2022-03-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns lediga tider idag t.ex. i Kiruna. Det går att ansöka om pass direkt, men man får vara beredd på att resa långt för att söka, men det färdiga passet kan sen skickas till din lokala passexepdition för avhämtning. Tänk på att du kanske behöver ta med dig någon med giltig ID som kan styrka din identitet om du helt saknar giltid ID.
Kiruna verkligen? Helvete. Men jag ser inte något ledigt där.

Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
ID-kort:

Pass och nationellt id-kort
Du som är svensk medborgare kan ansöka om pass eller nationellt id-kort hos polisen. Du behöver boka tid och personligen komma till passexpeditionen med en giltig id-handling.
Läs trådstarten är du snäll. Finns ju inga tider alls det verkar vara fullt till augusti.

Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1
Skaffa ett vanligt idkort, går väl snabbare. Om du inte kan legitimera dig. Så kan någon annan, göra det med dig. Vet inte om vem som helst kan göra det, eller om det typ måste vara en närstående människa
Hur ska det gå snabbare när det fortsatt är hos polisen man gör det. Saken är ju den att jag behöver något att resa med.

Det finns skarpa människor på FB
Heeeeeelp me!
Citera
2022-03-09, 10:30
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det skall påpekas att det dagligen släpps lediga tider i hela landet eftersom många bokar tider på flera expeditioner (där de längre bort ligger närmare i tid) och avbokar först när man fått en bättre tid i den ort man bor på.

Folk avbokar aldrig tider utan bokar bara ny tid istället och låter den andra förfalla. Jag kollade dagligen då jag plötsligt fick brottom.
Citera
2022-03-09, 10:31
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Kiruna verkligen? Helvete. Men jag ser inte något ledigt där.

Läs trådstarten är du snäll. Finns ju inga tider alls det verkar vara fullt till augusti.

Hur ska det gå snabbare när det fortsatt är hos polisen man gör det. Saken är ju den att jag behöver något att resa med.

Det finns skarpa människor på FB
Heeeeeelp me!

Skattemyndigheten gör ju idkort
Citera
2022-03-09, 10:31
Medlem
Africagonzos avatar
Åk till en polisstation som har passkontor. Tag en nummerlapp och sätt dig ner och vänta.
Jag fick mitt pass på 4 dar förra veckan.
Citera
2022-03-09, 10:32
Medlem
Queenofqueenss avatar
Köp en passtid då
Citera
2022-03-09, 10:33
Medlem
slush-puppies avatar
Hade samma jävla problem....

Jag satte mig med tre web-läsare igång och kollade angränsade län och uppdaterade hela tiden, efter tre timmar så hittade jag faktiskt några återbud med tider inom en vecka.
Samtliga var i Växjö som iofs är en bit att åka men va fan gör man?

I ett land med världens högsta skattetryck kunde man ju tycka att någon skulle beordra polisen att jobba övertid och lösa problemet, men icke i detta sossepisslandet.

Alla sossar kan dra åt helvete!
Citera
2022-03-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Åk till en polisstation som har passkontor. Tag en nummerlapp och sätt dig ner och vänta.
Jag fick mitt pass på 4 dar förra veckan.
Problemet är att jag är bosatt långt in i Danmark. Att köra med till en polisstation och sedan bli nekad. Vafan liksom. Du hade väl tur bra jobbat

Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Köp en passtid då
Hur vart?
Citera
2022-03-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slush-puppie
Hade samma jävla problem....

Jag satte mig med tre web-läsare igång och kollade angränsade län och uppdaterade hela tiden, efter tre timmar så hittade jag faktiskt några återbud med tider inom en vecka.
Samtliga var i Växjö som iofs är en bit att åka men va fan gör man?

I ett land med världens högsta skattetryck kunde man ju tycka att någon skulle beordra polisen att jobba övertid och lösa problemet, men icke i detta sossepisslandet.

Alla sossar kan dra åt helvete!
Fan hela riket går ju åt skogen. Absolut ingenting fungerar. Vad sysslar nissarna uppe på toppen kan man ju undra
Citera
2022-03-09, 10:36
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Du måste väl skoja jag är inne nu.
Vart ser du tider????

Exempelvis Storuman, 24 mars och Vilhelmina, 24 mars, vid en snabbkoll. Båda har flera tider detta datum.

https://bokapass.nemoq.se/Booking/Booking/Index/vasterbotten
Citera
2022-03-09, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Exempelvis Storuman, 24 mars och Vilhelmina, 24 mars, vid en snabbkoll.

https://bokapass.nemoq.se/Booking/Booking/Index/vasterbotten
Jag har anhöriga i västergötaland, ser väl ut som jag behöver någon nära för legitimera att jag är ”jag”.
Citera
2022-03-09, 10:40
Medlem
Någon som kan svara kort på detta.
Kan jag få ett provisoriskt pass snabbare eller är de väntetid som gäller där med?
Syftet med provisoriskt pass är ju att man får de inom 72 h.
Citera
2022-03-09, 10:40
Medlem
GustavAdams avatar
Hur har det blivit så här?
För 5 år sedan tog det några veckor att få ett nytt pass.
Hur kan det som för t.ex Malmö ha ökat till 5 månader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in