halva LNR fronten har fallit som jag förstår det

https://twitter.com/JulianRoepcke/st...80383766487045
Röpcke är ett rysstroll på twitter.
Citera
2022-02-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Lol, hört talats om bombningarna av Hanoi? Och de gick dessutom in i ett helt annat land, Kambodja.

Ja, de bombade Hanoi julen 72 för att tvinga Nordvietnameserna till förhandlingsbordet, då kriget fram tills dess i princip enbart förts i Sydvietnam, och det var framgångsrikt så tillvida att man fick slut på kriget i början av 1973, och efter det åkte USA hem.
Vietnamkriget slutade alltså oavgjort. Sen startade Nordvietnam ett nytt krig 1974, och vann på typ en vecka....

Men de invaderade fortfarande aldrig Nordvietnam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ingen stoppade Nordstream 2, fram tills nu stoppades det.

https://www.bbc.com/news/world-europe-50875935
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag tror han pratar om att det vore en invandrargrupp att föredra jämfört med mena-flyktingar.

Ryssar som flyr regimen är lika välkomna, dem!

Ryssar finns inte noterade för att få asyl i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Frågan är om det kan räknas som någon större framgång. De har tagit sig fram ungefär så långt som ukrainarna tillåtit dem och där de grävt ner sina försvarslinjer. Inga större städer är heller intagna vilket även Putin verkar tycka är ett superfiasko.

På några dagar är det mkt framsteg som Ryssarna har gjort.
Ukraina är ett stort land med mycket folk och mycket tillgångar i form av vapen och annat stöd, att tro att Ryssland ska ta landet på några dagar är löjligt men dem kommer ta det då Ryssland är en starkare militär än Ukraina men Ukraina är bättre på informations kriget, vilket märks tydligt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in