Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
[Spydig] i en hot mic som om den vore avstängd aldrig hade hörts av någon annan än honom själv? Hela mic-gate skandalen hade kanske varit något om han rakt i ansiktet väldigt högljutt hånade snöflingan Dooooocyyy.

Tvärtrög Trumper tänker tokigt igen alltså.

Fast, som trumphatare som du är så är det lite glashuskastning att använda ordet "snöflingan" med tanke på hur du, vänsterextremister och demokrater reagerar så fort han säger någonting.
Citera
2022-01-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fox frågar Biden om inflationen skadar partiet politiskt, Biden svarar:

🤣🤣🤣
https://www.theguardian.com/us-news/...c-moment-video

Biden gör bort sig så ofta att man börjar undra om han njuter av det.
Citera
2022-01-25, 09:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Biden gör bort sig så ofta att man börjar undra om han njuter av det.
Ja. Beter han sig som en lallande fåne kan ingen ställa allvarliga frågor till honom, t.ex varför han inte genomfört sina klimatlöften. Klassisk trollteknik.
Citera
2022-01-26, 14:58
Medlem
DRAVKCABs avatar
Är det någon som sett några indikationer på att inflationen i USA nu kommer falla
kraftigt om några dagar? Enligt "säkra" källor och från dom som gått på den helt
galna teorin om att inflationskatastrofen i USA skulle vara övergående syns det
någon verklighetsbaserad och någorlunda seriös information där ute som hävdar
detta nu i Januari 2022? Vad vet dessa skribenter här på FB som inte vi andra??
Spännande är det ju och man önskar ju att folk kunde stå för sina galenskaper
som man häver ur sig Men det är ju så att är man tillräckligt galen och crazy
så blir man ju avstängd från FB vilket får denna lite tråkiga bieffekt.
FB förblir ju lika galet ändå och dessutom så behöver användare inte erkänna
vad dom själva skrivit. Det borgar för ännu mera galenskaper

Eller är det jag som är galen som inte förstår att Biden kommer vända denna
katastrof nu med början i Februari där inflationen kommer att falla med över hälften??

Nu är det bara 6 dagar kvar tills inflationen i USA sjunker från 7% till 3%
Citera
2022-01-26, 17:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Mats Larsson funderar på varför Putin flyttar fram sina positioner och kommer fram till slutsatser som sågar Biden-administrationen vid fotknölarna.

"Putins största internationella oro är USA. Men se hur utvecklingen går där. En stor minoritet av de amerikanska väljarna anser inte ens att Joe Biden är en legitim president. Putin är inte ensam om att se USA som land på nedgång."

Världen kan nu bara hoppas att Biden inte agerar i affekt för att återupprätta sin heder.
Citera
2022-01-26, 17:47
Medlem
Japhys avatar
Herreminskapare. Hela familjen är dysfunktionell och består enbart av alkoholister, narkomaner och mentalfall. Denna säkerhetsrisk måste avsättas så fort GOP återtar kongressen.
Joe Biden's children Hunter and Ashley, his brother Frank, niece Caroline and late son's widow Hallie have all had stints in rehab, DailyMail.com can reveal
All five of the Bidens have suffered from either drug or alcohol addiction and had spells in treatment centers – some at the orders of a judge
In text messages to Hunter from June 2018, Joe Biden referred to his son's addiction as a hereditary 'disease from mommy and me'. President Biden himself is reportedly a teetotaler
Hallie - Beau's widow who became Hunter's lover - has been to rehab four times, costing over $100,000 and some of it allegedly paid for by Joe Biden, texts reveal
Texts from Ashley, 40, on Hunter's laptop reveal that she has also had to get sober after falling prey to addiction and having run-ins with the law and sent Hallie scathing messages
Joe's brother Frank has had multiple alcohol-related driving offences and was ordered by a judge to attend rehab for three months after a 2004 arrest
Caroline Biden, 34, daughter of Joe Biden's other brother, Jim, has also attended court-ordered rehab after a DUI and has struggled for years with addiction
https://www.dailymail.co.uk/news/art...hol-abuse.html
Citera
2022-01-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Herreminskapare. Hela familjen är dysfunktionell och består enbart av alkoholister, narkomaner och mentalfall. Denna säkerhetsrisk måste avsättas så fort GOP återtar kongressen.
Joe Biden's children Hunter and Ashley, his brother Frank, niece Caroline and late son's widow Hallie have all had stints in rehab, DailyMail.com can reveal
All five of the Bidens have suffered from either drug or alcohol addiction and had spells in treatment centers – some at the orders of a judge
In text messages to Hunter from June 2018, Joe Biden referred to his son's addiction as a hereditary 'disease from mommy and me'. President Biden himself is reportedly a teetotaler
Hallie - Beau's widow who became Hunter's lover - has been to rehab four times, costing over $100,000 and some of it allegedly paid for by Joe Biden, texts reveal
Texts from Ashley, 40, on Hunter's laptop reveal that she has also had to get sober after falling prey to addiction and having run-ins with the law and sent Hallie scathing messages
Joe's brother Frank has had multiple alcohol-related driving offences and was ordered by a judge to attend rehab for three months after a 2004 arrest
Caroline Biden, 34, daughter of Joe Biden's other brother, Jim, has also attended court-ordered rehab after a DUI and has struggled for years with addiction
https://www.dailymail.co.uk/news/art...hol-abuse.html
Nu har ju inte Biden anställt sina släktingar. Minns Trumps psykopatfamilj där FBI var bekymrade oc inte ville ge alla säkerhetsklassning pga idioti, knarkande och för låg utbildningsnivå?

