2022-03-01, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Croppad film.. men jag kan inte för mitt liv förstå hur alla ryssland-fans kan försvara sådant här skit https://www.youtube.com/watch?v=CBtttDIpkZE (far, son och deras hund dödade när de försöker fly kriget). Videon är nog borttagen snart, men de flesta av er har nog sett tillräcklig redan.

Man är antingen psykopat, fullständigt hjärntvättad eller jobbar för ryska staten om ens enda svar till alla dessa vansinniga äckliga brott är "MeN UsA dååå, vietnaaamkriget!! NATO!!!".

Jag säger det igen: de sanktioner som nu satts in är inte tillräckliga... det här måste kosta både Putler och Ryssland mycket mycket mycket mer. Gör det värt för ryssland att göra sig av med sin diktator, nu. Det här är bara försmaken på Rysslands krigsmaskin och fullständiga psykopati.

Jämförelsen USA-Ryssland blir lite infantil och jag förstår inte heller varför man ska kvitta krigsbrott mot varandra. Ja USA har massor på sitt samvete: bla olagliga invasioner och tortyr.

Men de brotten har nada att göra med det Putin gör nu.

Putin skriver ett helt eget kapitel i Europas historia.
Ett djupt dysfunktionellt kärnvapenland står nu mot den enade Västvärlden och fan vet om inte Ryssland faller sönder - igen. Det är en totalt instabil situation.

USA kan fö byta ledare. En spånskalle som Bush Jr kan flyttas från kärnvapnen. Putin är diktator. En extrem skillnad.

Det går överhuvudtaget inte att jämföra Ryssland och USA. Det är två olika planeter.
Citera
2022-03-01, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Tror jag inte heller på men det enda landet som sitter och klappar händerna just nu är USA! Dom har allt och vinna och inget att förlora så länge Putin inte går Mad Man och "trycker på knappen" Det här spelar US i händer som ingenting tidigare!

Det som sker i förlängningen är ju att Ryssland isolerarar sig helt från väst och ett tredjevärldskrig kan ta form. Att Ryssland var en integrerad del i Europa var ju en slags balans som nu håller på att lösgöras. Jag tror i mångt och myckat att det är summan av många tusental makthavares individuella beslut, känslor och slump som avgör mycket av världspolitiken. Inte nån "skuggregering" Även om det finns ett hundratal sådanna.
Citera
2022-03-01, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Men tror du Ukraina kan hålla emot 4-5 veckor till.

I allra högsta grad.
Ukraina har fått radar system, teknologi,vapen osv från oss i Sverige alltså inte det Ryssarna har.

Som ett exempel nu.
Skulle Ryssarna få för sig att komma till oss här i Sverige. Utanför Gotland hade våra ubåtar sänkt vartenda stål/träbåt från Kaliningrad som inte hade varit farbar i vatten även dom som är farbara.
Från luften, ja, du fattar själv, vårat försvar hade skickat robotar i oändlighet.

Så Ukraina har B-versionen av det vi i Sverige har. 5000 raketer till fronten från oss som ett exempel.
Vad tror du själv?
Citera
2022-03-01, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Korsfästningen har avfärdats som fake.

Som jag förstår det så har ingen domstol fört någon till rätta för krigsbrott där borta sen 2014. Men anklagelser och rykten finns det ju gott om av någon anledning. Inte bara från Ryssland, det är väst också som anklagat.

Om dom anklagelserna stämmer så är det som sagt väldigt rubbat att EU såhär pass lättvindigt öste vapen över Ukraina.

Det hjälper ju inte att man enkelt hittar svastikor och hakkors all over the place. Bara söka på ”azov” och du hittar hundratals bilder på detta och som sagt, vilken annan seriös statligt sponsrad militär hade tillåtits detta?

EU skickar nu stingers. Sverige skickar också vapen nu. När ser vi de första bilderna på nazister med hakkors stå och heila med svenska vapen? Kommer man lägga locket på och spela dumma eller kommer någon ifrågasätta Sveriges (och resten av världens) hållning mot nassar?
Senast redigerad av fr0g 2022-03-01 kl. 05:15.
Citera
2022-03-01, 05:11
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Hur stor tror ni risken är att Putin beordrar attacker mot de västerländska vapentransporter som är på väg in i Ukraina?
Som han agerar nu kan man inte utesluta att han väljer att bomba dom innan dom nått Ukrainskt territorium, dvs i Polen tex. Han måste ju vilja stoppa dom till varje pris innan dom kan sättas in mot den fordonskonvoj som är på väg mot Kiev.
Citera
2022-03-01, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
I allra högsta grad.
Ukraina har fått radar system, teknologi,vapen osv från oss i Sverige alltså inte det Ryssarna har.

