2022-03-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det s k "västs" hyckleri om "mänskliga rättigheter" är inte värt ett skit.

Verkligen. Och det är skrämmande att se hur folk här hemma är helt blinda för hyckleriet.

Det är som att all form av rationalitet och logik kastats ur fönstret. Tror en del har med corona att göra och en annan att folk behöver någon sorts gemensam fiende att ventilera mot. Riktig pöbelmentalitet vi ser nu.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Enligt uppgift var det ju fångat av internet archive.
Så om inte den är hackad bör det stämma?!
Men det är ju (nästan) omöjligt att veta helt säkert.

https://cornucopia.se/2022/02/breaki...t-pa-fredagen/

Tack för länken!!
Ja alltså att det var Putins plan att invadera hela Ukraina var väl rätt tydligt från första dagen, något annat måste man vara jävligt naiv för att tro på.. Om det visar sig stämma så gissar jag att det finns en överhängande risk att den som råkade lägga ut talet snart råkar ut för en "olycka"...
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
En vacker dag om några år kommer Ryssland och Ukraina vara bästa vänner pga de kulturella likheterna.
Det är som par som grälar. Man väljer inte sida eftersom man vet att de förmodligen kommer vara sams om några dagar. Ryssland kommer dock inte glömma att EU tog parti mot dem. Detta kommer kosta oss.

Vad skulle det kosta oss? Vi är rika. Ryssland är utfattigt. Visst skulle ni kunna skicka en atombomb på oss, men då har saken återigen blivit ert problem….
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är rysk logik. Den är tvärt om vår logik. Ryssar är slaver och älskar sina auktoritära ledare – de har pushat fram olika auktoriteter för att bestämma över dem under hundratals år. När Putin kommer med sin lilla lilla penis och ber ryssen att dra ner brallorna, ja då gör man det – utan snack!

I Ryssland är det alltså så att utgångspunkten är att du är med i en allians fram till att Moder Ryssland säger åt dig att inte vara med. Hänger du med? Om någon skulle få för sig att inte vara med i alliansen, ja då skickar man fredsbevarande trupper dit och bombar dem fram till att de "väljer" att gå med igen.

Ryssland tänker att NATO fungerar på samma sätt, och där uppstår kollisionen – det finns inte på ryssens karta att det finns länder som själva väljer att gå med i NATO.

Än svårare är det för Putin og ryssarna att förstå att vissa länder går med i Nato för att de INTE vill bli en del av stor Ryssland. De söker skydd i den västliga gemenskapen.
Citera
2022-03-01, 00:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Det är bekräftat av Ukrainska myndigheter att ryssarna använt Thermobaric artillery idag, här är en slut på skott helt vilsen

https://www.reddit.com/r/ukraine/com...e_of_mariupol/

Det bekräftar igentligen ingenting. Mer troligt att den är övergiven helt enkelt.
Citera
2022-03-01, 00:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Gemensam historia. Det är inte två olika länder, utan ryssarna ser det som att Ukraina är typ ett ryskt län, som råkar på papper vara ett oberoende land. Det är så ryssarna ser det, rätt eller fel.

Vill man ha krig så skiter man i hur ryssarna ser det.
Och om jag ser min fru som min egendom?
Då får jag slå henne om hon inte gör som jag vill?

Om jag ser min granne som min personliga slav och han vägrar lyda. Vad bör jag göra då?
Du som verkar veta? Har jag rätt att döda honom? Visst är det hans fel?
PS
Han är svagare än mig så jag KAN döda honom om jag vill.
Citera
2022-03-01, 00:07
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Än svårare är det för Putin og ryssarna att förstå att vissa länder går med i Nato för att de INTE vill bli en del av stor Ryssland. De söker skydd i den västliga gemenskapen.
Exakt.
Citera
2022-03-01, 00:08
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Hennes företag omsätter runt 300k vilket betyder att hon inte ger många föredrag per år.
Hon har skrivit wikipediasidan själv för att framstå som mindre misslyckad än vad hon är

Vem vet kanske vi bästa vi har eller bara kåt på medialjus
Citera
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Om Igor tyckte att Putin hade rätt att mörda din mamma kan det rinna över..

”Snygg” efterhandskonstruktion där.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jo, det är jag helt klart medveten om. Men operationen som sker nu är i klass med en som planerats av en skelögd aspackad kirgizisk stäppdvärg

Putin går fram med silkesvantar och tassar fram på tå. Du skall inte tro att kriget skulle se ut på det här viset vid en konflikt med ett Väst-land eller i Mellanöstern.
Citera
Avstängd
Finns stor risk att Ukraina delas längs den rosa delen, om inte Ukraina garanterar att det inte blir något Nato-medlemskap. Zelensky, USA:s knähund och skådespelaren som fått sitt livs största roll, kommer inte garantera någonting eftersom som det kommer hans chefer i Washington inte tillåta. Ukarina förtjänade en bättre ledare, men som man bäddar får man ligga. Mest synd om de civila men ingen verkar bry sig om dem. Speciellt inte NATO och EU.

https://www.e-ir.info/wp-content/upl...5/03/map-1.jpg
Citera
2022-03-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Vad skulle det kosta oss? Vi är rika. Ryssland är utfattigt. Visst skulle ni kunna skicka en atombomb på oss, men då har saken återigen blivit ert problem….
Om VI får en atombomb på oss så är det VÅRT problem.... jisses så många dagdrivare det finns......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in