Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-16, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vet du inte att Kabalen byggt en replika av Ovala Rummet från vilket de sänt flertalet av Bidens "tal"?

https://www.newsweek.com/why-white-h...-biden-1636616
Nope. Tack för länken

Why was a fake Oval Office built?

Citat:
The event space is being used for White House events that are being broadcast. The area is bigger than the actual Oval Office, and provides an area for journalists.
Så en tv studio är vad som fått alt right att spekulera kring bidens kognitiva demens eller hans pedofili?
Nice.

Vilka är kabalen förresten ?
Är det ett samlingsnamn för deep state?
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-16 kl. 22:41.
Citera
2022-03-16, 22:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Nope. Tack för länken

Why was a fake Oval Office built?

Så en tv studio är vad som fått alt right att spekulera kring bidens kognitiva demens eller hans pedofili?
Nice.

Vilka är kabalen förresten ?
Är det ett samlingsnamn för deep state?
Kabalen är ett begrepp för den gruppering som leder USA på vägen mot undergången. Deras ledare är en dement tokstolle och därför kommer de förlora.

Men ingen vettig människa tror att Trump är gud fader själv. Det memet är gammalt. Äldre än Jordan Peterson.
Citera
2022-03-17, 00:05
Medlem
Haha, det går inget vidare för pedo-Joe och den totalt misslyckade(installerade) administrationen

https://www.breitbart.com/economy/20...on-gas-prices/

Folket går inte på försöken till att skifta fokus som fungerade när internet inte fanns och Fake news kontrollerade narrativet helt. Hälften av Amerikanerna tror inte ens den värdelösa Joe ställer upp för 2024, och detta är inte ens halvvägs in på Fake-”presidentens” term.
Citera
2022-03-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Den var svår då jag inte har koll på alla konspirationsteorier men visst påstod de att air force one inte syns på flygplatsen i Maryland eller Andrew Air force base och författaren Roland Kessler säger sig ha trovärdiga källor som menar att biden golfar istället för att jobba och därför låtit bygga sin studio i Maryland för att ge sken av att vara i Vita huset.
Alternativt att Bidens kognitiva demens gjort så att hans skötare byggt en lekstuga i form av ovala rummet så att han tror att han regerar
Önskar jag hade bättre koll på alla skruvade teorier så jag ber om ursäkt ifall jag fått till det felaktigt.
Rätta mig gärna om jag har fel i att Gateway inte har rapporterat ovanstående.
För då kommer min omedelbara följdfråga 1: vilken sanningshalt ligger det i rapporteringen?
Är det något av dessa konspirationsteorier som du inte tror på ? isåfall vilken?

Fråga 2:högst relevant eftersom gateway pundit är din primära källa.
Min utsaga :i din synopsis om biden så som den uteslutande relaterar till biden så är de mer trovärdiga eller mindre trovärdiga än låt oss säga cbs och abc och New York times.
ja eller nej?
Måste ochså medge att du är duktig på att identifiera när jag försöker låsa dig till ett narrativ. Jag misstänker att det är därför som du helt slutat med ja eller nej svar på frågor.
Det märks att det är mycket du itne har koll på och än mer beklämmande att du verkar tro att den uppbyggda studion, som Japhy nu bevisat för dig faktiskt finns, är en "konspirationsteori".

Vissa alternativmedier rapporerar ofta stories som MSM inte vågar, eftersom det går emot narrativet som målats upp och för att bevara hegemonin vill man måla ut dessa medier som "oseriösa" trots att alternativmedier an är t.ex. inte rädd för att ge en annan bild än den gängse, man rapporerar om vaccinbieffekter trots att det länge var helgerån att göra det i MSM, trots att vi vet redan nu att det funnits bieffekter, samt andra tokigheter med Bidens politik, och person, som t.ex. Hunters laptop och innehållet på den, samt Joes dotters dagbok, Tara Reade-attacken etc. när MSM egentligen bara är intresserade av att fråga vilken glass han äter just nu.

Men min motfråga till dig är varför CNN och ABC och andra vänstermedier anses "trovärdiga" när de rapporterar till Bidens fördel men är "fakemedier" när de inte validerar din världsbild (som att Biden tappar i popularitet)? Ni höll ju ideligen på attmiskreditera allt som Fox eller Sky rapporterade om, och CNN, NBC och ABC var de ENDA kanalerna som dög, men inte nu helt plötsligt? Jasg tycker det är VÄLDIGT talade för dig om person, fast i din ekokammare utan någon där att trösta dig.

