2022-03-12, 17:36
Medlem
Madagascars avatar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera i kriget i Ukraina och göra slut på ryssen.(En intervention mot Ryssland i Ukraina kommer medföra krig mot hela Ryssland.)

Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.

Men hur långt kommer det behöva gå avseende Ukralna innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker? Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?

Vad tror ni? Motivera.
Senast redigerad av Madagascar 2022-03-12 kl. 18:20.
Citera
2022-03-12, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera och göra slut på ryssen.

Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.

Men hur långt kommer det behöva gå innan NATO/USA/Väst ingriper? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker?
Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?

Vad tror ni? Motivera.

Jag är inte proffs. Men troligen endast om Ryssland går in i Ukraina.

Och jag tror att enda anledningen att ingen rör Ryssland nu är för att dom har 6000 kärnvapen
Citera
2022-03-12, 17:45
Medlem
oldtimedrunks avatar
När ett Nato land blir angripet, först då går väst in.
Putin vet att den enda leverage han har mot väst är kärnvapnen.
Citera
2022-03-12, 17:46
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera och göra slut på ryssen.

Men hur långt kommer det behöva gå innan NATO/USA/Väst ingriper? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker?
Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?

Vad tror ni? Motivera.

”Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen”. Som du kanske förstår är ett ”kanske” en för stor risk att ta när det kommer till kärnvapen.

När du säger slå ut Ryssland, menar du då i enbart Ukraina eller moderlandet?

Gränsen kommer att gå när Ryssland anfaller ett NATO land. Som exempelvis Baltikum där du har NATO soldater redo att slåss mot ryssen.

Tyvärr kommer inget ske vid biologiska vapen. Det använde Assad med stöd av Putin i Syrien och NATO höll sig utanför. Dock så hade väst samma påverkan som Ukraina kriget. Att de skickar vapen och har ”volontärer” som krigar.

Det räcker med 1 atombomb att blåsa ut Manhattan och jämna ett stort område omkring med marken. Skulle de skjuta så räcker det alltså med en bomb för att slå ut en amerikansk storstad. Samma sak med Berlin, London, Paris, Bryssel osv

De kan skjuta var som helst från vart som helst. Du har atomubåtar som ligger under vattnet 24/7 för de går på kärnkraft och behöver aldrig gå i land, förutom när de måste fylla på med mat eller byta besättning. De ligger i flera månader på internationellt vatten utan att gå upp till ytan.

Sen visst, NATO kan 100 % slå ut Ryssland. Men det är inte värt en atombomb i en av våra största städer.

Hade inte så vart fallet hade Ryssland redan varit övertaget och det hade varit Pride tåg överallt idag.
Senast redigerad av Niggward 2022-03-12 kl. 17:49.
Citera
2022-03-12, 17:50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Jag är inte proffs. Men troligen endast om Ryssland går in i Ukraina.

Hur menar du? Ryssland har redan gått in i Ukraina.

När Ryssland attackerar ett NATO-land. Då tror jag det är 50% chans att Nato går in, dvs USA mfl. Jag tror det är möjlighet NATO (USA) inte går in för att ej starta upp tredje världskriget.
Citera
2022-03-12, 17:53
Medlem
NATO kommer troligen inte att ingripa och det får vi verkligen hoppas då Putin har lovat att svara med kärnvapen i så fall.
Men kriget går ju inte Rysslands väg direkt så det är bäst att bara avvakta. Det finns något gammalt måtto som säger, stör inte fienden när han gör fel. Jag tror det är precis vad NATO gör. Man låter ryssarna göra bort sig och hoppas att hela Putinregimen skall falla i slutänden.
Då ser det ju mycket bättre ut att Putin föll på eget grepp än att ryssarna kan lägga skulden på NATO.

Även om Ryssland på något sätt kan vinna en militär seger till sist så har de ändå redan förlorat. Det ukrainska folket vill inte ha dem där och de har gjort bort sig i hela världens ögon. Kriget kostar Ryssland enorma summor och många unga män förlorar sina liv helt i onödan.
Citera
2022-03-12, 17:58
Medlem
Ryssland har 6 370 atombomber och usa bara 5 800 var, ryssland vinner helt klart vid ett kärnvapenkrig.
Citera
2022-03-12, 17:58
Medlem
Citat:

Men hur långt kommer det behöva gå innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker?

Vad tror ni? Motivera.

