Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Är det inte någon som har något saftigt skvaller om denna äckliga människa?

Jag hatar verkligen metro som framställer denna tafatta "Kitty Jutbring"-kopia som någon form av språkrör för oss 80-talister.

Hur kan en bortskämd lantisunge med ADHD, urusel klädsmak och blåsta åsikter representera min generation? Bring on the hate people.
Älskar att du refererar till henne som "en tafatt Kitty Jutbring"-kopia!
Varför vill du ens ha skvaller om henne?
Du har ju uppenbart redan en uppfattning om henne, vad vill du? Att andra håller med dig?
Tyck vad du vill. Det är din rätt.
Ingen annan än DU är ett språkrör för dig.
Citera
2022-03-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jools75
Du förespråkar alltså medborgargarden för att ersätta polis?

Skulle jag eller mitt barn våldtas och polisen lägger ner utredningen skulle jag inte tveka att ge gärningsmannen konsekvenser utanför rättssystemet.
Citera
2022-03-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Varför inte? Tror du hon hittar på det?
Offer hittar sällan på det de utsatts för.
Män våldtar kvinnor (också), oavsett hur fula, osympatiska, korkade eller religiösa de är ("männen" alltså. Om det nu var oklart för somliga).
Senast redigerad av vinfascist 2022-03-17 kl. 23:00.
Citera
2022-03-17, 23:09
Medlem
Hörde just denna kvinna uttala sig om domen på radion. Tycker det var ett fördomsfullt uttalande. Hon hade inte väntat sig detta utslag, eftersom juryn var ÄLDRE!
Märkligt sagt, i mina öron.
Citera
2022-03-17, 23:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Hörde just denna kvinna uttala sig om domen på radion. Tycker det var ett fördomsfullt uttalande. Hon hade inte väntat sig detta utslag, eftersom juryn var ÄLDRE!
Märkligt sagt, i mina öron.
Vet man sammansättningen på juryn?
Citera
2022-03-17, 23:13
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Sånt behöver inte leda till avslutad anställning. Han kan ju få en uppmaning att skärpa sig om det inte längre accepteras. Tror du alla andra män inom media är änglar?

Det var snarare det galna drevet mot honom som gjorde det omöjligt för Aftonbladet att behålla honom. Dvs det var verkligen Cissis och Jennys verk (m fl.) Rena häxjakten. Gissa om de är stolta över att ha fått omkull en man!

Eller så var det att han varit en feministisk drevkarl offentligt i år och dar samtidigt som han varit ett praktsvin privat som gjorde att fallet blev så hårt.
Citera
2022-03-17, 23:21
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
På objektiva grunder, är han en journalist som tillför något du saknar?

Varför klagar du när en arbetsgivare värnar om arbetsmiljön?
På vilket sätt är det en god arbetsmiljö att när som helst riskera avsked på grund av en exploderande masspsykos?
Citera
2022-03-17, 23:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinfascist
Offer hittar sällan på det de utsatts för.
Män våldtar kvinnor (också), oavsett hur fula, osympatiska, korkade eller religiösa de är ("männen" alltså. Om det nu var oklart för somliga).
Hittar man på så är man inget offer utan förövare. FV är ett offer, alltså hittar han inte på, enligt din logik. CW hittar på, alltså är hon inget offer, men har på något sätt ändå identifierat sig med offerrollen.
Citera
2022-03-17, 23:54
Virtanen är paranoid vilket har logiska orsaker. Men han kan lugnt leva sitt liv för vem bryr sig om den juridiskt oskyldige Virtanen. Inte så många i alla fall
Citera
2022-03-17, 23:57
Medlem
Hänger inte med riktigt.

Frikänns hon även för sina uttalanden på facebook som hon dömdes för i tingsrätten? Eller är det en separat rättegång?
Citera
2022-03-17, 23:58
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Varför inte? Tror du hon hittar på det?

Ja det gör jag faktiskt. Jag ser inget macho i Virtanen, jag har alltid sett ner på hans kvasi personlighet. Cissi har mer att vinna på denna anklagelse och hon har ungefär samma begåvning som han men hon spelade sitt kort smartare. Allt är rent BS, sen kan vi alla hålla med om att viss sex borde inte skett men det var kul när det hände.
Citera
2022-03-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hittar man på så är man inget offer utan förövare. FV är ett offer, alltså hittar han inte på, enligt din logik. CW hittar på, alltså är hon inget offer, men har på något sätt ändå identifierat sig med offerrollen.
Hur läste du nu?
Om FV är oskyldig är han ett offer för förtal.
Om CW hittat på så ljuger hon och begår således ett brott.
Klart som korvspad?

Men jo, jag tenderar att tro på CW pga hennes kön, pga att jag varit i liknande situationer själv.
Alla män är inte "godhjärtade medmänniskor", de är rent ut sagt as som tänker med kuken för huvudet har de inte till annat än en ful prydnad.
Men du? Du får jättegärna leva vidare i din verklighet så lever jag vidare i min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in