2022-03-01, 13:22
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
"Genom sin fredliga invasion försökte den ädle Putin göra allt för att undvika dödsfall."
Den fredsbevarande ryska invasionshären fredsbombar det fredliga landet Ukraina till fred.
Citera
2022-03-01, 13:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
*Kyiv heter det på Ukrainska och numera även på svenska.
Ryska är inte tillåtet på Flashback.

Därför använder jag svenska, inte påhittat nyspråk som PK-maffian alltid svänger sig med. Har du sytt några Prideflaggor som du kan skicka till Kiev?
Citera
2022-03-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag tror faktiskt inte på det.

De får försöka, många av deras tidigare lydstater är ju medlemmar, så om Putin smörar och suger lika hårt som För Handelsavtalen med EU så är han säkert välkommen.

Nu är det nog kört, i bägge delarna...
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan nån seriöst förklara för mig varför alla säger detta är det värsta Europa upplevt sen WW2 ..glömmer man Jugoslavien kriget helt och hållet?

Hela EU är inblandat. Tredje världskrig är tyvärr snart ett faktum.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, jag är övertygad om att allt snack från Ryssland om splittring i Ukraina och av nazister förtryckta ukrainare är enbart propaganda. Någon splittrad befolkning och ett stort välkomnande hade Putin knappast trott på.

Jag tror att han trodde sig få med vissa militära fraktioner.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det är givetvis olyckligt men därför måste civila fly ett krigsdrabbat land. Inte användas som mänskliga sköldar.

Vad babblar du om? Kan väl inte se dom som mänskliga sköldar bara för att de bor där?
Citera
2022-03-01, 13:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
USA kan placera en miljon atombomber i Ukraina. Det get Ryssland fortfarande ingen rätt att gå in där. Dumhuvud.

Det håller jag med om men väst ansvarar faktiskt i att förstå att Ryssland inte tänker så eller hur. Ryssland har sitt sätt att tänka vad vi än säger då kan inte vi i väst strunta i det sedan bli chockad av konsekvensen.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Den fredsbevarande ryska invasionshären fredsbombar det fredliga landet Ukraina till fred.
Bush själ är nu inne i Putins med den retoriken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kan nån seriöst förklara för mig varför alla säger detta är det värsta Europa upplevt sen WW2 ..glömmer man Jugoslavien kriget helt och hållet?

Jugoslavienkriget riskerade aldrig att bli en internationell säkerhetspolitik och militär konflikt. Annars var det naturligtvis lika illa för dem som drabbades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hetsar? Aha du menar när han mobiliserade vid ryska gränsen och sen gick in i landet och besköt allt han såg. Du menar den hetsen?

i ett land som inte är hans och inte kan bestämma över.
Citera
2022-03-01, 13:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Fatta att vara ryss och se civila bilar åka förbi en. Man lär ju vara på helspänn eftersom judejuntan uppmanar till attacker med molotov cocktails.

Nazistjudenarkomanerna menar du? Hört de är downisar också.

Men i alla fall, sitter man i ett pansarfordon i ett främmande land man attackerar, då får man nog räkna med att nån kastar bensinbomber på en. Men ja, helspänn är det nog.
Citera
2022-03-01, 13:25
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Alla döda ukrainare är blod som judejuntan I Kyiv har på sina händer.
Kiev säger vi i Sverige. Kyiv är på ryska.

Intressant idé att de ryska små invasionsråttorna inte har någon skuld i att de skickar klusterbomber in i bostadsområden i Kiev. Alltid någon annans fel – klassisk för ryssar att alltid skylla på någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in