2022-02-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
En stolpe i en bollsport som motståndaren träffar och resulterar i stolpe ut. Lyktstolpe är en stolpe med en ljuskägla i ena änden.

Okej, tackar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
https://www.bbc.com/news/world-europe-50875935

Förstår du inte skillnaden mellan sanktioner och att lägga ner ett projekt?
Trump FÖRSÖKTE stoppa det och när det inte gick valde han att lägga sanktioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
3 min och 50 sek in på dagens Aktuellt, verkar ryske befälhavaren fullgöra sin plikt att följa Rule 20 i Ryska manualen - Advance Warning till Kiev (se ovan). Därmed antar jag att de betraktar staden som militärt mål nu, kanske med stöd i Rule 6 och 7 (länk nedan). Tar gärna emot sakliga argument till varför så inte vore fallet, finns det andra paragrafer som går emot?

Om det här stämmer får nu armen sätta in artilleri, rakter och allt fanskap man kan tänka sig mot staden. Läs; Al-Faluja, Grozny, RakHalla... De molotov coctails vi sett kommer inte användas i sådana fall. Låt oss aldrig glömma Kiev om det blir så här.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Jag brukar inte känna oro men baserat på Ryska befälhavarens uttalande måste väl folk lämna Kiev omgående nu. Det är ju rent vansinne att stanna om militären nu tillåter sig sätta in artilleri och thermobariska stridsmedel. Det kommer bli ett fullkomligt blodbad!

Grundfrågan är, Ryska framryckningen kanske har misslyckats men, vet man om artilleri och thermo MLRS är framme vid Kiev? Är det så, och har man deklarerat Kiev som militärt mål, är det väl för guds skull dags för de sista att lämna staden? Moltov coctails biter inte på artilleri. Fy sjutton.

+++
länk 1: https://www.the-sun.com/news/4757553...mir-putin-war/
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det var och andra sidan ett världskrig som pågick i sex år… Det här är med största sannolikhet snart över. Bekymret blir såklart att frihetsberöva huvudpersonen. Men har man väl lyckats med det så har man ett lovande case i mina ögon. Jag är inte expert på krigsförbrytelser dock det ska erkännas.

tror knappast de är så sugna på att ge sig på ett stadsöverhuvud av ett kärnvapenland... så det där är bara att lägga ned direkt.
Citera
2022-02-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ryssar finns inte noterade för att få asyl i Sverige.

Alla människor som flyr förföljelse är det.
Men självklart kan vi inte öppna gränserna på vid gavel för ryska underrättelsetjänsten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, det är tyvärr den enda möjligheten om vi ska rädda liv i detta läge.

Ingen tar dig seriöst ditt ryska troll. Idiot.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ännu en som inte är så förtjust i Putler.

https://twitter.com/antiputler_news/...C9_ZSNusspAAAA
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Är konvojen framme i Kiev nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Nu vet jag ju att du bara tangentbordskrigar-svamlar, men att döda en helt oskyldig person i Sverige pga personens härkomst vore beyond fucked up.
vänta tills du blir drabbad själv så förstår du
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du behöver inte hålla på att tolka mig. Gott och ont kan du tala om när du ser Spindelmannen eller Robin Hood. NATO är en allians som det är helt frivilligt att gå med i. Är du ett land som känner att du behöver stöd vid en eventuell invasion, så är NATO organisationen för dig. Om du är ett land i Afrika som känner att du vill ha en plattform för handelsutbyte, jamen då är kanske Afrikanska Unionen (AU) organisationen för dig. Är du emot de höga bensinpriserna, ja då kanske Bensinupproret på Facebook är organisationen för dig. Men om du väljer att stå utanför alla dessa organisationer så är det ingen som kommer och fredsbombar in dig i sin organisation, utan man rycker på axlarna och låter dig och ditt land ta de beslut ni vill ta.

Ryssland fungerar helt annorlunda när det gäller allianser. Putin vill bygga en ny stormakt i Sovjet-stil, och fredsbombar sina kommande allianskamrater tills de går med.

Så du ogillar Putin? Fick jag det rätt åtminstone? Min följdfråga kvarstår vad i hela världen det förändrar i sak när det ju är Putin och inte du som styr den ryska kärnvapenmakten. Vi tjänar nog på att hålla oss i verkligheten. I fantasin kan du få min röst.
Citera
Medlem
BEKRÄFTAT

Polen skickar 28 st MIG-29 som stöd för ukrainska flygvapnet. Även länder som Bulgarien och Slovakien skickar MIG-29 och SU-25

Totalt 70 stridsflygplan

Polen får F-16 som ersättning

https://twitter.com/rzeczpospolita/s...16581902278668

Använd Google Översätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
framför allt saknas den ensamme soldaten... som tyst smög fram----- jisses så många ryssar som knäpptes... två av mina farbröder var med.... de sa att det var som att skjuta ned fåglar..... och jag vet att de mådde dåligt efter att slaktat dessa stackars unga sovjetiska pojkar 1941......

Antar att du tänker på Simo Häyhä aka white death/vita döden som pricksköt 500-750 Ryssar innan han själv sköts i ansiktet men överlevde??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in