2022-03-06, 21:26
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitzenspoon
Tvärtom det är alla barnungar som tror de skådat ljuset genom morsan internetuppkoppling som är identitetslösa. De är villiga att rasera
ett av de mest framgångsrika samhällena de senaste 100 åren (Det Svenska). Varför ? Jo de låter sig duperas av trollfabriker och populister med snuskigt enkla lösningar.

Under kalla krigets mest intensiva år (80-Talet) då Sverige fick tillgång till sekundsnabba nyhetsuppdateringar via satellit och till slut kunde skrota Telex och Telegram som spottades fram på landets nyhetsredaktioner (Som minst sagt var vinklat mot U.S,) Då fanns det en verklig anledning att städa bort spindelväven och sopa rent skyddsrummen som nästan varenda flerfamiljshus har, byggt under sent 60-tal, början 70.talet.

Man minns att vi alla i Sverige uppmanades att ta reda på var dom befann sig, så stor var nojan för kärnvapenkrig då, alltså mångfaldig större än nu. Och det spelade ingen roll om skyddsrummet befann sig i Korpilombolo ,Sundsvall eller Stockholm. Alla skulle ha tillfälle att ta skydd oavsett...

Idag, är jag , precis som du mest rädd för att vi kan förlora en rätt stor del av en generation som är villiga att köpa ett narrativ om en snart förestående utplånandet av den sortens civilisation som VI lever i.
Citera
2022-03-06, 21:36
Medlem
Nu har man fått för sig att putins senaste konferens använder greenscreen och att då sitter i bunker?
Vid det här laget är jag mer förvånad över statschefer som inte sitter i bunker

Ser man originalet ser jag inget skumt, de menar att han borde putttat micen
mikrofonen till vänster vid 0:21 bör vara den som är rakt framför honom om man ser senare enligt tekannorna
https://www.youtube.com/watch?v=BcwHfmFRqOI

skulle man vilja fake skulle det inte märkas med deepfake etc

Allt för att vilseleda från alla västerlänningar som tjänat stora gaspengar på ukraina?
Senast redigerad av djvlad 2022-03-06 kl. 21:39.
Citera
2022-03-06, 22:28
Medlem
Varför lyfter så många plan från Ryssland till Kuba och Sydamerika nu? Flyr vissa rika dit? Se flightradar
Citera
2022-03-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fascinerande. Ett inlägg som efterfrågat ”saklig info” utan några som helst egna sakargument. Varför hoppa in i en diskussion om du inte har något att säga?

Och om du vill diskutera i sak, starta gärna med de 44 miljonerna Ukrainare och deras rätt att slippa diktatorn Putin. Skall de tillfrågas innan Putins krig med påföljande annektering godkönns?
Jag är glad att Putin håller globalisterna stången!
Du kan ju börja med att själv slänga upp källfakta på de "44 miljoner" som vill slippa Putin...var hittar du det..??
Däremot har din vän Zelinsyj inte hållit ingångna avtal.
Han har fört ett inbördeskrig vilket dödat 14000 pers.
Han har berikat sej själv med drygt 11,4 miljarder. Han sägs äga ett hus i Florida värt hör o häpna 350 miljoner..
Hur mycket av dessa stålar har han använt för att hjälpa sin befolkning???
Han inväntar antagligen hjälp av sin (jude) kompis Anthony Blanken och NATO för att försöka få bort den "elake" Putin.. när det börjar brännas under fötterna.. Globalister är duktiga på att skapa opinion. Det är du ett glasklart bevis för...stackare..
Citera
2022-03-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag såg en intressant video på YT, av Man in America. Han gör egna undersökningar och bjuder in intressanta gäster för att belysa saker ur olika vinklar . Han gör inga stensäkra påståenden, utan lägger fram fakta, och rykten, för att få tittaren att dra sina egna slutsatser.

Han tog upp detta om CIA-bekostade labs i Ukraina. Dessa ”råkar” ligga på precis de platser där Ryssland bombar. Sedan att Twitter och andra genast censurerar inlägget, gör infon ännu mer intressant.

Han hade även för mig helt ny info om Zelensky. Han äger tydligen ett hus värt 35 miljoner dollar i Miami. Den har han knappast tjänat ihop som skådis i Ukraina…
Dessutom fanns bilder på honom som dragqueen. Vet ju såklart inte om det är riktiga bilder.

