2022-03-01, 09:55
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Länka gärna källa.

Utan personliga påhopp...

Du är lika ostabil som herr putler.
.

Personliga påhopp? Som när du skriver rysstroll?

Om man har förmåga att läsa så verifierar man det jag skriver.

Och du avslutar med ett påhopp. Arabknullare.
Citera
2022-03-01, 09:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nähe?

Enligt dig å dina kompanjon har aldrig Ryssland varit starkare ekonomiskt.

?

Vad pratar du om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
När har han klusterbombat någon? Jag har då inte sett det någonstans i alla fall.
Igår under fredsförhandlingar. HÄNG MED!

Första googleresultatet ---- > https://www.dailymail.co.uk/news/art...BS-attack.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Skickar man in lumpen killar med ca 3 månaders träning under hot om fängelse eller kula i huvudet utan att ens ge dem sanningen så kan man nog inte förvänta sig mera. Om det nu är sanningen så är det bara så sjukt patetiskt, skamligt och visar tydligt på hur Putin mår i skallen.

Bästa är att Ukraina kan använda sig av dessa.

" Detta är Rysslands modernaste förbandssatta stridsvagn, men inte ens där kände stridsvagnsbesättningen för att stanna kvar. Förhoppningsvis tas de två vagnarna över av Ukraina, som bör kunna hantera dem, då de är upphottade T-72or."

https://cornucopia.se/2022/03/uppdat...comment-611618
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu är ju denna så jävla stor men strategiskt bombar man dessa först och främst fram och bak för att skapa en sorts ficka då blir framryckning framåt och bakåt omöjlit utan stora insatser på att börja på röja väg under artilleri beskjutning något som aldrig är roligt.

Var är "Ghost" när man behöver honom... åfan, var han inte på riktigt. Bara propaganda från en flyguppvisning ett par år sedan?
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Ok, förstår, kan bankerna få slut på pengar så ryssarna inte kan plocka ut sina Rubel eller kommer inte ryssarnas kontokort funka?

Ryssland är inte som Sverige. Många föredrar att ha cash på fickan och utanför storstäderna är det inte säkert att du klarar dig med bara kort. En farhåga är det införs begränsningar i hur mycket man får ta ut och ett ännu värre scenario är att bankerna går i konkurs, i ett sådant här krisläge finns inga garantier på att ens pengar är säkra.

Jag hade definitivt försökt få ut så mycket jag bara kunde i cash (och köpa något mer inflationsbeständigt, typ guld).
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Under andra världskriget var det väl ännu värre. De som retirerade blev avrättade.

De ryska pojksoldaterna har ju pratat om precis det, de hotar oss med att bli skjutna eller fängelse med 15-25år om vi deserterar & sedan återvänder hem. Jag har absolut inga belägg för att det ska ha skett, om det är sant eller om det är folk som ljuger för att ukrainarna ska vara snälla mot dem, eller för att ukrainarna tvingar dem framför kameran, det vet jag inte.

Dock så är det en stor skillnad, Nazisterna vad ända framme vid Moskva och hade dödat miljontals ryssar. Nu gör ryssen detta inte för sin överlevnad utan under ett anfallskrig. Jämförelserna med andra världskriget funkar i princip aldrig i denna konflikt för den är väldigt annorlunda.
Citera
2022-03-01, 09:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ok men de kommer Ukraina aldrig att gå med på!
Varför går inte Ukraina med på dessa 2 enkla krav? Vad vinner de på det?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
När har han klusterbombat någon? Jag har då inte sett det någonstans i alla fall.
Det cirkulerar videos på nätet. Jag postade lite länkar igår.
Citera
Medlem
Inte mkt då finns så mkt container båtar
Men skulle alla de däremot sluta då kan det bli tufft men Ryssland har sina egna container båtar och finns redare som struntar i konflikten och räknar ist vad de får.

Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Maersk stoppar ryska containrar.

enligt Ekstradsbladet stoppar Maersk all sjöfart till ryssland och gäller alla ryska hamnar.

kan det påverka Ryssland nämnvärt ?
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ukrainas desperara försök till skrämselpropaganda för att försöka verka "starka" (ringa runt till stadschefer och böna och be om hjälp som en liten bitch) är skrattretande.

Självklart kommer inga länder att offra sina flygplan och piloter. Den tiden och summan det kostar att köpa ett flygplan och utbilda en pilot kan vi bara gissa oss till.

Men det är utan tvekan stora kostnader att godhetsknarka bort.

Önsketänkande från dig och dina gelikar.

Ukrainarna har ju självklart egna stridspiloter som kan hantera dessa plan.
Citera
2022-03-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kan nog inte komma tillräckligt nära. Ryssland kontrollerar området runt vägen. De måste ha tillräckligt med trupper på rätt plats för att göra ett större anfall in i rysk-kontrollerade områden för att anfalla konvojen.
Så kan det säkert vara. Har inte själv någon riktig koll på räckvidden på diverse raketgevär och liknande. Skulle däremot Ukraina kunna använda sig av stridsflyg så vore förstås saken en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in