2022-03-01, 01:05
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu när Putin har gått ut med att 400 legosoldater har fått i uppdrag att mörda Zelensky så har jag en fråga till er alla.

- Skulle det visa sig att dom lyckas mörda Zelensky, hur tror ni övriga länder hade reagerat?

NATO går officiellt in i Ukraina?

Var är källan på att Putin sagt detta angående 400 legosoldater?

Aftonblandet räknas ej som en säker källa.
Citera
2022-03-01, 01:06
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Klusterbomba civila.

Är det dock klusterbomber är de inte massivt raketartelleri? Effekten är väl detsamma och moraliskt i civilbebyggelse så spelar de ju ingen roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Har inte sett ett enda inlägg där någon förespråkar att mörda ukrainska barn.

Lustigt, vissa tror att krig går att genomföra utan civila offer. Ännu lustigare blir det ju, när den militär som försöker sig på detta, visar sig vara inkompetent på oanande nivåer. 😄
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ja du har all rätt att stödja vår tids Hitler.
Vi lever i ett fritt land.

Märk väl att jag sa ryssvänlig och inte Putin. Jag skrev det medvetet. Vilken jävla lynchstämning det har blivit här, patetiskt. Jag är emot att oskyldiga dör, jag är för Ukrainas folk, jag är för Rysslands folk(Lätt att glömma det ryska folket i detta och säga att man vill nuka alla ryssar).
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du verkar ha svårt att se på skillnaden på ryss-kommunist.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Det för du lista ut själv.

Det var samma personer.

Precis som de tyska Naziterna efter krigsslutet förblev tyskar.

Så var de kommunistiska sovjetryssarna ryssar. Ryssland o Kreml kan inte skylla ifrån sig. De tog maten ifrån Ukraina o skickade den till städer som Moskva o St Petersburg. Det sägs även att man lät sälja delar av skördarna utomlands för att bättra på statskassan. Resultatet 10 miljoner Ukrainare dör. Barn, åldringar, mödrar, fäder svalt ihjäl i ett av världens största folkmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz

Båda sidor verkar ha en otrolig disciplin när det gäller mobiltelefoni och filmmaterial. Nästan allt uppladdat material verkar komma från civila. Nästan så man undrar om några fått sätta livet till om de blivit tagna med mobiler.

Ur rent krigstaktiska aspekter finns det mycket intressant med detta krig. Luftrummet verkar ingen riktigt våga använda efter första dagarnas nedskjutna plan och helikoptrar på båda sidor.

Undra hur det ser ut på den Ukrainska sidan med mörkersikten

Tror du på riktigt man har tid att springa runt med en mobil och filma när man är i ett krig?

Förövrigt så har typ alla hjälmar gopro fästen gruppchefer etc. Har jag sett med kameror på dem. Men att sticka I mellan och ladda upp på Youtube är inte riktigt aktuellt va....
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Tycker synd om Ukraina som snart kommer att bli Europas Afghanistan.

Du menar Ryssland väl?

Antar att det är bara typo
Citera
2022-03-01, 01:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu när Putin har gått ut med att 400 legosoldater har fått i uppdrag att mörda Zelensky så har jag en fråga till er alla.

- Skulle det visa sig att dom lyckas mörda Zelensky, hur tror ni övriga länder hade reagerat?

NATO går officiellt in i Ukraina?

Jag tror inte Putin kan lämna Ryssland utan att ha någon som provsmakar hans mat innan han äter, testar kläder innan han själv klär på sig, får åka runt med en bil värre än påvens för risk att bli mördad... eftersom han gjort sig själv till en legitim måltavla.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Ja texten för tankarna till Mein Kampf helt klart.. Finns inte en chans att han skulle ha nöjt sig med Ukraina. Han förväntade sig en lätt invasion och skulle sedan fortsätta att annektera nya områden. Hsn gissade väl att väst inte skulle våga ingripa då han sitter på kärnvapen.
Du har 100% rätt. Gamla Sovjet-länder skulle givetvis vara del av Nya Sovjet, men självklart kunde man inte tillkännage det i denna texten. Det som fortfarande är höjt i dunkel är om han planerade att nöja sig med de gamla Sovjetländerna (minus de som redan är med i Nato?), eller om planerna var ännu mer storslagna; Finland, Sverige etc.
I framtiden kommer vi säkert få svaren på detta, men redan nu står det klart att Putler var mycket nära att dra igång ett nytt världskrig. Mycket nära.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Varför har de parkerat bilarna så tätt?
Har ryssarna bombat allt flygvapen?

För mig ett obegripligt beteende - och mindre strategiskt smart. Men dom vet nog va dom gör.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan P
Har du hört det? Var då? Av vem?

Storsint av Putin och Ryssland att inte gå ut med den informationen förrän de är riktigt säkra. För det måste ju vara därför de inte gått ut med det än. Då är det verkligen tur att vi har sådana som du som med din utmärkta hörsel snappar upp en massa information och presenterar för oss, sanningstörstande medborgare. Hade det inte varit för sådana som Novakolia, mannen med öron så stora att Pellefant blir grön av avund, hade vi helt enkelt missat den informationen.

Det vore ju verkligen under den ryska värdigheten att smyga ut antydningar i olika former av sociala medier och diskussionsforum. Därför är det tur att vi har sådana rakryggade individer som du! Tack, tack och ännu en gång, tack!

Det är intressant att alla som hört sådana saker skriver texter som verkar ha inspirerats av det engelska språket. Ordföljden har ofta spår av en sådan påverkan och vissa av prepositionerna används på ett för svenskan felaktigt sätt som dock hade funkat på engelska, eller kanske ryska?

Jag påstår inte att jag har någon sorts insider information eller dylikt. Det råkar bara vara så att jag kan flera språk och får info från kanaler de flesta inte har tillgång till. Inte sagt att andra inte kanske har bättre info än mig. Det kan självklart vara så. Ni är välkomna med den. Hittills hör man dock mest bara svensk MSM i era inlägg. Det är min uppfattning.

Angående mitt språk så är det så att jag tillbringat för många år i svenska utanförskapsområden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Jag har aldrig hört talats om nåt liknande. Nästan tre mil! Vad är Ukrainas plan måntro?
Så länge Putins finniga tonåringar kommer åkande i konvoj så lär det inte gå nåt vidare för dem. Man attackerar den första och sedan blir det en stillastående kö där attacker från båda sidor kan skapa 27 km skrotupplag med lite tur och skicklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in