2022-03-01, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Tyvärr tror jag att den stora attacken mot Kiev börjar imorgon kväll efter utegångsförbudets införande. Det kommer att bli blodigt med stora förluster på bägge sidor. Ukrainsk militär positionerar sig naturligtvis också och förbereder sig.

Ett krig i stadsmiljö kommer att innebära många civila offer framförallt om man använder granateld och missiler. Men Putin har nu dragit det här så långt så att han känner att han inte har något annat val för att inte tappa ansiktet helt.

Allt ansvar ligger på Putin, det ryska folket kan omöjligtvis stå bakom detta men de kommer drabbas hårt av konsekvenserna från Putins beteende. Jag lider med alla oskyldigt involverade människor, även ryska soldater som inte vill mörda sina vänner och bröder.
Nja nu börjar det bli svårt. Slår man en ring runt Kiev och på så sätt hindrar flykt ut ur staden samtidigt som man går in i staden då blir det kymigt för dom som är i byggnaderna. Då tror jag inte man håller ut länge. Går ryssarna systematiskt tillväga och inte stressar utan tar byggnad för byggnad då blir det trångt till slut. Vad är då värdet att sitta i ex en tvåa i ett höghus inträngd med ett vapen och där envetet hålla fast att dö för sitt land.

Det blir ju också på sitt sätt ett självmord utan egentlig mening. Så länge man var ute på fälten och höll ryssarna stången då var det väl några positiva vibbar .Men nu? Vad var det Hitler sa? - Alles ist verloren . Allt har sitt slut och den tiden rycker tyvärr nu allt närmare för Ukrainarna i detta krig.
Citera
2022-03-01, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Putin förstör nu Ryssland till en nivå som kommer drabba många, många oskyldiga. Detta är Putins krig, inte Rysslands.

Hoppet står nu till Putins närmaste som redan insett vad det är för galenskap Putin skapat, det är bara att titta på de klipp som har släppts från Putins administration när Putin försöker försvara och ”motivera” sina egna. Tomma ansiktsuttryck som vittnar om att de börjar inse faktum, Putin kommer omöjligtvis att komma ut ur detta helskinnad.

Jag kan för lite om rysslands politik för att säga att du har rätt eller fel om hur Putins underordnade känner inför honom som ledare. Att han har höga ambitioner att uttöva en absolut makt och göra Ryssland till en stormakt igen är uppenbart. Jag gillar inte Putin. Men att attackera honom som person är som att attackera en präst när det är kyrkan det är fel på.
Citera
2022-03-01, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag har dålig koll på detta med vapensystem, men jag tycker det verkar konstigt att Ukraina skulle kunna hålla emot så länge till. Naturligtvis kommer det vara ett fortsatt motstånd men om t ex inte Ryssland intar större felen av Kiev inom de närmaste 14-15 timmarna skulle det göra mej häpen. Visst beskrivs den Ukrainska insatsen som heroisk, men e det en helt sann bild.

Städer kan nog Ryssland ta men övergripande kontroll över Ukraina uppnås aldrig. Detta blir ryssarnas Irak.
Citera
2022-03-01, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ett jävla tjat om dessa så kallade "hemska nazister" i Azov. För att få lite perspektiv på det så är det alltså ett hundratal personer det rör sig om i ett land med 40 miljoner invånare.

Ett hundratal personer använder alltså Putin som svepskäl för att invadera ett helt land. Ungefär lika rimligt som om Ryssland skulle invadera Sverige och skylla på att det finns ett hundratal medlemmar i NMR här.
Putins svepskäl e naturligtvis felaktigt. Däremot e Azovbataljonen underställd inrikesministeriet. Det e knappast så att svenska myndigheter skulle använda sej av NMR så detta med Azov säjer trots allt en del om Ukraina.
Citera
2022-03-01, 05:23
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
I allra högsta grad.
Ukraina har fått radar system, teknologi,vapen osv från oss i Sverige alltså inte det Ryssarna har.

Som ett exempel nu.
Skulle Ryssarna få för sig att komma till oss här i Sverige. Utanför Gotland hade våra ubåtar sänkt vartenda stål/träbåt från Kaliningrad som inte hade varit farbar i vatten även dom som är farbara.
Från luften, ja, du fattar själv, vårat försvar hade skickat robotar i oändlighet.

Så Ukraina har B-versionen av det vi i Sverige har. 5000 raketer till fronten från oss som ett exempel.
Vad tror du själv?

Sverige skall inte skicka några raketer till U.
Citera
2022-03-01, 05:24
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ett jävla tjat om dessa så kallade "hemska nazister" i Azov. För att få lite perspektiv på det så är det alltså ett hundratal personer det rör sig om i ett land med 40 miljoner invånare.

Ett hundratal personer använder alltså Putin som svepskäl för att invadera ett helt land. Ungefär lika rimligt som om Ryssland skulle invadera Sverige och skylla på att det finns ett hundratal medlemmar i NMR här.

Det är nog inte många, även i Ryssland, som köper Putins propaganda. Många ryssar har familj och vänner i Ukraina och vet naturligtvis att dessa inte är nazister.

Än så länge håller Putin sitt eget folk i schack, men när hans närmaste inser faktum av konsekvenserna kommer Putin att falla. Det är nog tyvärr det enda vi kan hoppas på just nu, så länge Putin sitter kvar kommer alla att drabbas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
De hycklande idioterna som påstår sig bry om Rysslands muuh angrepp på Ukraina och civila är sådana som aldrig bryr sig annars, när det inte gynnar globohomo. Det är vad allt handlar om - hycklande idioter.