Som ett exempel nu.
Skulle Ryssarna få för sig att komma till oss här i Sverige. Utanför Gotland hade våra ubåtar sänkt vartenda stål/träbåt från Kaliningrad som inte hade varit farbar i vatten även dom som är farbara.
Från luften, ja, du fattar själv, vårat försvar hade skickat robotar i oändlighet.

Så Ukraina har B-versionen av det vi i Sverige har. 5000 raketer till fronten från oss som ett exempel.
Vad tror du själv?
Jag har dålig koll på detta med vapensystem, men jag tycker det verkar konstigt att Ukraina skulle kunna hålla emot så länge till. Naturligtvis kommer det vara ett fortsatt motstånd men om t ex inte Ryssland intar större felen av Kiev inom de närmaste 14-15 timmarna skulle det göra mej häpen. Visst beskrivs den Ukrainska insatsen som heroisk, men e det en helt sann bild.
Citera
2022-03-01, 05:15
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Det som sker i förlängningen är ju att Ryssland isolerarar sig helt från väst och ett tredjevärldskrig kan ta form. Att Ryssland var en integrerad del i Europa var ju en slags balans som nu håller på att lösgöras. Jag tror i mångt och myckat att det är summan av många tusental makthavares individuella beslut, känslor och slump som avgör mycket av världspolitiken. Inte nån "skuggregering" Även om det finns ett hundratal sådanna.

Putin förstör nu Ryssland till en nivå som kommer drabba många, många oskyldiga. Detta är Putins krig, inte Rysslands.

Hoppet står nu till Putins närmaste som redan insett vad det är för galenskap Putin skapat, det är bara att titta på de klipp som har släppts från Putins administration när Putin försöker försvara och ”motivera” sina egna. Tomma ansiktsuttryck som vittnar om att de börjar inse faktum, Putin kommer omöjligtvis att komma ut ur detta helskinnad.

Edit:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...673d2fc2484667
Senast redigerad av calmsolution 2022-03-01 kl. 05:19.
Citera
2022-03-01, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille
Om man fördömer Ryssland tas alltid Nato upp. Man kan inte fördöma Ryssland för Nato har gjort värre saker. Kan man inte fördöma båda så som tex jag själv alltid gjort? Fördömer Putin lika mycket som jag fördömer globalistarmén Nato.

"muuh jag fördömer asså krig, mördandet av barn och öh.. asså.. alla sådana där jättedåliga grejer. Typ. Liksom."

På tal om helt meningslösa grejer, ja.
Vad är vitsen med att du går ut och ger ett public statement på ett internetforum om att du "fördömer" krig som folk ändå skiter i? Att vi alla får reda på att du är en helt genomgod användare nu för att du fördömer krig? Bravo! Vad fin du är, du har rätta värdegrunden!

Neger snälla. De flesta är nog liksom överens om att krig inte är så bra.
Sä faktum med att det är enbart totalt jävla efterblivet trams och det här är lika korkat när man ser politiker göra meningslösa uttalanden om hur man fördömer någon jävla terrorattack. Tar man för givet att folk är positiva till en terrorattack ifall man inte fördömer? Just sådana här meningslösa efterblivna saker bör det bli mindre av.

När man skippat sådan meningslöst trams så kan man gå vidare till viktigare frågor, som om reaktionerna och sanktionerna mot Ryssland står i proportion till det länder som USA har sysslat med i flera årtionden eller som när NATO bombade Serbien i månader. Och då kommer man naturligtvis fram till att det inte alls gör det utan endast är hyckleri och råder total jävla masspsykos just nu.

