Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-18, 00:22
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Hur läste du nu?
Om FV är oskyldig är han ett offer för förtal.
Om CW hittat på så ljuger hon och begår således ett brott.
Klart som korvspad?

Men jo, jag tenderar att tro på CW pga hennes kön, pga att jag varit i liknande situationer själv.
Alla män är inte "godhjärtade medmänniskor", de är rent ut sagt as som tänker med kuken för huvudet har de inte till annat än en ful prydnad.
Men du? Du får jättegärna leva vidare i din verklighet så lever jag vidare i min.
Eller så fäller man inget omdöme i fråga eftersom ingen förutom Virtanen och Wallin vet vad som hände. Förstår verkligen inte hur svårt det kan vara att förstå?
Citera
2022-03-18, 00:41
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Virtanen satt på en hög jävla pedistal och kunde säga vad ha ville om allt och alla. Jag har alltid betraktat honom för en jävla idiot och alltid varit glad att han åkte dit tills jag började fatta att han endast blev ett instrument för ebn kvinnas rätt att hävda offer rollen i samhället. Virtanen är inte attraktiv men hon följde honom hem. Varför? De var säkert fulla båda två och allt sket sig när de kom hem till honom men att han våldtog henne sklle jag gärna vilja förstå. Hur? i ena stunden stark och feminist och i andra ett hjälplöst offer? Jag får det faktiskt inte att gå ihop. Virtanen och våld får jag inte att gå ihop. Han blev väl konfrontad med att bära en Stone Island jacka utan koppling till någor huligan gäng och han backade väl raskt. Han är en klen wannabee. han våldtog ingen och Cissi är en golddigger och hon vann typiskt nog.
Virtanen må vara en tvättäkta idiot, men han har inte våldtagit någon. Det är så oerhört uppenbart att narcissisten Cissi Wallin ljuger. Jävligt vidrigt alltihop.
Citera
2022-03-18, 00:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Hur läste du nu?
Klart som korvspad?

Men jo, jag tenderar att tro på CW pga hennes kön, pga att jag varit i liknande situationer själv.
Alla män är inte "godhjärtade medmänniskor", de är rent ut sagt as som tänker med kuken för huvudet har de inte till annat än en ful prydnad.
Men du? Du får jättegärna leva vidare i din verklighet så lever jag vidare i min.
Du anser alltså att Cissi Wallin talar sanning?
Citera
2022-03-18, 01:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Hur läste du nu?
Klart som korvspad?

CWs berättelse tycks ha ändrats så mycket under åren att det väcker tvivel om trovärdighet. Eftersom hon länge inte mindes någonting är det lite magstarkt av henne att gå ut med att han måste ha drogat och våldtagit. Det är långt troligare att de aldrig hade sex och att anklagelserna är en efterhandskonstruktion, i just det här fallet. Tycker det blir snurrigt när andra fall dras in i argumentet för att dra uppmärksamhet från det aktuella fallet. Som om det inte tålde närmare granskning.
Citera
2022-03-18, 02:11
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Häxornas tid är snart över, Alexander Bard förklarar. https://www.youtube.com/watch?v=94o8TlbHd6c

En av få intellektuella i Sverige värda namnet. Tack för länken.
Citera
2022-03-18, 03:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror inte att Jenny skulle kunna skriva i Sverige att FV kallade henne liten hora i USA för 20 år sedan utan att bli åtalad för grovt förtal? Bullshit, ingen åklagare eller JK skulle bry sig.

En plump kommentar uttalad på en bar i USA för 20 år sedan är nämligen inte lika förödande för en persons rykte som upprepade grova våldtäktsanklagelser. Kommentaren kunde dessutom verifieras, men ingen har någonsin lyckats verifierat att FV förgrep sig på CW för 14 år sedan.

Artikeln är larvig och hårt vinklad. Metoo är viktig och kvinnors rättigheter är viktiga men CW är bara en lögnerska som rider på metoovågen för få stöd för sina falska anklagelser.

Vad sjutton har CW/FV ens med metoo att göra? Inget övergrepp, inget Me Too! Det är ett förtalsmål rätt och slätt. Inget annat. Hon lät sin generaliserade ångest kristallisera kring en innocent bystander, FV, och alla tyckte det var kul att med buller och bång dras med i rävjakten på honom. Vilken jvla masspsykos, jag säger då det.

