Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-16, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det heter non compos mentis. Nästa gång du svassar runt med latinska termer är det ett hett tips att inte rakt av svälja Getaway Bandits bristande kunskaper:-).
Men gateway har väl aldrig haft fel någonsin?
Inte ens när de var övertygade om att joe biden lever i en tv studio likt den där Jim Carey filmen..
Det här är förvirrande.
Citera
2022-03-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det heter non compos mentis. Nästa gång du svassar runt med latinska termer är det ett hett tips att inte rakt av svälja Getaway Bandits bristande kunskaper:-).
Och du vet väl att punkttecken kommer FÖRE en smiley? What's your fucking point? Att typos och felstavningar förekommer på Flashback? Newsflash, loser, detta är FLASHBACKoch inte Svenska Akademins sakprosa!

När det gäller "Joe Bi-demens" bristande kognitiva förmågor är det väl knappast ens att extremvänstern själva förnekar det fortfarande. Nu senast lyckades han med det tveksamma konsttycket att schabbla kapitalt på tre grundläggande saker på mindre än en kvart!
Citera
2022-03-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Men gateway har väl aldrig haft fel någonsin?
Inte ens när de var övertygade om att joe biden lever i en tv studio likt den där Jim Carey filmen..
Det här är förvirrande.
Biden har byggt upp en studio där han ger sina utlåtanden. Det är sedan tidigare välkänt.
Citera
2022-03-16, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du undrar ”Vad är självmålet”, jo självmålet är att du är en så svag debattör att du motsäger dig själv och ger din motdebattörer segern utan att denne egentligen behöver komma med ett påstående. Du är förmodligen hela PU:USAs svagaste debattör.

Och om Demokraterna kommer att förlora redan i novembervalet? Ja, det är möjligt att de tappar platser i kammaren. Det är en i det närmaste absolut sanning att den som innehar Presidentämbetet tappar i mellanårsvalet. Detta verkar vara den amerikanska demokratins inneboende sätt att jämna ut styrkeförhållandena mellan partierna. Så visst det kan bli en liten förlust till hösten. Det påverkar inte det faktum att ”din” president är en ”all time loser” i den amerikanska politiken. Först förlorade han popular vote till HRC, sedan förlorade han på mindre än ett år Senaten Representanthuset och Presidentämbetet. Han är en historiskt svag President då knappast någon sittande president tidigare lyckats med detta.

När jag skriver ovanstående påminns jag om Trumps uttalande; ”We’re gonna win so much, you may even get tired of winning. And you’ll say, Please, please it’s too much winning. We can’t take it anymore. Mr. President, it’s to much”. (Donald Trump 2016-04-12). Precis som du käre Scrollock så roade Trump oss med sina motsägelser, precis som du Scrollock så hade han alltid fel!

PS. Antalet smileys man infogar i en text korrelerar inte mot att man har rätt, eller for mer rätt, det säger bara att man är osäker i det man skriver och inte tycker att detta klarar av att stå för sig själv utan att man måste förstärka detta med något, då tar man till smileys, ju fler smileys, ju större osäkerhet, ett bevisat faktum!
Tramsinlägg då "Whataboutism" är det enda halmstrået du förmår att gripa efter när det inte längre går att försvara Biden. Get a life for fuck sake!
Citera
2022-03-16, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Biden har byggt upp en studio där han ger sina utlåtanden. Det är sedan tidigare välkänt.
Inte riktigt det jag menade.
gateway pundit skrev att Joe biden har kognitiv demens och ett narkotikamissbruk och en bakgrund som pedofil, samt att man låtit bygga en replik av vita huset så att han tror att han befinner sig på sin arbetsplats osv.

Jag menar följande
för att allt detta ska vara sant, så måste man först acceptera att gateway pundit är en mer trovärdig källa än etablerade medier.

Så min fråga är följande.
Är gateway pundit en mer trovärdig källa än etablerade medier?
börja med ett ja eller nej svar, är du snäll.
Citera
2022-03-16, 16:14
Medlem
Citat:
Tramsinlägg då "Whataboutism" är det enda halmstrået du förmår att gripa efter när det inte längre går att försvara Biden. Get a life for fuck sake!

Du klarade med andra ord inte av att bemöta mitt inlägg med en saklig argumentation. Jag griper aldrig efter halmstrån, du måste ha misstagit mig för någon annan. Eller så ser du dig själv i spegeln. Bra att du dragit ner på antalet smileys. Du framstår inte riktigt lika barnslig och osäker då.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-03-16 kl. 16:38.
Citera
2022-03-16, 16:27
Medlem
Citat:
Inte riktigt det jag menade.
gateway pundit skrev att Joe biden har kognitiv demens och ett narkotikamissbruk och en bakgrund som pedofil, samt att man låtit bygga en replik av vita huset så att han tror att han befinner sig på sin arbetsplats osv.

Jag menar följande
för att allt detta ska vara sant, så måste man först acceptera att gateway pundit är en mer trovärdig källa än etablerade medier.

Så min fråga är följande.
Är gateway pundit en mer trovärdig källa än etablerade medier?
börja med ett ja eller nej svar, är du snäll.
Studion är väl en replika av en del i Vita Huset? Mann var inte helt tranparant från början att man börjat sända därifrån och inte från det riktiga Vita Huset, utan detta blev ett faktum när "bakom scenen" bilder började släppas på Twitter etc.