De kommer inte att hända. Målet att kasta Ryssland in i en lång, lång konflikt och att lägga en matta med tunga sanktioner över dem är uppnått. EU kommer också att ta tuffa smällar vad gäller inflation och får gå i täten för great reset. Dessutom har man dödat närmandet till Ryssland för decennier framöver och säkerställt USA-EU-axeln. Intresset för Ukraina i sig är noll, det är bara en pjäs på ett schackbräde.
Citera
2022-03-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Ryssland har 6 370 atombomber och usa bara 5 800 var, ryssland vinner helt klart vid ett kärnvapenkrig.

Vad spelar det för roll? Totalt obetydlig skillnad, dessutom är inte alla stridspetsarna i aktivt läge.
Citera
2022-03-12, 18:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
”Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen”. Som du kanske förstår är ett ”kanske” en för stor risk att ta när det kommer till kärnvapen.

När du säger slå ut Ryssland, menar du då i enbart Ukraina eller moderlandet?

Gränsen kommer att gå när Ryssland anfaller ett NATO land. Som exempelvis Baltikum där du har NATO soldater redo att slåss mot ryssen.

Tyvärr kommer inget ske vid biologiska vapen. Det använde Assad med stöd av Putin i Syrien och NATO höll sig utanför. Dock så hade samma påverkan som Ukraina kriget. Att de skickar vapen och har ”volontärer” som krigar.

Det räcker med 1 atombomb att blåsa ut Manhattan och jämna ett stort område omkring med marken. Skulle de skjuta så räcker det alltså med en bomb för att slå ut en amerikansk storstad. Samma sak med Berlin, London, Paris, Bryssel osv

De kan skjuta var som helst från vart som helst. Du har atomubåtar som ligger under vattnet 24/7 för de går på kärnkraft och behöver aldrig gå i land, förutom när de måste fylla på med mat eller byta besättning. De ligger i flera månader på internationellt vatten utan att gå upp till ytan.

Sen visst, NATO kan 100 % slå ut Ryssland. Men det är inte värt en atombomb i en av våra största städer.
Visst man kan inte veta med säkerhet att Ryssarna avstår kärnvapen.

Men ju längre tiden går desto fler ryssar kommer inse att Putin måste bort och att det inte är värt att skicka iväg några kärnvapen.

Jag menar att moderlandet angrips. Jag menar att det inte går att intervenera mot ryssarna i Ukraina utan att behöva intervenera direkt inne i Ryssland. Ett krig mot Ryssland blir ofrånkomligt.

Ok. Först när ett NATO land blir anfallet tror du. Det kommer inte ske, annat än som en false flag kanske...

Jag menar att ju längre tiden lider och Ryssarna långsamt stryper landet till döds desto mer ökar trycket att intervenera.
Minns kriget i ex-jugoslavien och den fleråriga belägringen av Sarajevo. Slutligen bombade NATO Belgrad i Serbien...
Senast redigerad av Madagascar 2022-03-12 kl. 18:10.
Citera
2022-03-12, 18:06
Medlem
Citat:
Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.

Om Ryssland håller på att falla totalt mot väst, du tror alltså inte att de skulle använda sina kärnvapen som sista lösning? Vi pratar om samma Ryssland som blir väldigt griniga över att NATO kommer för nära deras gränser. Om NATO på allvar håller på att inta Moskva lär de försöka ta till alla medel de har, inklusive kärnvapen. Jag tror att det kan vara extremt farligt numera att försöker besegra länder, i synnerhet de som sitter på kärnvapen och biologiska vapen. Och ärligt talat vet jag inte vad som är värst, fullskaligt kärnvapenkrig eller att supervirus skulle släppas ut.
Senast redigerad av Patch1 2022-03-12 kl. 18:08.
Citera
2022-03-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
NATO kommer troligen inte att ingripa Men kriget går ju inte Rysslands väg direkt så det är bäst att bara avvakta. Man låter ryssarna göra bort sig och hoppas att hela Putinregimen skall falla i slutänden.
Då ser det ju mycket bättre ut att Putin föll på eget grepp än att ryssarna kan lägga skulden på NATO.

Även om Ryssland på något sätt kan vinna en militär seger till sist så har de ändå redan förlorat. Det ukrainska folket vill inte ha dem där och de har gjort bort sig i hela världens ögon.

Ryssland är inget annat än förlorare på många sätt, oavsett hur det slutar. De kända ryssar som öppet tagit ställning för Putins invasion lär bli paria i omvärldens ögon så småningom. Nato hoppas på att slippa ingripa men det behövs nog inte så mycket för att de ska bli inblandat ändå. En krutdurk detta.
Senast redigerad av Tedrom 2022-03-12 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in