Citat:
Ursprungligen postat av
fokuserapafakta
3 min och 50 sek in på dagens Aktuellt, verkar ryske befälhavaren fullgöra sin plikt att följa Rule 20 i Ryska manualen -
Advance Warning till Kiev (se ovan). Därmed antar jag att de betraktar staden som militärt mål nu, kanske med stöd i Rule 6 och 7 (länk nedan). Tar gärna emot
sakliga argument till varför så inte vore fallet, finns det andra paragrafer som går emot?
Om det här stämmer får nu armen sätta in
artilleri, rakter och allt fanskap man kan tänka sig mot staden. Läs; Al-Faluja, Grozny, RakHalla... De molotov coctails vi sett kommer inte användas i sådana fall. Låt oss aldrig glömma Kiev om det blir så här.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Jag brukar inte känna oro men baserat på Ryska befälhavarens uttalande måste väl folk lämna Kiev omgående nu.
Det är ju rent vansinne att stanna om militären nu tillåter sig sätta in artilleri och thermobariska stridsmedel. Det kommer bli ett fullkomligt blodbad!
Grundfrågan är, Ryska framryckningen kanske har misslyckats men, vet man om artilleri och thermo MLRS är framme vid Kiev? Är det så, och har man deklarerat Kiev som militärt mål, är det väl för guds skull dags för de sista att lämna staden? Moltov coctails biter inte på artilleri. Fy sjutton.
+++
länk 1:
https://www.the-sun.com/news/4757553...mir-putin-war/