Det är du som är idioten här som inbillar dig att Putin är din vän, bara för att globohomo inte är det. Du låtsas vara en motståndare till globohomo, men ändå är du här, och försvarar och hyllar ett pågående krig och mord på vita européer i ditt direkta närområde. Tvi...
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Det som sker i förlängningen är ju att Ryssland isolerarar sig helt från väst och ett tredjevärldskrig kan ta form. Att Ryssland var en integrerad del i Europa var ju en slags balans som nu håller på att lösgöras. Jag tror i mångt och myckat att det är summan av många tusental makthavares individuella beslut, känslor och slump som avgör mycket av världspolitiken. Inte nån "skuggregering" Även om det finns ett hundratal sådanna.

Jag gjorde en EDIT på min post för att utveckla lite, läs den så hörs vi sen...
Citera
2022-03-01, 05:25
Medlem
JagAxelochVladimirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Städer kan nog Ryssland ta men övergripande kontroll över Ukraina uppnås aldrig. Detta blir ryssarnas Irak.
Putin kan nog sälja av en bit av Ukraina till Kina som täcker sanktionerna och kostnaderna för kriget.
Eller varför inte Moldavien... Skulle han fått bra betalt för så att Kina kan leverera sina produkter rakt in i EU.
Citera
2022-03-01, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
"muuh jag fördömer asså krig, mördandet av barn och öh.. asså.. alla sådana där jättedåliga grejer. Typ. Liksom."

På tal om helt meningslösa grejer, ja.
Vad är vitsen med att du går ut och ger ett public statement på ett internetforum om att du "fördömer" krig som folk ändå skiter i? Att vi alla får reda på att du är en helt genomgod användare nu för att du fördömer krig? Bravo! Vad fin du är, du har rätta värdegrunden!

Neger snälla. De flesta är nog liksom överens om att krig inte är så bra.
Sä faktum med att det är enbart totalt jävla efterblivet trams och det här är lika korkat när man ser politiker göra meningslösa uttalanden om hur man fördömer någon jävla terrorattack. Tar man för givet att folk är positiva till en terrorattack ifall man inte fördömer? Just sådana här meningslösa efterblivna saker bör det bli mindre av.

När man skippat sådan meningslöst trams så kan man gå vidare till viktigare frågor, som om reaktionerna och sanktionerna mot Ryssland står i proportion till det länder som USA har sysslat med i flera årtionden eller som när NATO bombade Serbien i månader. Och då kommer man naturligtvis fram till att det inte alls gör det utan endast är hyckleri och råder total jävla masspsykos just nu.

De hycklande idioterna som påstår sig bry om Rysslands muuh angrepp på Ukraina och civila är sådana som aldrig bryr sig annars, när det inte gynnar globohomo. Det är vad allt handlar om - hycklande idioter.
Jag är tredjepositionist så du kan ju dra dina egna slutsatser. Vad som är onödigt är ditt skolskjutarmanifest till svar på ett enkelt påstående. Du framstår som lätt handikappad.
Citera
2022-03-01, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
2 fel gör inte 1 rätt, både USA och Ryssland har sina egna fel i detta helt klart! Jag är inget fan av varken US el Ryssland men vad folk och många i detta forum inte verkar förstå är att Ryssland än så länge har silkesvantarna på! När Putin inte får som han vill så kommer helvetet att braka lös! Än så länge har han bara skickat in lite kanonmat. Att Ukraina fortfarande finns kvar är ju bara för att Putin inte ännu beordrat full attack! När det sker så kommer detta att bli riktigt riktigt fult!

Han befogar trots allt över världens största eller andra största armé och världens största kärnvapen arsenal! Jag är ledsen men några MIG 29 or eller några SAS soldater från UK kommer inte att kunna göra någon skillnad i slutänden, när Putin kommer att trycka på så kommer det göra ont och Ukraina är lost. Antingen det eller 3e världskriget! Oavsett utkom, skrämmande!

EDIT: Putin och Ryssland har nu fuckat sig själva så hårt så det är All In eller ingenting, Putin kommer ALDRIG att ge med sig nu, inmålat i ett hörn och det tack vare US och EU´s ställningstagande till detta! Verkar som många har glömt hur korrupt Ukraina verkligen är! Men nu så är Ukraina både EU och NATO material! Men tyvärr, tärningen är kastad! Nu måste Putin bort helt enkelt!

Ja ingen kommer att backa. Detta krig blir långt.
Ukraina är knappast perfekt men står det mellan Ryssland och Ukraina har jag inte svårt att välja sida.
Det Putin gör nu är totalt vansinne.
Citera
2022-03-01, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Syclone71
Det som gör att Ukraina kan hålla emot mycket längre än vad Sverige hade kunnat är den större befolkningen. Hade inte spelat avgörande roll hur mycket vapen Nato än pumpat in i Sverige.
Vem skulle bära alla granatkastare...? Folk i Fas 3, från psyket och Samhall...

Vi är ett Neutralt land.

Ingen skulle få för sig att komma åt oss som land i krig. Jag är ingen miljömupp eller Sosse men inget land har den staken att ens tänka tanken att starta krig med oss i Sverige.

Det landet finns inte. Vi ligger där vi ligger och har väldigt många länder med oss. Vi kommer alltid vara ett land i fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in