2022-03-01, 04:20
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Frågan är snarare - varför bryr sig aldrig sådana som du andra gånger när det gäller USA som har ihjäl 200,000 civila och långt fler baaaaarn när man invaderade Irak? Varför nu helt plötsligt? Inte ett enda inlägg från dig om hur förfärligt det var att man avsatte en demokratiskt folkvald regering 2014 i Ukraina, du som genomgod demokrati-kämpe och allt.

Vi andra är till skillnad från dig helt konsekventa medan du endast bryr dig nu när medierna här sagt åt dig att du ska bry dig. Och varför? Jo, därför att du är exakt en sån där lismande och genomvidrig jubelidiot som endast bryr dig när det kan ge sociala kredd-poäng. Totalt besatt av social status och att utåt sett få anses som god och känna dig som en godhetsapostel.

"muuh jag är för demokrati frihet, mot rasism, mot krig och allt sånt där jättebra och gott! Titta på mig nu!!!"

Konstant infantila inlägg av man förvånas över hur du ens kan vara vuxen.
Nej, du är endast den äckligaste sortens hycklande avskum.

Den där är en stor klassiker. Vad vet du om det?
Ingenting. Det var 2003. Det var under min barndom.

Jag står upp för vad som är rätt och det är nånting du verkar veta väldigt lite om.
Det är skillnaden mellan dig och mig.

Jag och majoriteten av alla människor kan inte relatera till psykopater. Vi vill inte att nån ska spränga jorden i bitar så när du sitter och försvarar det så är det stor tur att du inte vågar prata om det bland människor. Det finns idioter som kanske tror på det du säger.
Senast redigerad av Mayahem 2022-03-01 kl. 04:23.
Citera
2022-03-01, 04:21
Bannlyst
Ytterligare en händelsefattig natt, har ryssarna slut på ärtsoppa och vodka lr vad väntar dom på?
Har Putin en hemlig plan 🤷🏻‍♂️
Citera
2022-03-01, 04:22
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Rullar konvojen in nu? Hör krigslarm och rörelser samt läste detta: https://www.votefeed.com/articles/39...-as-40-mile-l/

Det som sätter hinder är att man har bränt ner broar och liknande. När kan konvojen tänkas vara på plats i centrala Kiev?
Citera
2022-03-01, 04:22
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Använd någon sida som inte blockerar VPN-tjänster.

Gå då in på Bild.de
Det är huvudrubriken så du ser den direkt.
Citera
2022-03-01, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Den där är en stor klassiker. Vad vet du om det?
Ingenting. Det var 2003. Det var under min barndom.

Jag står upp för vad som är rätt och det är nånting du verkar veta väldigt lite om.
Det är skillnaden mellan dig och mig.

Jag och majoriteten av alla människor kan inte relatera till psykopater. Vi vill inte att nån ska springa jorden i bitar så när du sitter och försvarar det så är det en stor tur att du inte vågar prata om det bland människor. Det finns idioter som tror på det du säger.

Jag tycker bara du är en intressant människa och jag är inte intresserad av nått slutmål med mina konversationer med dig.

Men har du nånsin ställt dig frågan varför världen svälter, har krig, förstör miljön och är uppdelad i olika zoner där man ska tänka på "rätt sätt" för att få makt?

Kan det vara så att psykopati är genomskärande drag hos eliten? Och kan det vara så att man måste studera och förstå psykopati för att förstå politik?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det skiter jag i. Ryssland har ingen rätt att anfalla Ukraina med dödligt våld på det här viset.
Det skiter jag i. Ryssland har ingen rätt att anfalla Ukraina med dödligt våld på det här viset.
Blanda inte in USA i det här.
Putin ansvarar för det här kriget. HAN är ansvarig.

Du tror att det är så strateger tänker i stora länder? De skiter i vad du tycker!
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du och jag har inte samma definition på källa.
Jag menade en annan källa än en komiker på Youtube.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Dore

Åsikter kan alla ha. Ledarsidor i tidningar är inte heller källor.

Du lägger mer vikt i vad det är för person som framför informationen än innehållet i vad som sägs.
så bättre att du kollar innan du dömer.
Citera
2022-03-01, 04:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Billigt att påstå att jag rättfärdigar det. En pannkaka har två sidor.
Du verkar tro att väst är bättre än öst i denna konflikten.
Det är delvis USA och Ryssland som bråkar om vart gränsen skall gå.

Men vad det igentligen handlar om är att stoppa väst och centraleuropa från att få tillgång
till billiga naturresurser från öst. EU är en konkurrent till USA och UK.
EU hade blivit mäktigare än de två tillsammans. Vi har redan haft två världskrig
pga. samma situation.

Detta är inget annat än geopolitik för att Trycka ned EU.
Just därför tror jag detta kan påskynda till att göra EU till en federation.
Citera
2022-03-01, 04:24
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är whataboutism som vanligt. Att diskutera sakfrågan är en omöjlighet för ryss och kinestroll.

Se bara på svaret jag fick här ovan av galningen. Börjar babbla om andra krig som att det skulle rättfärdiga detta - helt oförmögen att diskutera sakfrågan.

Ja, alltså de använder forumet som en envägskanal, det finns ingen diskussion.

Den rätta responsen mot de här trollen är nog egentligen bara att motverka dem volymmässigt och repetera det självklara om och om igen:
- Vietnamkriget har inte ett skit med det här att göra
- Det är Putler som ansvarar för det här kriget
- Nato består av 30 fullt autonoma självbestämmande länder som själva ansökt om att få gå med i nato
- Putin är en korrupt mördande diktator (hänvisa till specifika detaljer och fall exempelvis)
Citera
2022-03-01, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Jag vet inte om vad du gaggar om.

Okej, du har redan glömt av vad du sa 10 minuter efter du skrev ditt inlägg alltså. Tar psykos-medicinerna hårt på dig?

Citat:
Men jag brukar aldrig diskutera något jag inte vet.

Och ändå gör du precis det.

Citat:
Och jag vet inte. Jag sa bara att historien är full av extrema komplotter och maktdynamiker som haft sönder riken förr.

Det du sa var att det inte är alls är osannolikt att Ryssland invaderade Ukraina för att USA ville det som ett sätt att stoppa rysk gas till Europa.

Biden gav så sent som 2021 klartecken till Nordstream 2, din åsna.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ytterligare en händelsefattig natt, har ryssarna slut på ärtsoppa och vodka lr vad väntar dom på?
Har Putin en hemlig plan 🤷🏻‍♂️

Ja: https://www.bild.de/politik/ausland/...6012.bild.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
När tror ni Kiev faller? Måste vara en fråga om timmar... Kanske lika bra Ryssland löser detta nu så vi får lugn och ro. Både ukrainarna och omvärlden. Så får man handskas med Putin sen.
Det dröjer nog ett tag till. 15-16 timmar till. En konvoj är inte så snabb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in