Nu är det inte Hunter Bidens laptop som styr USA.

Minns ni när denne man tillhörde Presidentens innersta krets? Nu står det att han bara råkade vara full men jag lovar, han har missbrukat allt möjligt i flera år, han är inte bara bakis. Det ser man ganska tydligt.
https://www.youtube.com/watch?v=1aWYwh70-zA
Citera
2022-01-26, 20:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nu har ju inte Biden anställt sina släktingar. Minns Trumps psykopatfamilj där FBI var bekymrade oc inte ville ge alla säkerhetsklassning pga idioti, knarkande och för låg utbildningsnivå?
Nej, jag minns faktiskt inte det och förstår inte heller vad det har med Bidens alkoholiserade familj att göra. Däremot vet jag att Ivanka Trump och Jarred Kushner fick säkerhetsklassning ganska omgående. Ingen i Bidens familj har fått samma förmån, bortsett från då från Big Man Biden.

Dessutom har ju Trumps familj väldigt hög utbildningsnivå, ingen är narkoman eller alkis, bortsett från Trumps avlidna broder. Jag är säker på att du kan skapa ytterligare en fake news baserad tråd kring dina fantasier om Trump.

Citat:
Nu är det inte Hunter Bidens laptop som styr USA.
Nej, det har du rätt i. Bidens laptop ingår inte i Kabalen och kan nog inte styra någonting. Däremot är laptopen topic i tråden.

Citat:
Minns ni när denne man tillhörde Presidentens innersta krets? Nu står det att han bara råkade vara full men jag lovar, han har missbrukat allt möjligt i flera år, han är inte bara bakis. Det ser man ganska tydligt.
https://www.youtube.com/watch?v=1aWYwh70-zA
Nej, jag minns inte ens att han påverkade politiken nämnvärt. Däremot var han Trumps privata advokat och gjorde ett väldigt bra jobb där, med tanke på att samtliga försök från DNC att störta Trump genom diverse impeachements med mera misslyckades. Inte heller

Men du finner det alltså inte alls tankeväckande att Biden är en så misslyckad familjefader att hela familjen består av narkomaner, alkoholister och psyksjuka individer?

Jag finner det intressant att du är villig att ursäkta i princip vad som helst med "men Trump då". Med tanke på att du tycker att Trump är världens hemskaste människa, ter det sig lite torftigt av dig att hela tiden ursäkta Biden med den kommentaren. Man skulle kunna påstå att det på många sätt diskvalificerar dig från att bidra till diskussionerna. Jag vet ju redan vad du kommer skriva. Att du tycker Trump var värre och att det därför inte spelar någon roll vad Biden och hans familj tar sig för.

Jag förstår inte riktigt detta behov att helt frånta Biden allt ansvar och ursäkta alla hans tillkortakommanden med "Men Trump då". Det fungerar kanske i slutna grupper där alla sitter och gemensamt förfasar sig över Trump, men här? Ni är liksom bara fem personer som dyrkar Biden. Resten ser honom som en lallande fåntratt utan någon som helst förmåga. Samtidigt ser den överväldigande majoriteten Trump som en sanningens härförare.