(Ja, jag är fullt medveten om att du kommer ge ett typiskt mongosvar i stil med "ÖÖÖH... JOE BIDEN ÄR VÄRLDENS BÄSTA PRÄZIDEEEEENT EVVVAHHH... ÖÖÖÖHHHHH..." men där igen, då kommer ALLA se det och du kommer bara bekräfta TomSowells ord när han kallar dig för "Riksmongo". )
Citera
2022-03-17, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det märks att det är mycket du itne har koll på och än mer beklämmande att du verkar tro att den uppbyggda studion, som Japhy nu bevisat för dig faktiskt finns, är en "konspirationsteori".

Vissa alternativmedier rapporerar ofta stories som MSM inte vågar, eftersom det går emot narrativet som målats upp och för att bevara hegemonin vill man måla ut dessa medier som "oseriösa" trots att alternativmedier an är t.ex. inte rädd för att ge en annan bild än den gängse, man rapporerar om vaccinbieffekter trots att det länge var helgerån att göra det i MSM, trots att vi vet redan nu att det funnits bieffekter, samt andra tokigheter med Bidens politik, och person, som t.ex. Hunters laptop och innehållet på den, samt Joes dotters dagbok, Tara Reade-attacken etc. när MSM egentligen bara är intresserade av att fråga vilken glass han äter just nu.

Men min motfråga till dig är varför CNN och ABC och andra vänstermedier anses "trovärdiga" när de rapporterar till Bidens fördel men är "fakemedier" när de inte validerar din världsbild (som att Biden tappar i popularitet)? Ni höll ju ideligen på attmiskreditera allt som Fox eller Sky rapporterade om, och CNN, NBC och ABC var de ENDA kanalerna som dög, men inte nu helt plötsligt? Jasg tycker det är VÄLDIGT talade för dig om person, fast i din ekokammare utan någon där att trösta dig.

(Ja, jag är fullt medveten om att du kommer ge ett typiskt mongosvar i stil med "ÖÖÖH... JOE BIDEN ÄR VÄRLDENS BÄSTA PRÄZIDEEEEENT EVVVAHHH... ÖÖÖÖHHHHH..." men där igen, då kommer ALLA se det och du kommer bara bekräfta TomSowells ord när han kallar dig för "Riksmongo". )
Så kan jag få ett definitivt svar är du snäll.
Är gateway pundit mer trovärdig än låt oss säga ABC i relation till dess rapportering av president biden.
Jag är inte tillräckligt klok för att förstå ditt inlägg så hjälp mig.
Skriv ett ja eller nej.
Ja eller ett nej
Ja eller nej.
Sen slutar jag fråga.

Frågan är högst relevant med tanke på det confirmation bias jag eftersöker.
Då jag utgår från att gateway pundit är din primära källa som formar dina åsikter så leder det mig till slutsatsen att du är medveten om ditt confirmation bias. Annars hade du inte citerat abc news i relation till kritisk rapportering om joe biden. Min första instinkt är nu alltid att besöka gateway pundit för att ta del av rapporteringen och bekräfta att den ger bränsle åt arga män utan högskoleexamen som avskyr det faktum att usa blivit multikulturellt. Trigger punkterna är i fallande ordning svarta kvinnor, Latinos, hbtqi, och därefter djupt religiösa vita män som inte delar åsikter om en vit etnostat eller hegemoni.
Jag förstår varför det sker och jag ser ochså hur samhället svikit denna demografi. Menar det verkligen. Qanon och pizza gateteorin om hur Joe biden säljer barn ifrån en pizzeria är era rop på hjälp för att ni utsätts för Automation och arbetskraftsinvandring och ser hur ingen politiker vågar tala om detta.
Inte ens Trump. Märkligt nog så ser jag budgetmedel I BBB för just en medborgarlön och gissa vilka som är emot detta? Samma grupp män utan högskoleutbildning som röstar emot sina intressen.

På samma sätt som du inte vill låta dig ledas av ett narrativ om hur x medier är kritiska medan y är partiska så ställer jag därför frågan om igen så att du inte kan slingra dig loss. Enbart därför..