Vi har ju diskuterat detta förut, men jag skall återupprepa min ståndpunkt om du glömt, i ljuset av Jenny Nordbergs artikel.

Du återkommer hela tiden till tveksamheter i Wallins påståenden och att hennes utsagor om Virtanen är förtal. Jag håller med om att de skulle kunna vara det och jag missunnar inte Fredrik Virtanen upprättelse om de skulle vara det.

Jag ogillar inte Virtanen i egentlig mening. Jag önskar inte Virtanen något ont, han är oskyldig till våldtäkt eftersom ingen sådan kunnat bevisas av domstol och jag hoppas han får ett jobb som journalist för till skillnad från andra anser jag att han är en habil sådan hur mycket jag än ogillar hans åsikter som krönikör.

Problemet är som du vet att sanningen är ointressant för det svenska rättsväsendet och att frågan om det verkligen är förtal då inte prövas, utan det är tänkt att hindra Wallin att berätta sin historia även om den är sann och kan stödjas i fakta hon lägger fram -dessa tror du inte finns, men det är alltså principiellt ointressant.

Staten skall inte åtala Cissi Wallin är hota henne med fängelse. Virtanen skall inte försöka stoppa henne med våld och statens hjälp från att berätta sin historia och nämna hans namn. Detta är ett övergrepp på Wallin och en attack på yttrandefriheten i båda dessa fall, både vad staten och Virtanen anbelangar.

Nordbergs artikel påpekar skillnaderna mellan Sverige och USA och de möjligheter som står till buds för den som utsatts för sexuellt våld eller sexuella trakasserier att göra saken offentlig vilket förstås utfaller till USA: s fördel.

Sanningen måste vara det som är avgörande rättsligt och ledstjärnan att ingen kvinna eller man skall behöva avstå från att berätta om vad hon har utsatts för av någon med en högre position. Då fungerar inte det svenska systemet som hindrar detta.

Nu vill den svenska statens jurister gå ännu längre och konfiskera och förstöra utgivna böcker. Detta är en ytterligare nivå på repressionen och övergreppet mot Wallin och en attack på ännu mer grundläggande aspekter av yttrandefriheten. Det skall och kan inte behandlas som de tidigare förtalsmålen mot Wallin, vilket jag tror flera här inte riktigt förstår.

Som jag skrivit tidigare är det en stor och viktig och skrämmande sak att staten skall anordna bokbål. Jag undrar nog tom om de ansvariga på JK egentligen förstått digniteten och allvaret i en sådan sak.
Citera
2022-03-18, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jools75
Men CW är inte heller vem som helst. Hon om någon borde skickas till Indien så hen får se vad våldtäkt är för nåt.

Verkligen bra skrivet. Jag tänka mig att båda var fulla, en full kvinna följer med en full man hem.
Klart sex uppstår. Många ångrar sig dagen därpå, man har lite ångest . Men i cissis värld var det våldtäkt. Sådana som cissi skämmer ut kvinnor som faktist strävar efter frihet och jämställdhet. Cissi tar det till en helt annan nivå. Våldtäkt i Indien där kvinnor inte har någon rätt ovh en våldtäkt i Sverige på en helgs fylla där båda supit ner sig och fulla cissi tar ett fylle beslut att följa med fulla virtanen hem. Fulla virtanen kan inte kontrollera sig då han e full, fulla cissi är gränslös och full och båda leker med varandra. Allt hela grejjen är en invit till det sexuella planet. Sen ska man få ett godkännande när båda e as packade om man ska stoppa in den? fast man har fylle kladdat hela kvällen på varandra?
Citera
2022-03-18, 06:19
Medlem
Redan då Fredrik fittanen.
Kolla in 1:50

https://youtu.be/4GBrCy1Uolo
Citera
2022-03-18, 06:58
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Hänger inte med riktigt.

Frikänns hon även för sina uttalanden på facebook som hon dömdes för i tingsrätten? Eller är det en separat rättegång?
Det är en separat rättegång. Några uttalanden på Facebook har hon, mig veterligen, inte åtalats för. Hennes uttalande på Instagram ledde till en fällande dom i tingsrätten 2019. Det överklagades till hovrätten där det fortfarande pågår.

Det som avgjordes igår var att hon friades för uttalanden i boken Allt som var mitt. Det har ingen omedelbar inverkan på hur det kommer gå i hovrätten vad gäller det hon sagt på Instagram.

