2022-03-03, 19:49
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är oprovserat.Folekt avsätter odemkratiska ledare i en demorati är inte en provokation, det är demokrat och en skyldighet. att putin "inte tycker om det" är inte ett skäl som är undtaget i Budapestföredraget.

Vad du tycker är oprovocerat och vad Putin tycker är oprovocerat är uppenbart helt olika saker. Så du menar att Yanukovych nobbande av EU deal 2013 var orättfärgig han borde ha nappat? De fick ju en skitdålig deal av EU och Putin erbjöd senare en bättre deal.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Här har vi en som inte bemödar sig med att se det material som länkas, utan istället kör ner sitt efterblivna huvud än djupare ner i sanden bara för att få skylta med sitt Azovsympatiserande arsle. Gör nu som så att du ser detta från början till slut innan du kommenterar saken igen.

Välkommen åter.

https://odysee.com/@Coluna5100:3/Ukr...leofGenocide:1

Det är dessa idioter som man ville placera kärnvapen i händerna på, sedan undrar man varför Putin blivit "galen" och invaderar. Vad lever folk i för fantasivärld egentligen?
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Med största sannolikhet har han rätt i att fler länder väntar.

Det tror jag inte - de flesta var NATO-länder.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Du har uppenbarligen inte sett krig på nära håll. Om du var där skulle din entusiasm svalna fort. Sitt inte och gotta dig åt stackars ordersoldater som dött för att de är lydiga mot sin "Ledare". Oavsett om de är ryssar eller ukrainare, vilket är omöjligt att avgöra på videon. Det skulle kunna vara du som lurats dit av politiker för att utkämpa deras krig som låg där. Jag slutade vara ordersoldat när jag insåg att allt jag gjorde var att riskera livet i politikers konflikter, som de höll igång för egen vinning. Nu gör jag det endast för EGEN vinning, i de konflikter JAG anser värda det.

Krig startas av politiker och utkämpas av lydiga får som blint köper propagandan om vem som skall hatas. Det ENDA jag skulle kämpa gratis för är vår ö, och möjligen grannöarna. I övrigt kan FN, SIDA, Röda Korset, IFOR och dylika politikerstormtrupper och godhetssignalerarorganisationer dra åt helvete.

Det var yrkessoldater i plåtburkarna enligt kommentarer på twitter. De valde detta. Sen kan man faktiskt känna två känslor samtidigt min vän. Skadeglädje åt en död ryssfitta och sorg över att de över huvudtaget behövde vara där. Kom ner från dina höga hästar.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ett ganska enkelt svar är ju att The Guardian inte censureras av staten och många gånger tryckt artiklar som uttryckligen kritiserar statens handhavanden.

Suck, som sagt, HELT blind för den propaganda du väljer att tro på. Guardian kritiserar ENDAST staten när den styrs av högern, är en megafon för destruktiva företeelser som "mångkultur" och censur av oliktänkande. De är EXAKT lika mycket propaganda som RT, men det är du för hjärntvättad för att ta till dig.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Lyssna inte på Amerikanska nyheter.
De är helt verklighetsfrånvända.

De lever på som vanligt där borta och spekulerar i allt.

Slutade lyssna eller titta för fem dagar sedan, ger ingenting bara massa "experter"..
Du har kanske rätt, men såg det plötsligt ur ett annat perspektiv: att jag sitter här i min lägenhet med centralvärme och hejar på Ukraina utan att riktigt fatta vad det är som händer.. (Talar för mig själv nu.) Kanske det bästa bara vore att ge upp?
Citera
2022-03-03, 19:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Om jag säger så..ungefär 45% är emot kriget. Idag kom de nya regler de som är emot kriget och protesterar får från 6-15 år fängelse..
För ekstremism....vet ej hur man säger de på svenska. Typ som terrorister....resten tror va varenda ord som han säger

Den siffran kommer nog växa i takt med att sanktionerna tar mer & mer fysisk form.
Det har redan börjat drabba er ryska medborgare men i detta läget är Ukrainas medborgare värda den uppoffringen.
Trycket är på er ledning men indirekt på er att hjälpa till att sätta mer tryck på ledningen.

Har idag lagt några timmar att försöka lyssna på annat på radio, men det här Putin-kriget genomsyrar varenda gren i samhället.
I Kulturradion förut handlande precis hela programmet om symfonikers och opera-hus representanter och dom hade mycket väl underbyggda utlägg på varför dom INTE kommer boka ryska musiker på obestämd tid framöver.
Likaså rep. från Bokmässan = Inga ryska författare/skribenter på obestämd tid.
Alla, verkligen alla reagerar med krafttag som kommer bli kännbart för hela ryska samhället.

Jag vågar faktiskt säga att ingen i hela Europa vill befatta sig med rysk civilbefolkning förrän er president är borta.
Inte i någonting, vare sig affärer, politik, nöjen, samhällsfrågor - Allt.
För han kommer inte sluta och backa själv. Han kommer inte övertalas av någon. Det tror jag ni vet.
Fråga dig själv och dina bekanta, om det är värt detta?
Är det värt att hålla klaffen och åka in bakom en järnridå ännu en gång?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Har inte hört någonting om de, men de skulle inte förvåna mig. Ringde idag till några vänner idag i Ryssland. Det är nära Sibirien...frågade om de vågar att gå ut och protestera...vet du vad jag fick för svar ? Vi bryr inte oss vad som händer i Moskva eller EU....hoppas att de släpper atom bomb på Moskva. De är så trötta på allt som händer att de har slutat att bry sig

Ja perspektiven ser olika ut. Dom har säkert skäl för att reagera så. Vi människor är inte så olika - men vi har olika input.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Imponerande!
Du har alltså tittat på en film som är 1,5 timme på några minuter.
Trovärdigt? Nja.

Jag har kollat 20 minuter och bildat mig en uppfattning.

Nu ska jag se resten.

Ditt fån.
Citera
Medlem
Ska vi tro på det här, franska styrkor längs Rumäniens gräns?
https://twitter.com/vicktop55/status...38770269138944

Med tanke på att en ryss lägger upp det är det stor chans för fake news.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Alltså om de blir krig i Sverige måste alla kriga 16-70 år?’ Ens barn då? Va händer med dom

De kan man skicka iväg till lugnare länder, bara en lapp runt halsen. Så gick det för många barn från Finland under andra världskriget.
Citera
2022-03-03, 19:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Är ukrainarna på väg att ta tillbaka flygplatsen Gostomel?

https://twitter.com/free_esports/sta...36555534049281

Fyra BMD-vagnar bränns upp och man ser de döda ryssarna ligga ute på marken.

Ser onekligen ut som en hel pluton VDV massakrerats. De luftburna har sannerligen fått rejält med stryk i Ukraina.

En av de Ukrainska soldaterna i filmen bär dessutom omkring på vad som ser ut som en M72 LAW vilket innebär att de norska/danska eller Belgiska vapen som skeppades för ett par dagar sedan kommit fram till frontförbanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in