Citat:
Croppad film.. men jag kan inte för mitt liv förstå hur alla ryssland-fans kan försvara sådant här skit https://www.youtube.com/watch?v=CBtttDIpkZE (far, son och deras hund dödade när de försöker fly kriget). Videon är nog borttagen snart, men de flesta av er har nog sett tillräcklig redan.
Man är antingen psykopat, fullständigt hjärntvättad eller jobbar för ryska staten om ens enda svar till alla dessa vansinniga äckliga brott är "MeN UsA dååå, vietnaaamkriget!! NATO!!!".
Jag säger det igen: de sanktioner som nu satts in är inte tillräckliga... det här måste kosta både Putler och Ryssland mycket mycket mycket mer. Gör det värt för ryssland att göra sig av med sin diktator, nu. Det här är bara försmaken på Rysslands krigsmaskin och fullständiga psykopati.
Man är antingen psykopat, fullständigt hjärntvättad eller jobbar för ryska staten om ens enda svar till alla dessa vansinniga äckliga brott är "MeN UsA dååå, vietnaaamkriget!! NATO!!!".
Jag säger det igen: de sanktioner som nu satts in är inte tillräckliga... det här måste kosta både Putler och Ryssland mycket mycket mycket mer. Gör det värt för ryssland att göra sig av med sin diktator, nu. Det här är bara försmaken på Rysslands krigsmaskin och fullständiga psykopati.
Jämförelsen USA-Ryssland blir lite infantil och jag förstår inte heller varför man ska kvitta krigsbrott mot varandra. Ja USA har massor på sitt samvete: bla olagliga invasioner och tortyr.
Men de brotten har nada att göra med det Putin gör nu.
Putin skriver ett helt eget kapitel i Europas historia.
Ett djupt dysfunktionellt kärnvapenland står nu mot den enade Västvärlden och fan vet om inte Ryssland faller sönder - igen. Det är en totalt instabil situation.
USA kan fö byta ledare. En spånskalle som Bush Jr kan flyttas från kärnvapnen. Putin är diktator. En extrem skillnad.
Det går överhuvudtaget inte att jämföra Ryssland och USA. Det är två olika planeter.