Alltså:
Stockholms tingsrätt, mål: B 1755-18 (Instagram), dom meddelad 9 december 2019
Svea hovrätt, mål: B 374-20 (Instagram), pågående
Stockholms tingsrätt, mål: B 568-21 (boken), dom meddelad 17 mars 2022
Citera
2022-03-18, 07:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag önskar inte Virtanen något ont, han är oskyldig till våldtäkt eftersom ingen sådan kunnat bevisas av domstol
Tillåt mig att märka ord här. Att han ska behandlas som om han vore oskyldig till våldtäkt, det kan jag gå med på. Att han också är oskyldig, i en djupare metafysisk bemärkelse, det vet strikt talat varken du eller jag någonting om.

Tänk på Palmemordet som jämförelse. Samtliga individer, såväl levande som döda, ska behandlas som om de vore oskyldiga (eftersom motsatsen inte har bevisats). Att gå därifrån till att påstå att Palme inte har mördats, det vore att ta ett sjumilakliv.
Citera
2022-03-18, 07:44
Medlem
Jag menar hon gjorde ju en anmälan redan 2011 tror jag det var så helt taget ur luften är det inte. Jag tror på henne.
Citera
2022-03-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi har ju diskuterat detta förut, men jag skall återupprepa min ståndpunkt om du glömt, i ljuset av Jenny Nordbergs artikel.

Du återkommer hela tiden till tveksamheter i Wallins påståenden och att hennes utsagor om Virtanen är förtal. Jag håller med om att de skulle kunna vara det och jag missunnar inte Fredrik Virtanen upprättelse om de skulle vara det.

Jag ogillar inte Virtanen i egentlig mening. Jag önskar inte Virtanen något ont, han är oskyldig till våldtäkt eftersom ingen sådan kunnat bevisas av domstol och jag hoppas han får ett jobb som journalist för till skillnad från andra anser jag att han är en habil sådan hur mycket jag än ogillar hans åsikter som krönikör.

Problemet är som du vet att sanningen är ointressant för det svenska rättsväsendet och att frågan om det verkligen är förtal då inte prövas, utan det är tänkt att hindra Wallin att berätta sin historia även om den är sann och kan stödjas i fakta hon lägger fram -dessa tror du inte finns, men det är alltså principiellt ointressant.

Staten skall inte åtala Cissi Wallin är hota henne med fängelse. Virtanen skall inte försöka stoppa henne med våld och statens hjälp från att berätta sin historia och nämna hans namn. Detta är ett övergrepp på Wallin och en attack på yttrandefriheten i båda dessa fall, både vad staten och Virtanen anbelangar.

Nordbergs artikel påpekar skillnaderna mellan Sverige och USA och de möjligheter som står till buds för den som utsatts för sexuellt våld eller sexuella trakasserier att göra saken offentlig vilket förstås utfaller till USA: s fördel.

Sanningen måste vara det som är avgörande rättsligt och ledstjärnan att ingen kvinna eller man skall behöva avstå från att berätta om vad hon har utsatts för av någon med en högre position. Då fungerar inte det svenska systemet som hindrar detta.

Nu vill den svenska statens jurister gå ännu längre och konfiskera och förstöra utgivna böcker. Detta är en ytterligare nivå på repressionen och övergreppet mot Wallin och en attack på ännu mer grundläggande aspekter av yttrandefriheten. Det skall och kan inte behandlas som de tidigare förtalsmålen mot Wallin, vilket jag tror flera här inte riktigt förstår.

Som jag skrivit tidigare är det en stor och viktig och skrämmande sak att staten skall anordna bokbål. Jag undrar nog tom om de ansvariga på JK egentligen förstått digniteten och allvaret i en sådan sak.
Din analys är sannolikt felaktig. JK gick in i det här åtalet på lösan sand, då brottmålet angående förtal (samma fall) ännu inte har vunnit laga kraft. Man kan spekulera i varför, men för egen del tror jag att hon (JK) vill stärka utsatta kvinnors position när det gäller förtal. Alltså tvärtemot vad det verkar på ytan. Juridiskt sett har JK nämligen haft en svag position. Det har hon redan fått kritik för.

https://www.svd.se/jks-atal-mot-wallin-ar-problematiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in