2022-03-01, 10:03
Medlem
okok1s avatar
Citat:
An adviser to Ukraine President Volodymyr Zelenskiy said Russia was deliberately shelling cities, including residential areas and civilian infrastructure, to spread panic among Ukrainians.

“The veil has come down. Russia is actively shelling city centres, launching direct missile and artillery strikes on residential areas and administration sites,” said Ukrainian presidential adviser, Mykhailo Podolyak.

https://www.theguardian.com/world/li...nvasion-update
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Bästa är att Ukraina kan använda sig av dessa.

" Detta är Rysslands modernaste förbandssatta stridsvagn, men inte ens där kände stridsvagnsbesättningen för att stanna kvar. Förhoppningsvis tas de två vagnarna över av Ukraina, som bör kunna hantera dem, då de är upphottade T-72or."

https://cornucopia.se/2022/03/uppdat...comment-611618

Ska bli intressant efter kriget när historier från tusentals ryssar kommer fram efter Putins media blockad är över.

Antingen så drar de för drivmedel & förnödenheter inte kommit fram. Sjukt att ryssen sträckt ut sina linjer så långt på så kort tid & inte får fram material, de har ju inte plöjt sig genom Ukraina från öst till väst precis. Soldaterna kan ju inte stanna vid tanken utan ammunition, mat, vatten. Putin kanske gjorde en Napoleon och glömde vinterkläderna?

Jag hoppas dock att soldaterna kände, va fan är det här, detta är inte mitt krig, i am out!
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
man blir ju galet nyfiken på att se börsen verkligen kommer krascha eller mest bli skakis i Moskva.
Jo det är spännande. Den rasade 33% i torsdags och sen dess har sanktionerna bara blivit tuffare. Är ner 46% sen årsskiftet.
Likaså har rubelns värde fallit dramatiskt. Ryska riksbanken kände sig nödgade at höja upp räntan till 20% i försök att hindra folk från att överge den.

Så.. .. ser tufft ut för moskvabörsen.

Mvh
Citera
2022-03-01, 10:04
Medlem
L3nn4rts avatar
"Hackergruppen Anonymous har förklarat krig mot Ryssland & hotar med att konfiskera alla ryssars banktillgångar den 3/3 om inte Putin lämnar Ukraina."
Citera
2022-03-01, 10:04
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.theguardian.com/world/li...nvasion-update

Ja och Ukraina har placerat sina styrkor inne i städer.
Citera
2022-03-01, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast det där stämmer inte har vi redan kommit fram till i tråden.
https://www.politico.com/news/2022/0...-jets-00012560

Länka gärna motbevis.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad är anledningen till Minsk-avtalen….???

Anledningen var kriget mellan Kiev och Donetsk och Luhansk, som förklarade sig självständiga. Minsk-avtalet från 2015 var en överenskommelse om vapenvila och samtal för att lösa konflikten.
Kiev bröt mot avtalet, Zelensky har t o m deklarerat att han inte tänker prata med separatisterna. Det är 4 miljoner människor det handlar om och tydligen har Väst ignorerat deras situation och media har dolt det.
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det viktigaste: stöder du den ryska invasionen?
Jag stöder de ryska kraven såsom de har framställts i förhandlingarna. Kraven var fullt rimliga och man hade kunnat komma överens, det är min övertygelse. Men Väst ville inte.

Detta tolkar givetvis Ryssland som att Väst vill ha ett Ukraina som är fientligt till Ryssland. Det kan man ju se som en krigsförklaring, eller hur?
Jag kan inte se hur Ryssland kunde ha agerat annorlunda.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag förstår inte hur Ukraina ens ska kunna få upp dem i luften.

Sedan är det frågan om piloter även, har man tillräckligt utav dessa som fortfarande håller måttet ?
Citera
Medlem
VISA och MASTERCARD blockar ryska bankkort rapporterar TT.

jobbigt för ryssarna eller har dom andra kort..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Ja och Ukraina har placerat sina styrkor inne i städer.
Ja de brukar man väl göra när man blir invaderad???
Citera
2022-03-01, 10:06
Medlem
Skillnaden är att jag inte snackar skit om ngn av dessa...jag säger inte att Ukraina /Ryssland president är svaga etc etc , säger inte deras generaler är några fyllon

Jag kommet inte slåss för varken Ryssland eller Ukraina men jag skriver inte heller ",vi måste skicka trupper " bla bla för om jag säger det så till skillnad från Er är jag en av de "trupper"

Är inte ngn kändis som skulle flytta till Kanada om Trump vann - sägare

en jävla skillnad eller hur vännen

Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Lustigt att du skriver lika uselt och med samma stil som den du berömde....
Ska du själv ner och slåss, eller är du en skrivbordskrigare?
Citera
2022-03-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
"Hackergruppen Anonymous har förklarat krig mot Ryssland & hotar med att konfiskera alla ryssars banktillgångar den 3/3 om inte Putin lämnar Ukraina."

kommer dom ens lyckas med det ?
hörde att dom inte är så vassa längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in