Citat:
Nja nu börjar det bli svårt. Slår man en ring runt Kiev och på så sätt hindrar flykt ut ur staden samtidigt som man går in i staden då blir det kymigt för dom som är i byggnaderna. Då tror jag inte man håller ut länge. Går ryssarna systematiskt tillväga och inte stressar utan tar byggnad för byggnad då blir det trångt till slut. Vad är då värdet att sitta i ex en tvåa i ett höghus inträngd med ett vapen och där envetet hålla fast att dö för sitt land.Tyvärr tror jag att den stora attacken mot Kiev börjar imorgon kväll efter utegångsförbudets införande. Det kommer att bli blodigt med stora förluster på bägge sidor. Ukrainsk militär positionerar sig naturligtvis också och förbereder sig.
Ett krig i stadsmiljö kommer att innebära många civila offer framförallt om man använder granateld och missiler. Men Putin har nu dragit det här så långt så att han känner att han inte har något annat val för att inte tappa ansiktet helt.
Allt ansvar ligger på Putin, det ryska folket kan omöjligtvis stå bakom detta men de kommer drabbas hårt av konsekvenserna från Putins beteende. Jag lider med alla oskyldigt involverade människor, även ryska soldater som inte vill mörda sina vänner och bröder.
Ett krig i stadsmiljö kommer att innebära många civila offer framförallt om man använder granateld och missiler. Men Putin har nu dragit det här så långt så att han känner att han inte har något annat val för att inte tappa ansiktet helt.
Allt ansvar ligger på Putin, det ryska folket kan omöjligtvis stå bakom detta men de kommer drabbas hårt av konsekvenserna från Putins beteende. Jag lider med alla oskyldigt involverade människor, även ryska soldater som inte vill mörda sina vänner och bröder.
Det blir ju också på sitt sätt ett självmord utan egentlig mening. Så länge man var ute på fälten och höll ryssarna stången då var det väl några positiva vibbar .Men nu? Vad var det Hitler sa? - Alles ist verloren . Allt har sitt slut och den tiden rycker tyvärr nu allt närmare för Ukrainarna i detta krig.