De hycklande idioterna som påstår sig bry om Rysslands muuh angrepp på Ukraina och civila är sådana som aldrig bryr sig annars, när det inte gynnar globohomo. Det är vad allt handlar om - hycklande idioter.
Citera
2022-03-01, 05:17
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...har Ryssland ens kvar några utbildade fallskärmssoldater nu?
Det måste vara lite Benny Hill-vinjetten på att först släppa enheter över Kiev för att ta flygplatsen, där de blir summariskt nedskjutna och tillfångatagna för det är vad som händer med ensamma fallskärmssoldater utan support. Man följer sedan upp detta med fler fallskärmsstyrkor som nu inte ens hinner hoppa ur planen, för Ukrainas luftförsvar är larmat och väl förberett.
https://twitter.com/AsaadHannaa/stat...99263119302660

Det är liksom bara en lång cirkus av snedsteg, amatörmässig planering och rena dumheter från den fantastiske KGB-agenten?

ukrainian-s-300-shot-down-two-il-76
https://www.globaldefensecorp.com/20...ne-helicopter/

Ryssarna måste väll veta vad Ukraina har för utr. ??
Helt galet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Som jag förstår det så har ingen domstol fört någon till rätta för krigsbrott där borta sen 2014. Men anklagelser och rykten finns det ju gott om av någon anledning. Inte bara från Ryssland, det är väst också som anklagat.

Om dom anklagelserna stämmer så är det som sagt väldigt rubbat att EU såhär pass lättvindigt öste över Ukraina med vapen.

Det hjälper ju inte att man enkelt hittar svastikor och hakkors all over the place. Bara söka på ”azov” och du hittar hundratals bilder på detta och som sagt, vilken annan seriös statligt sponsrad militär hade tillåtits detta?

EU skickar nu stingers. Sverige skickar också vapen nu. När ser vi de första bilderna på nazister med hakkors stå och heila med svenska vapen?

Ett jävla tjat om dessa så kallade "hemska nazister" i Azov. För att få lite perspektiv på det så är det alltså ett hundratal personer det rör sig om i ett land med 40 miljoner invånare.

Ett hundratal personer använder alltså Putin som svepskäl för att invadera ett helt land. Ungefär lika rimligt som om Ryssland skulle invadera Sverige och skylla på att det finns ett hundratal medlemmar i NMR här.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jämförelsen USA-Ryssland blir lite infantil och jag förstår inte heller varför man ska kvitta krigsbrott mot varandra. Ja USA har massor på sitt samvete: bla olagliga invasioner och tortyr.

Men de brotten har nada att göra med det Putin gör nu.

Putin skriver ett helt eget kapitel i Europas historia.
Ett djupt dysfunktionellt kärnvapenland står nu mot den enade Västvärlden och fan vet om inte Ryssland faller sönder - igen. Det är en totalt instabil situation.

USA kan fö byta ledare. En spånskalle som Bush Jr kan flyttas från kärnvapnen. Putin är diktator. En extrem skillnad.

Det går överhuvudtaget inte att jämföra Ryssland och USA. Det är två olika planeter.

2 fel gör inte 1 rätt, både USA och Ryssland har sina egna fel i detta helt klart! Jag är inget fan av varken US el Ryssland men vad folk och många i detta forum inte verkar förstå är att Ryssland än så länge har silkesvantarna på! När Putin inte får som han vill så kommer helvetet att braka lös! Än så länge har han bara skickat in lite kanonmat. Att Ukraina fortfarande finns kvar är ju bara för att Putin inte ännu beordrat full attack! När det sker så kommer detta att bli riktigt riktigt fult!

Han befogar trots allt över världens största eller andra största armé och världens största kärnvapen arsenal! Jag är ledsen men några MIG 29 or eller några SAS soldater från UK kommer inte att kunna göra någon skillnad i slutänden, när Putin kommer att trycka på så kommer det göra ont och Ukraina är lost. Antingen det eller 3e världskriget! Oavsett utkom, skrämmande!

EDIT: Putin och Ryssland har nu fuckat sig själva så hårt så det är All In eller ingenting, Putin kommer ALDRIG att ge med sig nu, inmålat i ett hörn och det tack vare US och EU´s ställningstagande till detta! Verkar som många har glömt hur korrupt Ukraina verkligen är! Men nu så är Ukraina både EU och NATO material! Men tyvärr, tärningen är kastad! Nu måste Putin bort helt enkelt!
Senast redigerad av Flaklypan 2022-03-01 kl. 05:22.
Citera
2022-03-01, 05:19
Medlem
Mayahems avatar
Konvojen är just nu 64 km lång.
Hur ska det här sluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem