2022-03-02, 16:55
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du är alltså emot yttrandefrihet?

Den enorma mängd han lagt ner och alla dokument han hittat, vittnesmål och resor renderade i något han ville dela med sig av så folk får skaffa sig en egen uppfattning.

Lite så det ska funka liksom, oavsett vad man själv tycker.

Gillar inte bakåtsträvande men det är tyvärr definitionen 2022.

Nu håller jag personligen inte med om mycket av det Irving påstår och har haft häftiga diskussioner om just detta som faktiskt slutat i samförstånd eller nya perspektiv.

Utan det är vi alla dömda.

Tycker du att IS ska få sprida sin propaganda fritt i Sverige också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Inga ukrainare har sprängt något tåg. Däremot sprängde vitryssar huvudkontrollstationen i Baranavitjy, så att transporten inte kunde börja rulla. Som jag sagt tidigare i tråden finns vitryska soldater och sabotörer på ukrainas sida, det här var deras verk.

https://youtube.com/watch?v=m2g0UWnrFbI

Är det fake?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Den ukrainska armén har slagit ut ett stort tåg med bränsle från Belarus på väg till Kievområdet, med Bayraktar såklart. Glödande förstörelsebilder på Twitter.

Jag förstår inte hur drönarna kan vara så effektiva. Dom hade bara 12 så vitt jag vet. Om Ukraina kan hålla sig väl med Erdogan kanske dom kan få in fler snabbt.

Detta krig har vänt på oss alla. Plötsligt är Erdogan en good guy.
Citera
2022-03-02, 16:56
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Rysstrollen gnäller över att Rysk statsmedia har blockerats i väst. Men att man i Ryska parlamentet håller på att introducera ett lagförslag som ger 15 års fängelse för den som sprider "fale news" om invasionen i Ukraina är det knäpptyst om från deras håll.

All fejk news borde beläggas med 20 års straffarbete.

Även i väst.

Men då hade 95% av alla nyhetsredaktioner få lägga ner.

Inklusive Aktuellt och Rapport.
Citera
2022-03-02, 16:56
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Fast det finns en politisk orsak bakom invasionen. Du missar poängen här. Något händer bakom kulisserna som vi inte känner till än.
Nej, det är extremt tydligt varför Putin invaderar – han vill återupprätta Ryssland som en stormakt. Två dagar efter att invasionen av Ukraina startade, automatpublicerades Putlers manifest av misstag. Där beskriver han att Ukraina nu tillhör den ryska stormakten. Den ryska propagandamaskinen avpublicerade den snabbt, men den engelskspråkiga versionen som publicerats på en annan sajt fastnade i web cache.

Här kan du läsa manifestet:
https://mil-in-ua.translate.goog/en/..._x_tr_pto=wapp
Citera
2022-03-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är nästan synd om Ukraina. Lurade gång på gång av EU/NATO/USA.

Ukraina används endast som ett verktyg för att hindra Ryssland att bli en dominerande militär och ekonomisk kraft i Europa.

Väldigt synd om dem för de kommer att bli krossade i denna totalt hänsynslösa geopolitiska kamp.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
All fejk news borde beläggas med 20 års straffarbete.

Även i väst.

Men då hade 95% av alla nyhetsredaktioner få lägga ner.

Inklusive Aktuellt och Rapport.

Vilken nyhetskälla ska man välja för att slippa fejk news? Vilka ingår i de 5%?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, något i hästväg.

Jag undrar om det fortfarande anses föraktligt med nationalister som värnar sitt land? Fel värdegrund kanske?

Det är skillnad på patriotism i försvar av sitt land, hem och familj och den typ av nationalism som leder till en falsk känsla av överhet och dylikt. Den senare har vi ju bevis på att den både i nutid och historiskt leder till konflikter, förstörelse och död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast nu sitter ju varken du eller jag vid bordet där dom diskuterar detta.

Jag ser det som en självklarhet att upphörande av sanktionerna kommer vara ett av kraven för vapenvila.

Jag förundras över hur ni som tycker "rätt" har förmågan att alltid försöka förminska och förlöjliga era meningsmotståmdare. Riktiga dagisfasoner.

"Den pensionerade gubben". Ja han har nog ingen kunskap alls om krig. Colonel och allt...

Vet du hur många pensionerade Överstar det finns i USA? Det är nämligen så att det är den graden som de flesta officerare uppnår men väldigt få klarar att gå vidare från utan istället pensioneras. Det finns tiotusentals av dem.
Jag kan fråga några av dem. För jag känner flera stycken. När jag tittar i deras flöden så är de inte direkt på samma våglängd som den där stollen.
De skulle snarast vilja ta värvning igen och åka till Ukraina.

För det gäller villkor så kan man såklart ställa vilka villkor man vill men de blir inte uppfyllda för det.
Du tror att nu när världens ögon äntligen öppnats för vem Putin är och kan göra så skulle resten av världen ge sig för att vara snäll mot det största säkerhetshotet sedan Hitler?

Och sedan bara vänta på att Putin ger in i nästa land?
Aldrig i livet att det kommer att hända.
Nu ska ryssdjävlarna svältas ut en gång för alla
Citera
2022-03-02, 16:58
Medlem
Nya förhandlingar / fredsmöten är igång nu.

Hoppas fan dom löser det!!!

Lycka till båda parter - nå nu fred!

För er egna skull och för omvärldens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag förstår inte hur drönarna kan vara så effektiva. Dom hade bara 12 så vitt jag vet. Om Ukraina kan hålla sig väl med Erdogan kanske dom kan få in fler snabbt.

Detta krig har vänt på oss alla. Plötsligt är Erdogan en good guy.

De sägs ha haft 20 st innan kriget men har precis nu fått fler från Turkiet, enligt det ukrainska försvarsministeriet. De avgör ju inte kriget men hjälper till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Ukraina används endast som ett verktyg för att hindra Ryssland att bli en dominerande militär och ekonomisk kraft i Europa.

Väldigt synd om dem för de kommer att bli krossade i denna totalt hänsynslösa geopolitiska kamp.

Ryssarna ja, det är absolut synd om det ryska folket men de har valet att största sin diktator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in