2022-03-01, 13:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så inga ryska soldater har smart telefon och kan kolla internationella nyheter?
Nej; beslagtogs innan invasionen.
Citera
2022-03-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Varför tar du inte upp Rysslands näst största export Malm metaller och ädelstenar?
Att Ryssland sitter på enorma fyndigheter.

Jag förstår att ukrainare, balter och en och annan dåligt insatt svensk vill att Ryssland är som de själva, ,en agral bakgård fyllt av underliga kretiner med en usel impulskontroll och noll hyfs där endast stora mängder vete har gjort Ryssland något lite rikare och mer utvecklat men bara lite ytterst lite ja faktiskt inte alls! Stort land många bullar, ja så enkelt!

Lite om EU:s stora framtidslöfte, det boomande Ukraina:

Ukraine’s Top 10 Exports

RANK UKRAINE EXPORT GOODS 2020 VALUE (US$) 2019-20
1 Sunflower/safflower/cotton seed oils $5,319,357,000 +24.5%
2 Corn $4,883,689,000 -6.4%
3 Iron ores, concentrates $4,239,318,000 +24.8%
4 Wheat $3,595,472,000 -1.7%
5 Iron or non-alloy steel products (semi-finished) $2,750,308,000 -3.8%
6 Hot-rolled iron or non-alloy steel products $1,599,135,000 -17.7%
7 Insulated wire/cable $1,350,850,000 -7.8%
8 Miscellaneous oil cakes $1,178,766,000 +16.4%
9 Rape/colza seeds $1,007,019,000 -21.5%
10 Pig iron $92

Man ser här tydlig att jag har rätt om kretinerna, så som VI har det så även Ryssland!
Det är därför som jag undanber mig kretinerans lektioner om omvärlden. 😉

Inga vägar till Kina?
https://www.cbsnews.com/news/russia-...te-2019-11-29/

Som sagt..

Exakt, Ryssland är ett ofantligt rikt land.

Samtidigt har man en BNP per capita på 11 000:- USD. Estland har 20 000:- och Sverige en bit över 50 000:-. Vitryssland har 4 000:- USD per capita.

Ryska medellivslängden för män ligger på 64 år. I Estland är den en bra bit över 70.

Om Putte var seriös med att ”rädda liv” skulle han dra ner på guldkranar i sitt Palats och satsa lite på sjukvården. Puttes bästa kompis är violinist, och har en förmögenhet på 3,5 miljarder kronor. Tre komma fem miljarder kronor. Jkl vad han måste ha spelat fiol. 😂
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så IS propaganda på Youtube är ok med dig?

Ok, förstår..

ISIS är en dödskult som söker efter armageddon. Putin har blivit en diktator (statsledare) över en erkänd nation som gillar "livets goda".

Blir lite för mycket äpplen och päron jämförelse enligt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De har hotat Sverige flera gånger, de är absolut en fientlig aktör som behöver röjas undan.
Åk och kriga då. Nu har du ju chansen, Ukraina välkomnar alla frivilliga.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Putin ville i december ha löften från Nato att göra omfattande tillbakadraganden från Östra Europa. Vad jag förstått är det också kopplat till de muntliga löften som gavs på 90-talet och som finns dokumenterade i transkriberingar och minnesanteckningar även i USA. Men har inte sett det själv på något foto. Bara läst debattörer i olika länder ta upp det i artiklar. Men det var inga juridiskt bindande avtal.

Vilka debattörer? Vilka artiklar? Jag skulle gärna vilja se dessa transkriberingar om de nu ens existerar. Vilket jag inte tror att dem gör.

Citat:
Så Putin vill baserat på det att Nato skulle ge löften att dra sig tillbaka från Östra Europa. Löftena i sig var ju väldigt orimliga men det kanske var så att han vile börja förhandla där. Vad vet jag.

Putin verkar inte förstå att hans agerande gynnar Nato genom att fler vill gå med. Men Nato-vurmare verkar inte heller förstå att deras agerande provocerar Putin. Så det är en ond cirkel... Och då Putin agerar som han gör ser det inte ljust ut.

Vill länderna i Östeuropa som är med i NATO att de drar sig tillbaka? Ska inte de själva få bestämma det tycker du? Hade någon kunnat lita på NATO igen om de bara sparkar ut länder som varit ockuperade och förtryckta i decennier om inte århundraden?

Art Putin är paranoid och maktgalen är inte ett argument för ett minskar försvarssamarbete i världen. Tvärtom.
Citera
2022-03-01, 13:08
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Många dör, men det är långt kvar innan kriget eskalerat till att det blir hundratusentals döda.

