Citat:
Ursprungligen postat av
Jagararg
Om jag säger så..ungefär 45% är emot kriget. Idag kom de nya regler de som är emot kriget och protesterar får från 6-15 år fängelse..
För ekstremism....vet ej hur man säger de på svenska. Typ som terrorister....resten tror va varenda ord som han säger
Den siffran kommer nog växa i takt med att sanktionerna tar mer & mer fysisk form.
Det har redan börjat drabba er ryska medborgare men i detta läget är Ukrainas medborgare värda den uppoffringen.
Trycket är på er ledning men indirekt på er att hjälpa till att sätta mer tryck på ledningen.
Har idag lagt några timmar att försöka lyssna på annat på radio, men det här Putin-kriget genomsyrar varenda gren i samhället.
I Kulturradion förut handlande precis hela programmet om symfonikers och opera-hus representanter och dom hade mycket väl underbyggda utlägg på varför dom INTE kommer boka ryska musiker på obestämd tid framöver.
Likaså rep. från Bokmässan = Inga ryska författare/skribenter på obestämd tid.
Alla, verkligen alla reagerar med krafttag som kommer bli kännbart för hela ryska samhället.
Jag vågar faktiskt säga att
ingen i hela Europa vill befatta sig med rysk civilbefolkning förrän er president är borta.
Inte i någonting, vare sig affärer, politik, nöjen, samhällsfrågor - Allt.
För han kommer inte sluta och backa själv. Han kommer inte övertalas av någon. Det tror jag ni vet.
Fråga dig själv och dina bekanta, om det är värt detta?
Är det värt att hålla klaffen och åka in bakom en järnridå ännu en gång?