Hur som haver tror jag du och resten av TDS-kulten är ohjälpligt fast i ert Trumpältande och jag ser framför mig att det kommer fortsätta under många år.

Det är uppenbart att Flashback är i behov av ett Trump-forum där ni kan få avreagera er på Orange Mannen.
Citera
2022-01-26, 20:55
Medlem
Citat:
Nej, jag minns faktiskt inte det och förstår inte heller vad det har med Bidens alkoholiserade familj att göra. Däremot vet jag att Ivanka Trump och Jarred Kushner fick säkerhetsklassning ganska omgående. Ingen i Bidens familj har fått samma förmån, bortsett från då från Big Man Biden.

Dessutom har ju Trumps familj väldigt hög utbildningsnivå, ingen är narkoman eller alkis, bortsett från Trumps avlidna broder. Jag är säker på att du kan skapa ytterligare en fake news baserad tråd kring dina fantasier om Trump.

Nej, det har du rätt i. Bidens laptop ingår inte i Kabalen och kan nog inte styra någonting. Däremot är laptopen topic i tråden.

Nej, jag minns inte ens att han påverkade politiken nämnvärt. Däremot var han Trumps privata advokat och gjorde ett väldigt bra jobb där, med tanke på att samtliga försök från DNC att störta Trump genom diverse impeachements med mera misslyckades. Inte heller

Men du finner det alltså inte alls tankeväckande att Biden är en så misslyckad familjefader att hela familjen består av narkomaner, alkoholister och psyksjuka individer?

Jag finner det intressant att du är villig att ursäkta i princip vad som helst med "men Trump då". Med tanke på att du tycker att Trump är världens hemskaste människa, ter det sig lite torftigt av dig att hela tiden ursäkta Biden med den kommentaren. Man skulle kunna påstå att det på många sätt diskvalificerar dig från att bidra till diskussionerna. Jag vet ju redan vad du kommer skriva. Att du tycker Trump var värre och att det därför inte spelar någon roll vad Biden och hans familj tar sig för.

Jag förstår inte riktigt detta behov att helt frånta Biden allt ansvar och ursäkta alla hans tillkortakommanden med "Men Trump då". Det fungerar kanske i slutna grupper där alla sitter och gemensamt förfasar sig över Trump, men här? Ni är liksom bara fem personer som dyrkar Biden. Resten ser honom som en lallande fåntratt utan någon som helst förmåga. Samtidigt ser den överväldigande majoriteten Trump som en sanningens härförare.

Hur som haver tror jag du och resten av TDS-kulten är ohjälpligt fast i ert Trumpältande och jag ser framför mig att det kommer fortsätta under många år.

Det är uppenbart att Flashback är i behov av ett Trump-forum där ni kan få avreagera er på Orange Mannen.
Du minns inte när Trump anställde sin familj och FBI hade betänkligheter. Låt mig påminna dig.

FBI var lite nervösa över att ge Ivanka och Jared högsta säkerhetsklassningen.
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1RD2HU

Inget av detta är ju några nyheter. Bidens alla misslyckanden? Jag tycker att det rullar på ganska ok. Vilka misslyckanden tänker du på då? Du kanske tänker på familjen på CNN med 7 ungar som alla drack fem liter mjölk om dagen som porträtterades som en vanlig familj som höll på att knäckas av inflationen pga mjölkpriserna. Äh du vet väl hur MSM jämt ska överdriva.
https://www.readthepresentage.com/p/...hy-any-of-this

USA verkar trots allt vara en mer harmonisk plats nu än för ett år sedan.
Senast redigerad av Alpoxen 2022-01-26 kl. 20:57.
Citera
2022-01-26, 21:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du minns inte när Trump anställde sin familj och FBI hade betänkligheter. Låt mig påminna dig.

FBI var lite nervösa över att ge Ivanka och Jared högsta säkerhetsklassningen.
https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKCN1RD2HU
`
Jag fäster lika mycket uppmärksamhet som FBI gjorde vid före detta medarbetare som uttalar sig i media.
[indent]“I disclosed all of my holdings for the Office of Government Ethics, and what I did with them is they told me what to divest, what to keep, what rules to follow. We followed all that,” Kushner said.[indent]
Hur som haver fick de båda godkännade. Ingen skulle komma på tanken att godkänna någon ur Bidens dysfunktionella familj.