Men vi får se, det kan gå snabbt, väldigt snabbt när det eskalerar och det är Putin som sitter på beslutet som kommer att leda till extremt höga dödstal.

Putin? Skojar du med mig? Han har för fan gått ut i media och bett ukrainska armén lägga ner vapnen, garanterat säkra korridorer och att man gör allt för att undvika dödlig konflikt. Idiot.

Det är snarare Zelinskyj som hetsar, styrd av globalist hororna. Skickar ut civila med vapen.

Sen kommer väst och pumpar in ännu mer vapen.

Sanslöst jävla resonemang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.theguardian.com/world/li...nvasion-update

Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Det är väl klart som fan att ryssarna vinner till slut, allt annat vore helt osannolikt. Tyvärr!
Putin kommer ändå att vara den stora förloraren, det känns ändå bra.

Jag tycker inte man ska räkna ut Ukraina än. Håller de emot tillräckligt länge kan man hamna i en situation där angreppet blir för dyrt för Ryssland och Putin tvingas dra tillbaka av ekonomiska och inrikespolitiska skäl.

Alldeles oavsett, att på lång sikt ockupera och kontrollera Ukraina kommer naturligtvis vara omöjligt och mycket kostsamt för Putin. Väst kommer att pumpa in pengar i det urkainska motståndet och inte erkänna en putinkontrollerad regim som legitim.

Vid en ockupation skulle man t.ex. kunna understödja frihetskämpar som dödar civila ryssar och sabotera den civila infrastrukturen. Allt för att göra den illegala ockupationen så dyr som möjligt för kolonisatörerna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
https://www.youtube.com/watch?v=4_BV...channel=TheSun

Ryska trupper nere till vänster, va?
Fatta att vara ryss och se civila bilar åka förbi en. Man lär ju vara på helspänn eftersom judejuntan uppmanar till attacker med molotov cocktails.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Tjeckiens överåklagare hotar sina medborgare med upp till 3 års fängelse om dom uttrycker stöd för Ryssland på sociala medier.
Skrattretande men det är så fascisterna som är globalisterna arbetar. Åsikter är bra så länge dom är MINA. Fuck off.
https://summit.news/2022/03/01/czech...-social-media/

Det märks ju varifrån dina åsikter kommer:
https://mediabiasfactcheck.com/summit-news/
Citera
2022-03-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag har sagt det förut: operationen i Ukraina är en fråga om den ryska nationens existens. Det är så Ryssland ser det och det är därför så vi måste se det. En del ledare i Väst fattar (säger dock inget offentligt), men den breda allmänheten tror att Putin är en galning som blivit än tokigare. Men vad finns att säga om det, mer än att allmänheten i Sverige och i övriga Väst är hjärntvättad.

Alltså, i en existentiell konflikt finns inget pris som inte kan betalas för Ryssland och det ryska folket. I Ukraina blir priset inte speciellt högt, i ww2 blev det mycket högt – men det betalades och ingen säger att det var för högt. Moder Ryssland överlever alltid.

Skulle snarare säga att det är ett hot mot det Ryska Imperiet. Som nationalstat skulle Ryssland klara sig fint.

Visst, jag håller med om att väst har gjort väldigt många snedsteg i 30 år som underminerat det internationella systemet. Det förklarar, men rättfärdigar på intet sätt Rysslands agerande.

Ryssland behövs i en anti-kinesisk allians, vägen dit är att Putinisterna faller på eget grepp - hoppas jag. Rent krasst är det inte bara en fördel för väst, utan även för Kina; Hjälper Ryssland till att balansera ut Kina så blir hotet från landet och således behovet av anti-kinesiskt agerande mindre.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-03-01 kl. 13:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ukraina lyssnar inte på Ryssland = konsekvens , Ryssland ser till nu att de lyssnar igen, vare sig rätt eller fel
Och Ryssland lyssnar ju inte på omvärlden och kommer därmed att så länge som detta pågår få skörda frukterna.
Oljebolagen Shell och BP har gjort sig av med sina ryska oljeinnehav.
Volvo har stängt ned en fabrik i Ryssland.

Putin har omyndighetförklarat sig och legitimiteten hos sin administration.
I slutet av dagen kommer han och hans närmste att få stå till svars inför olika internationella domstolar. All världens pissrännor mynnar nu på Putins huvud och hans dagar som aktad internationell ledare är över.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Ukraina är ett hot mot Ryssland om landet allierar sig med USA.
Nej. Bara i ryssarnas små råtthjärnor. Både Ukrainare och nordamerikaner vill leva sina liv som vanligt. Det är Ryssland som är hotet. Beviset ser vi nu när ryska råttor spränger Ukrainska barn i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in