Jag handleder en student från Asien som gör samma sak som du. Han tar ett färdigplockat narrativ från discord eller reddit och googlar sedan källor som bekräftar hans confirmation bias.
Det är därför ingen förvåning varför någon här i tråden plötsligt citerar Orlando sentinel eller Philadelphia free beacon.

Men Hörru.
Vill du inte besvara frågan så går det ochså bra.
Skriv det bara.

Det börksr bli sent här i Järfälla. Så jag klockar ut från mitt kvällskift. Ska tidsrapportera för George soros imorgon och förhoppningsvis få betalt den 25e.
Nattinatt
Senast redigerad av seppolundgren 2022-03-17 kl. 01:05.
Citera
2022-03-17, 16:07
Avstängd
NYT erkänner till slut att Hunter Bidens email är autentiska:
https://nypost.com/2022/03/17/the-ti...aptop-is-real/

Det är alltså sant enligt NYT att Hunter Biden och hans affärspartner i Kina och Ryssland för varje deal var tvungen att skicka en summa till personen som i breven kallas "The Big Guy" och "Mr 10%".
Citera
2022-03-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
NYT erkänner till slut att Hunter Bidens email är autentiska:
https://nypost.com/2022/03/17/the-ti...aptop-is-real/

Det är alltså sant enligt NYT att Hunter Biden och hans affärspartner i Kina och Ryssland för varje deal var tvungen att skicka en summa till personen som i breven kallas "The Big Guy" och "Mr 10%".
Samtidigt fortsätter Hunter ska en jädra stor oreda för sin far. Strippan som Hunter gjorde på smällen, Lunden Alexis Roberts, kommer nu att överlämna viktiga finansiella rapporter om Hunters ekonomiska oegentligheter och omfattande skattefusk. Strippans advokat anser at materialet är tillräckligt graverande för att åtal ska kunna väckas mot Hunter. Payback is a bitch!

https://www.cnbc.com/2022/03/17/hunt...y-records.html

Ingen lågoddsare att Joes namn säkerligen kommer att dyka upp i de dokumenten på ett eller annat sätt!
Citera
2022-03-18, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Samtidigt fortsätter Hunter ska en jädra stor oreda för sin far. Strippan som Hunter gjorde på smällen, Lunden Alexis Roberts, kommer nu att överlämna viktiga finansiella rapporter om Hunters ekonomiska oegentligheter och omfattande skattefusk. Strippans advokat anser at materialet är tillräckligt graverande för att åtal ska kunna väckas mot Hunter. Payback is a bitch!

https://www.cnbc.com/2022/03/17/hunt...y-records.html

Ingen lågoddsare att Joes namn säkerligen kommer att dyka upp i de dokumenten på ett eller annat sätt!
Och Biden själv är definitivt involverad. Dags för en utredning.
Citera
2022-03-18, 04:11
Avstängd
Efter att New York Times bekräftat att breven på Hunter Bidens laptop var äkta blir Jen Psaki tillfrågad om hon själv eller Joe Biden tar tillbaka att de bägge kallade laptopskandalen för "a bunch of garbage".
Jen hänvisar till state department på bägge frågorna och vägrar att svara. Inte ens vad hon själv sagt i sina egna pressträffar vill hon stå till svars för.
https://www.youtube.com/watch?v=AZfF...ldenStateTimes
Citera
2022-03-18, 12:33
Medlem
Citat:
Vet du inte att Kabalen byggt en replika av Ovala Rummet från vilket de sänt flertalet av Bidens "tal"?

https://www.newsweek.com/why-white-h...-biden-1636616

Vem menar du har förnekat detta? För att ha något som helst sensationsvärde så måste ju Biden administrationen förneka replikens existens. För annars blir det ju just bara en replika av ovala rummet som används i officiella sammanhang.
Citera
2022-03-18, 14:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vem menar du har förnekat detta? För att ha något som helst sensationsvärde så måste ju Biden administrationen förneka replikens existens. För annars blir det ju just bara en replika av ovala rummet som används i officiella sammanhang.
Seppo kände inte till verkligheten och behövde informeras.
Citera
2022-03-18, 15:13
Medlem
Citat:
Seppo kände inte till verkligheten och behövde informeras.

Konstigt, jag läser de flesta inläggen både i denna Politik tråden och andra. Kan inte påminna mig om att jag sett Seppo förneka att det byggts en studio, som liknar Oval Office, och vad jag förstår har använts vid något enstaka tillfälle. I vilket inlägg förnekade Seppo detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in