Citat:
Inget av detta är ju några nyheter. Bidens alla misslyckanden? Jag tycker att det rullar på ganska ok. Vilka misslyckanden tänker du på då? Du kanske tänker på familjen på CNN med 7 ungar som alla drack fem liter mjölk om dagen som porträtterades som en vanlig familj som höll på att knäckas av inflationen pga mjölkpriserna. Äh du vet väl hur MSM jämt ska överdriva.
https://www.readthepresentage.com/p/...hy-any-of-this

USA verkar trots allt vara en mer harmonisk plats nu än för ett år sedan.
Okej. Det håller dock inte den överväldigande delen av väljarkåren med om.
Misslyckanden:
0. Biden kunde inte komma in i Vita Huset dagen då han tillträdde. Det fanns ingen där som öppnade dörren.
1. Inflationen.
2. Supply chain.
3. Migrationen.
4. Brottsligheten.
5. Utbildningssituationen för unga - många skolor är stängda på obestämd tid.
6. Säkerhetspolitiken.
7. Build back better gick i stå.
8. Svårigheter att kommunicera sina budskap.
9. Misslyckande att stoppa filibustern.
10. Den grasserande drogpandemin.
11. Klarar inte av att få bukt med pandemin.

Jag vet faktiskt inte vilka framgångar du sett under bidens första år, men det skulle vara kul om du kunde beskriva några.
Citera
2022-01-26, 21:36
Medlem
Citat:
`
Jag fäster lika mycket uppmärksamhet som FBI gjorde vid före detta medarbetare som uttalar sig i media.
[indent]“I disclosed all of my holdings for the Office of Government Ethics, and what I did with them is they told me what to divest, what to keep, what rules to follow. We followed all that,” Kushner said.[indent]
Hur som haver fick de båda godkännade. Ingen skulle komma på tanken att godkänna någon ur Bidens dysfunktionella familj.

Okej. Det håller dock inte den överväldigande delen av väljarkåren med om.
Misslyckanden:
0. Biden kunde inte komma in i Vita Huset dagen då han tillträdde. Det fanns ingen där som öppnade dörren.
1. Inflationen.
2. Supply chain.
3. Migrationen.
4. Brottsligheten.
5. Utbildningssituationen för unga - många skolor är stängda på obestämd tid.
6. Säkerhetspolitiken.
7. Build back better gick i stå.
8. Svårigheter att kommunicera sina budskap.
9. Misslyckande att stoppa filibustern.
10. Den grasserande drogpandemin.
11. Klarar inte av att få bukt med pandemin.

Jag vet faktiskt inte vilka framgångar du sett under bidens första år, men det skulle vara kul om du kunde beskriva några.
Inflationen är kopplad till supply chain vilket är kopplat till pandemin. Det hela är faktiskt ganska enkelt. Priser går upp när det blir brist.

Att USA inte tillverkar någonting längre utan förlitar sig på fabriker i Kina och när Kineserna stänger containerhamnar så blir det brist på vissa varor, priser går upp.

Visst ville man ha mer men att Build Back Better gått i stå är väl lite överdrivet. Republikanska guvernöver försöker ju hoppa över varandra när de försöker ta åt sig äran av Bidens pengar
https://www.vox.com/2021/3/15/223317...salazar-wicker
Brottsligheten? Ja sorgligt och inte ljusning i sikte än men Rep har ju inget att komma med alls.

Gränsen? Ja det är väl som alltid. Efter kaoset med Trump så försöker man ta ett helheltsgrepp och inte 15 olika entiteter som bråkar med varandra om pengar samtidigt som gränsen är helt obevakad.
Citera
2022-01-27, 01:13
Medlem
arbetets avatar
Nu kan Joe Biden gå till historien genom att tillsätta den första färgade kvinnan som domare i SC. Gissa vem som är favorit:
Vice President Kamala Harris could be appointed as the first black and female Justice of the U.S. Supreme Court, following news Wednesday that liberal Justice Stephen Breyer is to retire, allowing President Joe Biden to appoint a successor.
https://www.breitbart.com/politics/2...court-justice/

Bu eller bä?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in