Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Det märks att det är mycket du itne har koll på och än mer beklämmande att du verkar tro att den uppbyggda studion, som Japhy nu bevisat för dig faktiskt finns, är en "konspirationsteori".
Vissa alternativmedier rapporerar ofta stories som MSM inte vågar, eftersom det går emot narrativet som målats upp och för att bevara hegemonin vill man måla ut dessa medier som "oseriösa" trots att alternativmedier an är t.ex. inte rädd för att ge en annan bild än den gängse, man rapporerar om vaccinbieffekter trots att det länge var helgerån att göra det i MSM, trots att vi vet redan nu att det funnits bieffekter, samt andra tokigheter med Bidens politik, och person, som t.ex. Hunters laptop och innehållet på den, samt Joes dotters dagbok, Tara Reade-attacken etc. när MSM egentligen bara är intresserade av att fråga vilken glass han äter just nu.
Men min motfråga till dig är varför CNN och ABC och andra vänstermedier anses "trovärdiga" när de rapporterar till Bidens fördel men är "fakemedier" när de inte validerar din världsbild (som att Biden tappar i popularitet)? Ni höll ju ideligen på attmiskreditera allt som Fox eller Sky rapporterade om, och CNN, NBC och ABC var de ENDA kanalerna som dög, men inte nu helt plötsligt? Jasg tycker det är VÄLDIGT talade för dig om person, fast i din ekokammare utan någon där att trösta dig.
(Ja, jag är fullt medveten om att du kommer ge ett typiskt mongosvar i stil med "ÖÖÖH... JOE BIDEN ÄR VÄRLDENS BÄSTA PRÄZIDEEEEENT EVVVAHHH... ÖÖÖÖHHHHH..." men där igen, då kommer ALLA se det och du kommer bara bekräfta TomSowells ord när han kallar dig för "Riksmongo".
)
Så kan jag få ett definitivt svar är du snäll.
Är gateway pundit mer trovärdig än låt oss säga ABC i relation till dess rapportering av president biden.
Jag är inte tillräckligt klok för att förstå ditt inlägg så hjälp mig.
Skriv ett ja eller nej.
Ja eller ett nej
Ja eller nej.
Sen slutar jag fråga.
Frågan är högst relevant med tanke på det confirmation bias jag eftersöker.
Då jag utgår från att gateway pundit är din primära källa som formar dina åsikter så leder det mig till slutsatsen att du är medveten om ditt confirmation bias. Annars hade du inte citerat abc news i relation till kritisk rapportering om joe biden. Min första instinkt är nu alltid att besöka gateway pundit för att ta del av rapporteringen och bekräfta att den ger bränsle åt arga män utan högskoleexamen som avskyr det faktum att usa blivit multikulturellt. Trigger punkterna är i fallande ordning svarta kvinnor, Latinos, hbtqi, och därefter djupt religiösa vita män som inte delar åsikter om en vit etnostat eller hegemoni.
Jag förstår varför det sker och jag ser ochså hur samhället svikit denna demografi. Menar det verkligen. Qanon och pizza gateteorin om hur Joe biden säljer barn ifrån en pizzeria är era rop på hjälp för att ni utsätts för Automation och arbetskraftsinvandring och ser hur ingen politiker vågar tala om detta.
Inte ens Trump. Märkligt nog så ser jag budgetmedel I BBB för just en medborgarlön och gissa vilka som är emot detta? Samma grupp män utan högskoleutbildning som röstar emot sina intressen.
På samma sätt som du inte vill låta dig ledas av ett narrativ om hur x medier är kritiska medan y är partiska så ställer jag därför frågan om igen så att du inte kan slingra dig loss. Enbart därför..
Jag handleder en student från Asien som gör samma sak som du. Han tar ett färdigplockat narrativ från discord eller reddit och googlar sedan källor som bekräftar hans confirmation bias.
Det är därför ingen förvåning varför någon här i tråden plötsligt citerar Orlando sentinel eller Philadelphia free beacon.
Men Hörru.
Vill du inte besvara frågan så går det ochså bra.
Skriv det bara.
Det börksr bli sent här i Järfälla. Så jag klockar ut från mitt kvällskift. Ska tidsrapportera för George soros imorgon och förhoppningsvis få betalt den 25e.
Nattinatt