Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera och göra slut på ryssen.
Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.
Men hur långt kommer det behöva gå innan NATO/USA/Väst ingriper? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker?
Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?
Vad tror ni? Motivera.
”Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen”. Som du kanske förstår är ett ”kanske” en för stor risk att ta när det kommer till kärnvapen.
När du säger slå ut Ryssland, menar du då i enbart Ukraina eller moderlandet?
Gränsen kommer att gå när Ryssland anfaller ett NATO land. Som exempelvis Baltikum där du har NATO soldater redo att slåss mot ryssen.
Tyvärr kommer inget ske vid biologiska vapen. Det använde Assad med stöd av Putin i Syrien och NATO höll sig utanför. Dock så hade väst samma påverkan som Ukraina kriget. Att de skickar vapen och har ”volontärer” som krigar.
Det räcker med 1 atombomb att blåsa ut Manhattan och jämna ett stort område omkring med marken. Skulle de skjuta så räcker det alltså med en bomb för att slå ut en amerikansk storstad. Samma sak med Berlin, London, Paris, Bryssel osv
De kan skjuta var som helst från vart som helst. Du har atomubåtar som ligger under vattnet 24/7 för de går på kärnkraft och behöver aldrig gå i land, förutom när de måste fylla på med mat eller byta besättning. De ligger i flera månader på internationellt vatten utan att gå upp till ytan.
Sen visst, NATO kan 100 % slå ut Ryssland. Men det är inte värt en atombomb i en av våra största städer.
Hade inte så vart fallet hade Ryssland redan varit övertaget och det hade varit Pride tåg överallt idag.