Här är videon för den som är intresserad:
https://youtu.be/9MDSIToRL68

Putin ska ju krossa nazisterna säger han. Judar styr som bekant Ukraina. Nazister utgör ett hot.
De där CIA-bekostade labben har kanske nåt med covid-skandalen att göra. Kanske koppling till judiska genetiker. Israeler sysslar mycket med sånt. Så bombar Putin labben för ta bort alla bevis.
Citera
2022-03-06, 23:04
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
De ryska soldaterna har strikta order om att inte döda VARKEN civila ELLER soldater.
Då tar det längre tid och blir svårare.

Absolut, men ändå spränger de sönder hela städer med artilleri, det är väl gissningsvis otydliga order... Måste vara jobbigt att vara en så humanitär stridsmakt som Ryssland är som alltid tänker på civilbefolkningen först...
Senast redigerad av johkv637 2022-03-06 kl. 23:10.
Citera
2022-03-06, 23:14
Medlem
MissFranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Men kolonnen som de pratar om står typ 2 mil från klev och de hade inte färdats så långt innan heller. Tror du verkligen att de fyllt upp alla fordon med en kvarts tankl när de anfaller ett land. Tramset med soppatorsk och hunger som uppkom ca 6 timmar efter de kom in i landet är bara sånt som ni ska lära er sålla bort. Det är krigspropaganda

Vad håller dom på med då? Det är ju pinsamt, det enda dom verkar kunna hyffsat är artilleri, och nu skjuter dom på allt.
Citera
2022-03-06, 23:33
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?
Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.

Får nog bli några riktigt starka pensionärer! Odödliga rentav..

https://www.svtplay.se/video/3390319...6-mars-21-15-1
Citera
2022-03-07, 04:01
Medlem
Döda får liv igen i direktsänd tv?? Det var tydligen ett gammalt klipp. Tyckte jag kände igen det.

https://twitter.com/LouieKerr8/statu...rc=twsrc%5Etfw
Senast redigerad av 4X 2022-03-07 kl. 04:12.
Citera
2022-03-07, 06:15
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFrans
Vad håller dom på med då? Det är ju pinsamt, det enda dom verkar kunna hyffsat är artilleri, och nu skjuter dom på allt.

Enligt kunniga röster så ska detta vara en medveten taktik som ryssarna använde med framgång i Syrien, i deras förra proxy-krig mot USA. Den gången var det ISIS "insurgents" som infiltrerade städer och byar och använde civilbefolkningen som mänskliga sköldar.

Ryssarna vill varken bomba städerna "tillbaka till stenåldern", eller gå in och strida hus till hus med massa civila dödsoffer som följd. Så istället ringar de in städerna, men öppnar upp "humanitära korridorer" för att tillåta folk att fly ut till trygghet. Förhoppningen är att även många "insurgents" ska tappa modet och ta chansen att klä ut sig i kvinnokläder och smita ut tillsammans med övriga flyktingar.

Sen när staden börjar bli halvtom på vanligt folk så blir det lättare att gå in och rensa upp utan att situationen utvecklar sig till ett helvete på jorden.

I Syrien var "insurgents" islamistiska ISIS. Nu har ryssarna nazistiska Azov på halsen. I båda fallen är dom utbildade, utrustade och finansierade av störtsköna typer från CIA och MI6.

EDIT:
Kan tillägga för tydlighet att ryssarna inte stred med egen trupp i Syrien, men dom var med i bakgrunden.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-03-07 kl. 06:21.
Citera
2022-03-07, 06:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.

Artikel SVD för ett år sen. Man kan ju säga att Biden lyckats i alla fall temporärt med en stoppad Nordstream 2.

"Joe Bidens seger i presidentvalet kan leda till ett upptrappat gaskrig i Sveriges närområde. Biden är en hårdare motståndare till de ryska gasledningarna i Östersjön än Trump – och vill att Europa köper amerikansk gas i stället."

Jonas Gummesson
Uppdaterad 2021-01-03
Publicerad 2021-01-03
Citera
2022-03-07, 06:53
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4X
Döda får liv igen i direktsänd tv?? Det var tydligen ett gammalt klipp. Tyckte jag kände igen det.

https://twitter.com/LouieKerr8/statu...rc=twsrc%5Etfw

Herregud vilken propaganda vi är utsatta för. Natos paradgren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in