Angående den andra, förklara grundligt hur den frågan inte är OT i en tråd om Joe Biden så ska jag överväga ifall jag anser att frågan är berättigad ett svar i denna tråd, annars inte.
Citera
2022-03-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du klarade med andra ord inte av att bemöta mitt inlägg med en saklig argumentation. Jag griper aldrig efter halmstrån, du måste ha misstagit mig för någon annan. Eller då ser du dig själv i spegeln. Bra att du dragit ner på antalet smileys. Du framstår inte riktigt lika barnslig och osäker då.
När har du själv någonsin varit "saklig" menar du då?
Citera
2022-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Och du vet väl att punkttecken kommer FÖRE en smiley? What's your fucking point? Att typos och felstavningar förekommer på Flashback? Newsflash, loser, detta är FLASHBACKoch inte Svenska Akademins sakprosa!

När det gäller "Joe Bi-demens" bristande kognitiva förmågor är det väl knappast ens att extremvänstern själva förnekar det fortfarande. Nu senast lyckades han med det tveksamma konsttycket att schabbla kapitalt på tre grundläggande saker på mindre än en kvart!

Gör det inte väldigt ont att tratta på ändan när man har så hög svansföring som du har?
Citera
2022-03-16, 18:28
Avstängd
Peking Joe är helt borta, tror att kuksugar-Kamala är the first lady och kan inte komma ihåg någonting.
Är det tack vare idioterna som installerade honom i vita huset tredje världskriget börjar?
https://www.youtube.com/watch?v=Hhc3...yNewsAustralia
Citera
2022-03-16, 18:53
Bannlyst
Citat:
Studion är väl en replika av en del i Vita Huset? Mann var inte helt tranparant från början att man börjat sända därifrån och inte från det riktiga Vita Huset, utan detta blev ett faktum när "bakom scenen" bilder började släppas på Twitter etc.

Angående den andra, förklara grundligt hur den frågan inte är OT i en tråd om Joe Biden så ska jag överväga ifall jag anser att frågan är berättigad ett svar i denna tråd, annars inte.
Den var svår då jag inte har koll på alla konspirationsteorier men visst påstod de att air force one inte syns på flygplatsen i Maryland eller Andrew Air force base och författaren Roland Kessler säger sig ha trovärdiga källor som menar att biden golfar istället för att jobba och därför låtit bygga sin studio i Maryland för att ge sken av att vara i Vita huset.
Alternativt att Bidens kognitiva demens gjort så att hans skötare byggt en lekstuga i form av ovala rummet så att han tror att han regerar
Önskar jag hade bättre koll på alla skruvade teorier så jag ber om ursäkt ifall jag fått till det felaktigt.
Rätta mig gärna om jag har fel i att Gateway inte har rapporterat ovanstående.
För då kommer min omedelbara följdfråga 1: vilken sanningshalt ligger det i rapporteringen?
Är det något av dessa konspirationsteorier som du inte tror på ? isåfall vilken?

Fråga 2:högst relevant eftersom gateway pundit är din primära källa.
Min utsaga :i din synopsis om biden så som den uteslutande relaterar till biden så är de mer trovärdiga eller mindre trovärdiga än låt oss säga cbs och abc och New York times.
ja eller nej?
Måste ochså medge att du är duktig på att identifiera när jag försöker låsa dig till ett narrativ. Jag misstänker att det är därför som du helt slutat med ja eller nej svar på frågor.
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-16 kl. 19:46.
Citera
2022-03-16, 22:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Den var svår då jag inte har koll på alla konspirationsteorier men visst påstod de att air force one inte syns på flygplatsen i Maryland eller Andrew Air force base och författaren Roland Kessler säger sig ha trovärdiga källor som menar att biden golfar istället för att jobba och därför låtit bygga sin studio i Maryland för att ge sken av att vara i Vita huset.
Alternativt att Bidens kognitiva demens gjort så att hans skötare byggt en lekstuga i form av ovala rummet så att han tror att han regerar
Önskar jag hade bättre koll på alla skruvade teorier så jag ber om ursäkt ifall jag fått till det felaktigt.
Rätta mig gärna om jag har fel i att Gateway inte har rapporterat ovanstående.
För då kommer min omedelbara följdfråga 1: vilken sanningshalt ligger det i rapporteringen?
Är det något av dessa konspirationsteorier som du inte tror på ? isåfall vilken?

Fråga 2:högst relevant eftersom gateway pundit är din primära källa.
Min utsaga :i din synopsis om biden så som den uteslutande relaterar till biden så är de mer trovärdiga eller mindre trovärdiga än låt oss säga cbs och abc och New York times.
ja eller nej?
Måste ochså medge att du är duktig på att identifiera när jag försöker låsa dig till ett narrativ. Jag misstänker att det är därför som du helt slutat med ja eller nej svar på frågor.
Vet du inte att Kabalen byggt en replika av Ovala Rummet från vilket de sänt flertalet av Bidens "tal"?

https://www.newsweek.com/why-white-h...-biden-1636616
Senast redigerad av Japhy 2022-03-16 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in