2022-03-01, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Enligt Nasa fire Map så brinner det kraftigt på en av motorvägarna strax utanför Kiev och har gjort det nu i någon timme. Kan det vara så att Konvojen stött på problem mån tro?
Självantänt kanske? Efter alla problem med soppatorsk kanske man valde att hänga gengasaggregat på stridsvagnarna.

Eller så kom några pansarbrytande gåvor till användning. Barnamördare V.Puttin is not amused.
Citera
2022-03-01, 00:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Noll koll och gissar hej villt. 😂

När du slutar med förolämpningarna och ändrar attityd kanske vi kan ha en konstruktiv dialog där vi båda kan få ut något av det.

Jag vet att jag gissar mycket om framtiden men det är väl meningen med en diskussion. Att försöka föreställa sig hur morgondagen kommer att se ut.
Citera
2022-03-01, 00:48
Medlem
LeeVans avatar
Satellitbilder från det amerikanska företaget Maxar uppges visa hur en 27 kilometer lång rysk militärkonvoj rör sig norr om Kiev, nära Antonovflygplatsen, skriver Reuters.

https://svt-direktcenter.imgix.net/d...9d?auto=format
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Ryssland bombade bostadsområden i Charkiv med klusterbomber idag. Det är inte silkesvantar.

https://news.sky.com/video/ukraine-c...arkiv-12554043

Vansinnigt!
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Så om din farfar rånar min farfar. Ger det mig rätt att jag rånar sig? Tänk nu.

Det har jag inte sagt. Vad som är rätt eller fel får du och jag avgöra själv, det tänker jag inte hjälpa dig med.
Citera
2022-03-01, 00:49
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Ukraina såklart!
Ville ha koll. Finns många snéseglare inne i tråden. Jag hade kollat med ambassaden först, så du inte trampar på fel tår. Polackerna kan säkert också vara behjälpliga. Tre på jobbet (varav två kvinnor) åkte ner till Polen igår, men det var för att hjälpa de flyende. De fick omgående uppgifter med att skjutsa familjer i deras bil samt dela ut käk under tiden. De mår hursomhelst bra. Är du tillräckligt kylig går du bara över gränsen och där kommer de att anvisa dig. Män mellan 18-60 är tydligen välkomna. Det finns även amerikaner runt gränserna men de kommer nog inte kunna hjälpa dig.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jag menar båda. Båda har rätt att förklara oberoende. Både de i Kiev och de i Donbas.
Det finns redan ett ryskt och ett ukrainskt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Kanske kan man trycka till mongol hundarna i Azerbajdzjan nu när Putin ändå är Paria?
Lära azererna hur soppatorsk fungerar? De lär ha svårt att förstå konceptet, redan Alfred Nobel pumpade olja i Azerbajdzjan.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Satellitbilder från det amerikanska företaget Maxar uppges visa hur en 27 kilometer lång rysk militärkonvoj rör sig norr om Kiev, nära Antonovflygplatsen, skriver Reuters.

https://svt-direktcenter.imgix.net/d...9d?auto=format

Jag har aldrig hört talats om nåt liknande. Nästan tre mil! Vad är Ukrainas plan måntro?
Citera
2022-03-01, 00:50
Medlem
Någon på forumet som har åkt ner eller är på väg? Jag drar imorgon iaf men inte för att kriga
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Inga kroppar??

Det finns en film som visar när de strider med de som var i bilarna. De sprang ifrån bilarna och stred mot ukrainarna som hade förstört bilarna.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Se där ja, det var verkligen snabbt. Jag hoppas att din vän är okej! Men nu blir jag lite orolig, har också en bekant kan man minst säga, som starkt överväger att åka ner dit. Känns som min plikt att haka på. Dör han så ska vi dö tillsammans. Jag har inte gjort lumpen, är inte det ett måste iaf? Vapen kan jag rätt bra.
Lumpen är inte ett måste för att hjälpa Ukraina. Åker du dit så kommer du såklart bli anpassad utifrån din kompetens.

Du kommer säkerligen bli upplärd på plats med allt basic.

Många av dom vapen som Sverige skickade till Ukraina kräver inte någon erfarenhet, väldigt enkla att använda även för amatörer. Kan tänka mig att så är fallet för många andra vapen som andra länder skickat.

Åker du ner till Ukraina med din vän så får du gärna skicka ett PM när det väl blir av. Jag vill att du ska finnas i mina tankar medans du befinner dig där.

Ta god tid på dig innan du tar ditt beslut.
Du är modig som ens är inne på denna tankebanan, oavsett om du åker eller ej.

🇸🇪🇺🇦🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in