2022-03-05, 11:14
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyrmion
Du lever i en drömvärld. Sverige är inte neutral. Sverige har inte varit varit neutral på decennier. Mer specifikt sedan 1992.

Sverige är alliansfri vilket är en oerhört stor skillnad jämfört att vara neutral.
Jag sa neutral i så gott utsträckning som möjligt. Läs om. Idiot.

Alliansfrihet innebär neutral i olika lägen. Men så klart inte alla.
Citera
2022-03-05, 11:19
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Haha. Har du missat att alliansen själva sagt att S måste vara med på tåget? Hur ska NATO acceptera oss om dom samtidigt vet att oppositionen är emot NATO?

Tror knappt att det finns något land som blivit vare sig EU- eller Nato-medlem, där alla politiker hållit med om medlemskapet.
Citera
2022-03-05, 11:29
Medlem
Citat:
Haha. Har du missat att alliansen själva sagt att S måste vara med på tåget? Hur ska NATO acceptera oss om dom samtidigt vet att oppositionen är emot NATO?

Alliansen finns inte längre. Kristersson har inte sagt att S måste vara med.
Citera
2022-03-05, 11:39
Medlem
Citat:
Läs mitt inlägg din hjärndöda åsna.

Alliansen hade majoritet 2006-2010, varför tror du dom inte ansökte om nato då?

Det kommer inte fungera att en knapp majoritet för en regering ansöker om nato. Medlemskapet måste vara långsiktig. För vad tror du händer när S kommer tillbaka till makten?

Fanboysen tar ton. Den dåvarande Alliansen missbedömde ryssland. Who can blame them? Prioriterandet av natofrågan skedde efter 2010.

Du får nog steppa upp och läsa på om du inte själv skall bli kallad åsna. Imbecill.
Citera
2022-03-05, 11:43
Citat:
Läs mitt inlägg din hjärndöda åsna.

Alliansen hade majoritet 2006-2010, varför tror du dom inte ansökte om nato då?

Det kommer inte fungera att en knapp majoritet för en regering ansöker om nato. Medlemskapet måste vara långsiktig. För vad tror du händer när S kommer tillbaka till makten?
S ska inte ha makten mer. Vi ska för alltid ha en högerregering där SD har stort inflytande.
Citera
2022-03-05, 11:45
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Tror knappt att det finns något land som blivit vare sig EU- eller Nato-medlem, där alla politiker hållit med om medlemskapet.
Inte alla. Men en stabil majoritet av partier alternativt genom bindande folkomröstning.

S är rabiata natomotståndare och det är därför det inte kommer funka att bli medlemmar på en enkel majoritet.
Citera
2022-03-05, 11:47
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Alliansen finns inte längre. Kristersson har inte sagt att S måste vara med.
När jag säger alliansen så menar jag de 4 borgerliga partierna.

Kristersson är en populist som lever i en fantasivärld. Inget nytt där.
Citera
2022-03-05, 11:49
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Fanboysen tar ton. Den dåvarande Alliansen missbedömde ryssland. Who can blame them? Prioriterandet av natofrågan skedde efter 2010.

Du får nog steppa upp och läsa på om du inte själv skall bli kallad åsna. Imbecill.
Alliansen då var själva natorunkare då också. Tror du på allvar att alliansen 2006-2010 inte var USA-runkare då med?

Centerpartiet sa själva i agenda debatt 2016 att dom kräver att S är med på tåget.

Du hittar på.
Citera
2022-03-05, 11:51
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet

Några småpartier kanske men inte ett block som tävlar om riksdagsmajoriteten. Folkopinionen måste bli för Nato de svänger S de vågar inte annat.

Och jag tror andelen som är för Nato ökar med 5-10% per vecka så länge kriget pågår. 60% om det vore en undersökning i dag.

Hur svartskallarna förhåller sig till Nato vet jag inte kanske det som skiljer Finland där det svängde oerhört snabbt, från Sverige. Hos oss är de en stor del av befolkningen.
Många som kommit är USA hatar som älskar sin korrupta muslimska regim bortsett från att de inte kunde försörja sig där.
Citera
2022-03-05, 11:52
Medlem
Jag betraktar saken som klar.
Efter lite kulissartad "diskussion" och möjligen efter riksdagsvalet i höst så torde Sverige ansöka om att bli fullvärdig medlem i NATO.
Vad f-n skall kräket i Kreml göra år det?
Mad Vlad är dead man walking och sitter fast upp över öronen i Ukraina fram tills han ofrånkomliga frånfälle.
Citera
2022-03-05, 11:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Alliansen då var själva natorunkare då också. Tror du på allvar att alliansen 2006-2010 inte var USA-runkare då med?

Centerpartiet sa själva i agenda debatt 2016 att dom kräver att S är med på tåget.

Du hittar på.

Hellre USA runkare än Putin avsugare.
Citera
2022-03-05, 11:55
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
S ska inte ha makten mer. Vi ska för alltid ha en högerregering där SD har stort inflytande.
Ja men nu är inte verkligheten så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in